fbpx

משכיר לפרילנסר – איך מתחילים ולאן לכוון?

משכיר לפרילנסר – איך מתחילים ולאן לכוון?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רבים חיים אותו, הרבה מקנאים בו, כולם מכירים אותו. זה החלום להיות עצמאיים, לעבוד מכל מקום בעולם, להרוויח כמה כסף שרק נרצה. בפועל, הסיפור יותר מורכב ועצמאיים רבים מתקשים לסגור את החודש. מתלבטים? אנחנו כאן כדי לעזור

דווקא מגפת הקורונה פתחה את התיאבון לאנשים ושלחה אותם להגשים את החלומות שלהם ולעסוק בתשוקה שלהם מהבית, בזמנם הפנוי בין אם היו מובטלים, עצמאיים, או שכירים. וכך אוכלוסיה שלמה החלה לעבוד על פרויקטים מהצד במטרה לייצר מעט יותר הכנסה או לקנות את החופש המיוחל: לעבוד מהבית בשעות שלה, בלי מנהלים על הראש.

היכולת למצוא עבודה נוספת הפכה קלה יותר ויותר בשנים האחרונות עם אתרי אינטרנט ייעודיים, האפשרות לקבל תשלום בכל מקום בעולם והסרת החסמים הטכנולוגיים. למעשה, עוד לפני המשבר, מחקר שנערך בשנת 2019, גילה שיותר ויותר אנשים מחפשים לעשות את המעבר לעצמאות והם רואים בו פתרון לטווח ארוך. 77 אחוז מהנשאלים במחקר טענו כי הטכנולוגיה מקלה על מציאת עבודות פרילנסינג. אם גם אתם החלטתם שהגיע הזמן לשינוי, אתם אנשים שנהנים להיות בשליטה על הקריירה או רוצים גיוון בימי העבודה שלכם, עבודה כפרילנסר היא הפתרון האידיאלי.

איך למצוא עבודה כפרילנסר

אם אתם בצד המתלבט, אנחנו פה לעזור, לפתוח לכם את הראש ואולי תחליטו לנסות את מזלכם ולהציע את סל היכולות שלכם. מותר לעבוד מהבית, העולם עובר לתפוקה במקום רביצה במשרד וזו אולי ההזדמנות שלכם לצאת לדרך חדשה.
החלטנו לאסוף כמה נקודות בכתבה הבאה.
אגב, על הדרך אתם מוזמנים להציץ באינדקס שלנו – התוכנות שיעזרו לכם לחסוך זמן וכסף בניהול העסק.

נטוורקינג

נתחיל מהתחלה. בחרתם לעשות את המעבר משכירים לעצמאים? הדרך הראשונה להגיע היא להפעיל את מעגל הקשרים שלכם. הקשרים שלכם הם הבסיס שעליו תוכלו לבנות את תיק העבודות שלכם. בני משפחה, חברים, חברי עבר מהלימודים ואפילו קולגות הם קשרים מעולים שאולי צריכים את עזרתכם ויספקו לכם את העבודה הראשונה שלכם. אל תתביישו לפנות, לדבר, לספר על הכיוון החדש שבחרתם. זה הבסיס. נסו להגדיר מי יכול לעזור לכם, כלקוח או כאלו שיפרסמו אתכם. כתבו רשימה ודאגו לעדכן כמה שיותר אנשים. חשוב להציע עזרה ולא למכור בכוח.

קשרים מהתעשייה

יצירת קשרים עם אנשי מקצוע מהתחום שלכם היא שיטה יעילה שתוכל לספק לכם עבודות כבר בתחילת הדרך. דרך טובה ליצור את הקשרים האלו היא לזהות ולהצטרף לכמה שיותר קבוצות בהן תוכלו לפגוש אנשים בעלי תחום עיסוק דומה לשלכם. זה בסדר אם אלו קבוצות פייסבוק או מפגשים פיזיים. נסו לעזור ולהתברג, אל תמכרו, תעזרו (כן, זה מוטיב חוזר).
אתם תתפלאו, אבל לעיתים אותם אנשים יזרקו עליכם מילה טובה ויוכלו לעזור לכם למצוא את העבודה הראשונה.

רשתות חברתיות

פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות יכולות לארגן לכם הזדמנויות לעבודות חדשות אז נצלו אותן. בימים אלו, רוב רובן של החברות משתמשות בכוחן של הרשתות החברתיות כדי לגייס עובדים חדשים.
הרשתות מלאות במגייסים ואנשי מקצוע שמחפשים את עזרתכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפתוח את העיניים ולחפש.

כאשר אתם מחפשים ברשתות החברתיות, עשו זאת באמצעות מילות מפתח הקשורות לתחום העיסוק שלכם, לדוגמה: “מפתח תוכנה עצמאי” או “פרילנסר קופירייטר”. תוכלו גם לפרסם בפיד אילו משרות אתם מחפשים כדי לסייע למגייסים למצוא אתכם בקלות.

לינקדאין

נכון, דיברנו על רשתות חברתיות, אבל העוצמה של לינקדאין היא יחידה במינה בכל הקשור במציאת עבודות ופרויקטים ולכן בחרנו להרחיב על הפלטפורמה מעט יותר. חשוב לזכור: בלינקדאין צריך לעבוד כדי לבנות פרופיל ולתחזק אותו באמצעות תוכן נכון והמלצות. פרופיל הלינקדאין הוא מעין תיק עבודות שלכם. רק על ידי הירשמות ללינקדאין ויצירת חיבורים רלוונטיים תוכלו להגיע לקשרים משמעותיים ופרויקטים מעניינים.

