fbpx

הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים: איך להקים עסק מאפס

הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים: איך להקים עסק מאפס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

עסק מצליח לא חייב חלל, עובדים, ציוד וארגזים של כסף. מספיק לזהות בעיה ולהביא פתרון. כל השלבים בדרך להגשמת החלום שלכם כולל בונוס: 10 רעיונות שיסדרו לכם אחלה הכנסה צדדית

דמיינו סיטואציה מציאותית. חם. אתם מסתובבים בחוץ וזה מרגיש כאילו אתם בתוך תנור אבן לוהט. ואז, בצל, אתם נתקלים בדוכן לימונדה קטן. שרוול כוסות מפלסטיק, מיכל ענק עם מיץ בצבע צהוב, ובפרונט עומד ילד קטן ונחוש שרק רוצה להרוויח כסף בשביל לקנות את הקורקינט החשמלי שהוא כל כך מצפה לו. הוא בא לכם בול בזמן. גם אתם לו.

כולנו רוצים להרוויח כסף, אפילו כהכנסה צדדית, לרבים מאיתנו יש אפילו כמה רעיונות טובים בשרוול. חלקכם אולי שומעים את צמד המילים ‘להקים עסק’ ונתקפים חרדה. מדמיינים פרוצדורה ענקית. לשכור חלל, להעסיק עובדים, לקנות ציוד. להשקיע סכומי כסף אדירים. זה לא בהכרח נכון. בשביל להתחיל משהו מאפס ולהביא את “דוכן הלימונדה” שלכם להצלחה, יש כמה דברים שעליכם לשים לב אליהם והם לא כל כך מפחידים כמו שאתם חושבים.

מה בכתבה?

 להקים עסק זה קודם כל רעיון 

פתיחת עסק מתחילה מתכנית

הקיפו את עצמכם באנשים הנכונים

פתיחת עסק מלווה בקצת בירוקרטיה. טפלו בה מראש

אל תשכחו לבנות תוכנית שיווק בעת פתיחת העסק

בניית מאגר לקוחות

היו פתוחים לשינויים והסתגלו

10 רעיונות לעסקים קטנים

תתחילו מהבסיס: להקים עסק זה קודם כל רעיון
כל העסקים והרעיונות הגדולים הם שילוב של שני דברים: בעיה ופתרון. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לזהות בעיה בוערת בקרב קהל מסוים במקום מסוים, בעיה כזאת שעדיין אין לה פתרון.

“People don’t want to buy a quarter-inch drill. They want a quarter-inch hole” אמר תיאודור לויט. המשפט הזה מסביר בצורה מדויקת את העניין. אנשים לא רוצים לקנות מקדחה, הם רוצים לקנות פתרון שיעזור להם לפעור חור בקיר. במקרה הזה, הפתרון הוא מקדחה. כלומר, הפתרון צריך למלא את הצרכים של אותה קבוצת אנשים.

הרעיון שלכם לא חייב להיות חדש ויחיד במינו. לפעמים הרעיונות הכי טובים הם פשוט שילוב של שני רעיונות קיימים או אפילו שדרוג של רעיון אחד. זה יכול להיות די פשוט. כדי לשדרג רעיון או מוצר קיים אתם יכולים לשנות את הנראות שלו, להוסיף תכונות ופיצ’רים חדשים או אפילו למצוא שימוש חדש למוצר שהלקוחות כבר אוהבים. אתם יכולים פשוט לראות מה חסר בסביבה שלכם ולהציע מוצר או שירות שישלימו את החסר. כלומר יפתרו בעיה.

קחו את אפל לדוגמה. הם התחילו מרעיון אחד: לייצר מחשב שיתאים לכל אחד ומאז הוציאו לשוק אינספור גרסאות שיתאימו לקהל הרחב. הם המשיכו להתקדם ופיתחו מוצרים חדשים די דומים לרעיון הראשוני שלהם, מעין שדרוגים למה שקיים.

תוכנית עסקית. אין ממה לפחד!  פתיחת עסק מתחילה מתכנית.
ברגע שיש רעיון, אתם צריכים להתחיל לבנות איזושהי תוכנית שמפרטת את המוצרים והשירותים שלכם. התכנית תכלול פרטים על התעשייה או התחום אליהם הרעיון שלכם משתלב, ניתוח של השוק והמחירים.