ערכו את פרופיל הלינקדאין שלכם בצורה טובה, התחילו עם התקציר –
ה-summary הוא הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם נוחתים בעמוד שלכם. לכן קחו את הזמן וחשבו על דרך טובה להסביר למה שווה למישהו להעסיק אתכם, מה הניסיון שלכם ולמה אתם כל כך טובים במה שאתם עושים?

לינקדאין משתמשת בתקציר כדי לזהות באילו תוצאות חיפוש להציג אתכם, ובכך עוזרת למגייסים למצוא אתכם. ככל שתשתמשו ביותר מילות מפתח רלוונטיות כך הסיכוי שלכם להשיג את מה שאתם מחפשים יגדל.

טיפ נוסף שיכול לעזור לכם הוא להוסיף מדיה כדי לגרום לפרופיל שלכם לבלוט. למה לא להראות לאנשים שמבקרים בפרופיל שלכם מה אתם יודעים לעשות ולהציג משימות שביצעתם בהצלחה רבה? בין אם זה לינק לאתר שלכם או פרויקט שביצעתם עבור לקוח מרוצה, תוכיחו שיש לכם כישורים וניסיון. זה לא משנה איך אתם מנהלים את החשבונות שלכם בפייסבוק או באינסטגרם או מה הפרסונה שלכם ברשתות. לינקדאין מתנהגת אחרת. קחו את לינקדאין כשער שלכם לפרויקט או הלקוח הבא.

אתרי חיפוש עבודה
דרך נוספת למצוא עבודה כפרילנסרים היא לשוטט באתרי חיפוש עבודה כמו ALLJOBS או DRUSHIM.
חפשו באמצעות מילות מפתח רלוונטיות ואל תחששו להגיש קורות חיים גם למשרות שמחפשות שכירים, לכו תדעו, אולי יתגמשו ויסכימו לתנאים שלכם. אגב, הנה כתבה נוספת שיכולה לסייע לכם – איך לכתוב קורות חיים כמו יזם: הסודות שיעיפו אתכם למעלה.

שגרו מיילים

הרבה פעמים אנחנו נתקלים בחברות שנראות מתאימות לנו כמו כפפה. אם אתם חושבים שהשירות שלכם יכול להועיל להן, שלחו מייל והציעו את עצמכם. דגש חשוב הוא לא לשלוח את אותו המייל לכל החברות שמעניינות אתכם.

זכרו, בראש כל חברה עומדים בני אדם והם יכולים לזהות מתי שולחים להם מייל רובוטי כזה ששלחו כבר לאלפי חברות אחרות. נסו ליצור מייל אישי ייחודי לכל חברה איתה אתם רוצים לעבוד. תחקרו מעט על החברות ונסו להבין מה הן מחפשות. תפנו במייל רק לחברות שנדמה לכם שהכישורים שלכם מתאימים לדרישות שלהן ויכולים באמת לסייע להן.

 אין לכם אתר?

כל מה שאתם צריכים זה:ככל הנראה הדבר הראשון שבן אדם יעשה אחרי שיקבל מכם הצעה זה לחפש עליכם באינטרנט. אתר שמייצג אתכם בצורה טובה יכול לקחת אתכם צעד אחד קדימה ולעזור לכם לבנות אמינות ולשכנע.

האתר צריך להציג את הכישורים וההישגים שלכם בצורה טובה. לא, הוא לא חייב להיות מלא בסרטוני וידאו מרשימים או המון תכנים וטקסטים שכתבתם במשך שבועות. האתר צריך להיות פשוט – כזה שמדגיש את היתרונות שלכם ומראה מה אתם עושים עבור הלקוחות.

-דף שמספר עליכם, מה שאתם עושים, מי אתם, ומה הניסיון שלכם.
-דף שמראה פרויקטים שעשיתם עבור לקוחות בעבר.
-דף עם המלצות של לקוחות עבר כדי להרשים את מי שמבקר באתר.
-דף או טופס ליצירת קשר כדי שיוכלו לפנות אליכם.
אגב, הנה כתבה נוספת שיכולה לעזור לכם לשפר את זמן השהייה באתר שלכם.

הפניות

לא לבקש הפניות והמלצות זו טעות גדולה. פעמים רבות אנו נוטים לשכוח או להתעלם מהעוצמה של המלצה טובה. תחשבו על זה רגע, אתם מבצעים עבודה על הצד הטוב ביותר עבור לקוח, הוא מרוצה ואפילו אומר זאת בפניכם, לכן זה יהיה צעד חכם לבקש שימליץ עליכם.

עזבו בושה, פשוט תבקשו. אין דבר שמוכיח שאתם טובים במה שאתם עושים יותר מהמלצה של לקוח מרוצה.

קוראים יקרים, אנו מניחים שיש דרכים נוספות למצוא עבודה כפרילנסר, ואם יש לכם אחת בראש, צרו איתנו קשר ונרחיב. אנחנו תמיד אוהבים לשמוע ולשתף סיפורים מעוררי השראה. מקווים שקיבלתם המון ערך מהכתבה.

אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email