אם ראיתם את הסרטון שלנו “למה צריך תכנית עסקית”, אתם בטח חושבים לעצמכם ‘למה זה נחוץ?’, אבל תכנית עסקית טובה היא הדרך לשכנע את הפקיד בבנק להלוות לכם את הכסף שאתם כל כך צריכים עבור העסק או את המשקיע להאמין בכם ולהשקיע בכם.

בנקים ומשקיעים רוצים לראות שיש תוכנית עסקית מסודרת לפני שהם מחליטים האם לממן את הפרויקט. לכן השקיעו את הזמן הנדרש וכתבו תוכנית עסקית. מספיק חיפוש קצרצר בגוגל כדי להבין איך בונים תוכנית עסקית סטנדרטית. רק זכרו, מאוד קל לתחמן את עצמכם ולהציג תוכנית עסקית לא ריאלית, ולכן נסו להמחיש בתכנית שלכם איך בדיוק אתם הולכים להשתמש בכסף ועבור אילו צרכים.

הקיפו את עצמכם באנשים הנכונים
להקים עסק זה תהליך שמלווה בסיכונים, לכן כדאי להקיף את עצמכם באנשים המתאימים לעבודה. השתדלו לבנות צוות מגוון שיעזור לכם להגיע אל היעדים העסקיים שלכם ולא יעכב אתכם. בין אם זה אומר למצוא את אנשי המכירות הנכונים, את אנשי השיווק או אפילו את אנשי הניהול הנכונים. אחת הדרכים הטובות למצוא אנשים איכותיים היא חיפוש ב-linkedin. בפלטפורמה הזאת תוכלו לחפש אנשים על בסיס הכישורים שלהם ולאתר את אלו שהכי מתאימים למשימה.
פתיחת עסק מלווה בקצת בירוקרטיה. טפלו בה מראש.
כן, מה לעשות יש כמה דברים קטנים שעליכם להתעסק בהם לפני שממש מתחילים לרוץ. אמנם זה לוקח זמן, אבל זה כל כך חשוב וכשתסיימו יהיה לכם חיוך ענק על הפנים:
-הוציאו רישיון עסק
-רשמו את שם העסק
-הקימו חשבון בנק נפרד
-עברו על כל התקנות והחוקים בתעשייה שלכם
-נסחו חוזים עבור כל הספקים והאנשים שאיתם אתם הולכים לעבוד

אל תשכחו לבנות תוכנית שיווק בעת פתיחת העסק
כל עסק משקיע משאבים שונים (זמן וכסף) על שיווק, ולמרות מה שאתם אולי חושבים, זה אחד הדברים החשובים בבניית עסק. תכנית שיווק יעילה תעזור לכם:
-לבסס זהות חזקה למותג
-לבלוט בין כל המתחרים
-לבנות אמון ומערכות יחסים עם קהל היעד
-להגדיל את הנראות ולהגיע ללקוחות חדשים
-לחזק את המוניטין של העסק

הנה כמה דברים שכדאי לכם לעשות בשביל להזניק את השיווק של העסק שלכם. ברגע שהעסק מתחיל לרוץ, כדי להבטיח התחלה טובה, אתם חייבים להתחיל לשווק אותו. לעיתים קשה להקדיש לכך תקציב רב, לכן הנה כמה דרכים להתחיל לשווק מבלי להוציא הון:

1.דברו עם חברים, משפחה ומכרים וספרו להם על העסק החדש. בקשו מהם לספר לחברים ואנשים רלוונטים שאולי יתעניינו במוצר או השירות שלכם.

2.נצלו את הכוח של הרשתות החברתיות ותתחילו ליצור תוכן עבור העסק שלכם, או לחלופין העסיקו יוצר תוכן שיעזור לכם לקדם את העסק בפלטפורמות הנכונות (אפשר למצוא ברשתות אנשים מוכשרים בתחילת דרכם שהעסקתם לא תעלה סכום גבוה). שיווק באמצעות תוכן היא אחת הדרכים החזקות להגיע היום אל קהל היעד. 

איך עושים את זה? תחשבו על המוצר שלכם ונסו להבין באילו פלטפורמות קהל היעד של המוצר הזה חי. שימו לב, אתם לא חייבים להשקיע את כל האנרגיות שלכם בכל הפלטפורמות. אם לדוגמה אתם מוכרים שירותי ייעוץ פיננסי, לא בטוח שטיק טוק זו הפלטפורמה הנכונה עבורכם. תחשבו על המוצר, על הקהל ותתמקדו ברשת החברתית הרלוונטית.

3.כשהעסק בהקמה, אתם צריכים שיכירו אתכם. לכו לכנסים ואירועים רלוונטים, נסו להכיר כמה שיותר אנשים, תלחצו ידיים (או תנו מרפק), הציגו את עצמכם בנימוס, ספרו עליכם ועל העסק שלכם, והכי חשוב, הביאו איתכם כרטיס ביקור. אף אחד לא יזכור את השם שלכם ומה אתם מתכוונים להציע אם לא תעזרו לו לזכור.

4.עודדו הפניות ותגמלו אנשים על כך. אדם שהתרשם מהמוצר שלכם וירוץ לספר לחבריו הוא הלקוח הכי נאמן שלכם ומכאן שצריך לתגמל אותו בהתאם. כך הוא לא רק ירצה לספר לעוד ועוד אנשים, הוא גם ככל הנראה ימשיך להגיע ולרכוש בעצמו את המוצר או להשתמש בשירות שלכם.

5.אם יש לכם אמצעים, תנו חסות לאירועים וכנסים רלוונטים בתחום שלכם. לדוגמה אם העסק שלכם מוכר מוצרים לחיות מחמד, למה שלא תמצאו כנס או הרצאה על בעלי חיים ותשימו את השם שלכם על האירוע? קהל היעד שלכם ככל הנראה כבר נמצא שם ולכן זו דרך טובה להגדיל את החשיפה לעסק שלכם ולהדהד את השם שלכם בראש של הקהל.

בניית מאגר לקוחות
אחד הדברים החשובים בניהול עסק, הוא לבסס מאגר לקוחות שייתן בכם אמון. לקוחות נאמנים שאוהבים את המוצר/שירות יעזרו לכם להגדיל את המכירות ולהגיע ללקוחות חדשים.

ישנן כמה דרכים לבסס מאגר לקוחות:
1.להציע באופן קבוע שירות או מוצר ברמה גבוהה
2.השקת מועדון לקוחות או תכנית שתבנה עוד יותר את האמון איתם
3.ליצור שיתופי פעולה עם משפיעני רשת ומותגים רלוונטים
4.לתת שירות לקוחות איכותי ולתת מענה לצרכיהם
5.לבקש משוב מהלקוחות על מנת לשפר מה שצריך

היו פתוחים לשינויים והסתגלו
עסקים חזקים יודעים להסתגל למצב השוק, לכן עליכם להיות גמישים מחשבתית ולא להתקבע. הרעיון הוא להסתגל ולהתאים את המודל העסקי שלכם לצרכים של קהל היעד ולמצב המתרחש בשוק.

שימו לב למה שקורה בשוק, הקדישו תשומת לב לטרנדים ולמגמות ובעיקר תהיו קשובים למשוב שהלקוחות נותנים לכם ונסו כל הזמן לשפר ולשדרג את השירות או המוצר שלכם. הלקוחות שלכם יודעים הכי טוב במה אתם צריכים להשתפר, אז אל תתעלמו ממה שהם אומרים.

ואם אתם משתוקקים לפתוח עסק (אפילו קטן שיכניס לכם הכנסה צדדית), אבל עדיין לא הצלחתם לעלות על רעיון, הנה 10 רעיונות לעסקים קטנים שאתם יכולים לפתוח ברגע זה:

1.ייעוץ דייטינג והכרויות באינטרנט: יועצי הכרויות בדרך כלל גובים בצורה שעתית. הם עוזרים לאנשים ליצור פרופילי היכרויות מוצלחים ברשת,מייעצים ונותנים הכוונות ובכך מסייעים לאנשים למצוא אהבה. חושבים שיש לכם כישרון לזה?

2.מאמנים אישיים אונליין: מאמנים אישיים בדרך כלל מציעים ייעוץ תזונה והתאמת תפריטים אישיים, המלצות על תרגילים ואימוני כושר אפקטיביים. אם יש לכם את הניסיון הזה (ואת התעודה הנכונה) למה שלא תתחילו? קדימה לעבודה.

3.מעצב גרפי אונליין: לקבוע את שעות העבודה בעצמכם, לבחור את הפרויקטים שמעניינים אתכם ולבנות תיק עבודות שאתם גאים בו. מעיצוב אתרים ועד הכנת גרפיקות לרשתות חברתיות, המון עסקים מחפשים לעבוד עם גרפיקאי אונליין. יש לכם את הטאץ’ הנכון? מצויין. אתם יכולים אפילו לפתוח משתמש ב-FIVERR ולקפוץ למים.

4.כותב תוכן: אם יש לכם כישרון לכתיבה ומחמיאים לכם שאתם חדים ומעניינים, יש שם הרבה מאוד אנשים בחוץ שמוכנים לשלם עבור זה. כתבות לבלוג, תכנים לרשתות חברתיות, סקריפטים ליוטיוב, וקופי לאתרים. יש דרישה בלתי פוסקת לתוכן ברשת. רק ודאו שיש לכם כמה תכנים שכתבתם בעבר להציג ואתם מסודרים.

5.מתורגמן אונליין: זה מצחיק, אבל אם יש לכם שליטה בשפה זרה כלשהי, אתם יכולים לפתוח עסק תרגום. שווה לשקול להתמקד בתחום מסוים לתרגום למשל תרגום רפואי או פיננסי. רק ודאו שאתם מתמחרים בהתאם ליכולת של הלקוחות ואתם על הגל.

6.עורך וידאו אונליין: למדתם בשלב כזה או אחר בחיים לערוך וידאו, אפילו ברמה הבסיסית? למה שלא תנצלו את הכישרון הזה בשביל לייצר הכנסה? ברחבי הפייסבוק, עסקים רבים מחפשים עורך וידאו זמין למגוון פרויקטים. אם יש לכם תיק עבודות להציג אתם מוכנים להתחיל. לכו על זה.

7.מורה פרטי אונליין: הקורונה גרמה לבעלי עסקים רבים להבין שלא חייבים להיפגש פרונטלית. אותו דבר תקף עבור המורים הפרטיים. יש לכם שליטה במתמטיקה, אנגלית או מקצועות אחרים רלוונטים? פגישה של שעה בזום יכולה להכניס לכם אחלה כסף, במיוחד אם אתם בתחילת הדרך.

8.תכנון והפקת אירועים: זוכרים את הילד ההוא מהבית ספר שתמיד היה מארגן מסיבות אצלו בבית או בחוף הים? מסתבר שזה לא הדבר הכי מסובך וגם זה יכול להכניס לכם כסף יפה. אתם לא חייבים להיות “מארגני מסיבות”, אתם יכולים להתמקד במשהו אחר כמו תכנון חתונות או אירועים אחרים. אם אתם אנשים מסודרים, חולי לוגיסטיקה, פריקים של שליטה ושמים לב לפרטים הקטנים זה תפור עליכם.

9.עוזרים וירטואלים: הנה עוד מקצוע ל”מפיקים” שבינינו. הפריקים של הסדר והארגון. יכול להיות שהמקצוע הזה הוא הייעוד שלכם. להיות עוזר וירטואלי לא דורש מכם להיות צמודים לאדם או לעסק אחד כל הזמן. אתם יכולים לבצע מגוון עבודות עבור מגוון עסקים, ואפילו לא בהכרח לצאת מהבית.

10.מנהל רשתות חברתיות: מכורים לרשתות חברתיות? חיים את האינסטגרם והטיקטוק ונהנים מכל רגע? העבודה הזאת היא בול בשבילכם. אתם יכולים לנצל את הידע והכישרון שלכם ולנהל עמודים עבור חברות ועסקים, זה לא כזה מסובך. אתם בסך הכל צריכים לפנות אליהם בהודעה פרטית ולאחר פגישה אחת או שניים אתם בעניינים.

עוד באותו נושא: 

תוכנות לניהול עסק: המדריך המלא

7 מיתוסים שצריך להכיר כשפותחים עסק

כך תבנו קהל במקביל להקמת העסק

כחלק מהחזון שלנו לתת ערך לעסקים קטנים ויזמים בתחילת הדרך, אנו מפרסמים בכל שבוע כתבות תוכן, מעלים סרטוני יוטיוב, אינסטגרם ואפילו טיקטוק, אבל הדובדבן שבקצפת הוא הניוזלטר שלנו. רוצים לדעת עוד איך תוכלו לשפר את העסק שלכם? אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ההבדל בינכם לבין העסק שלכם

האתגר של עסקים קטנים הוא במידה רבה להפריד בין העסק לבין האדם שעומד מאחוריו. מתי כדאי לעשות את זה ואיך – כל הפרטים לפניכם כולנו