fbpx

לגזור ולשמור: 7 מיתוסים שכדאי להכיר כשפותחים עסק

לגזור ולשמור: 7 מיתוסים שכדאי להכיר כשפותחים עסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

החלטתם לפתוח עסק? תוכלו להגיע להצלחה הרבה יותר מהר אם תסכימו ללמוד מטעויות של אחרים. הנה כמה מיתוסים שכדאי להפריך

טעויות בפתיחת עסק

זהו, ההחלטה נפלה, אתם הולכים על זה. מצאתם רעיון, יש כיוון, הצלחתם לחסוך קצת כסף, לפנות זמן והגיע הרגע שאפשר להתחיל… לטעות.
בתחילת הדרך אנחנו נלהבים, מסנוורים מהחלום וחשוב להישאר עם שתי רגליים על הקרקע. רבים וטובים מכם כבר עברו בדרך הזו, לא חבל לעשות את כל הטעויות שוב?

דאגנו לאסוף עבורכם כמה טעויות ומיתוסים ידועים שכדאי שתכירו.
זכרו, מישהו כבר עשה את הדרך הזו, אתם יכולים לקצר לעצמכם סבל וכאב לב אם תהיו מוכנים ללמוד.

כולם סביבכם אומרים שזה רעיון גרוע לפתוח עסק: אז מה?

פתיחת עסק ללא תוכנית עסקית

לפתוח עסק בלי לבצע מחקר שוק

פתיחת עסק והתעלמות מוחלטת מהמתחרים

חוסר מיקוד

לפתוח עסק בלי להשקיע בשיווק

הכרת החולשות שלכם 

שכירת עובדים לא מתאימים

כולם סביבכם אומרים שזה רעיון גרוע לפתוח עסק: אז מה?
המנורה נחשבה לרעיון מגוחך, כזה שלא יצליח וזאת על פי כמה מומחים לנושא. האחים רייט נאלצו להתמודד עם אינספור אנשים שהסבירו להם שאין סיכוי שהם יצליחו להמריא ולנצח שמם יהיה קשור לטיסה (הם הראשונים כן?)
כמה מההמצאות הגאוניות ביותר הגיעו מאנשים שלא הקשיבו לסובבים אותם. נסו לקבל דעה, לשמוע מאנשים מה יש להם להגיד, אך אל תתנו להם להוריד אתכם אם אתם חושבים שהרעיון טוב.
זכרו: אנשים אוהבים להסתכל על עצמם ולומר לכם שזה לא יעבוד, כי הם פשוט לא מוכנים לעשות את מה שנדרש כדי להצליח.
נקודה למחשבה: אם כולם אומרים שזה גרוע, נסו להבין מדוע. לעיתים מספיק הקשבה תוביל גם למסקנה שהם צודקים.

לפתוח עסק

פתיחת עסק ללא תוכנית עסקית:

תוכנית עסקיתמעולם לא נכנס אדם לבנק וביקש הלוואה לעסק שעומד לפשוט את הרגל ולמרות זאת, 80% מהעסקים יכשלו גם עם תכנית עסקית.
תוכנית עסקית טובה היא המצפן, היא תעזור לכם לוודא שהכנסתם את כל הנתונים וצמצמתם את טווח הטעות. אך זכרו, זה הכי טוב שתוכלו לעשות ולפעמים החיים יפתיעו אתכם גם אם התכוננתם.
מחקר ובדיקה יסודית יעזרו מאוד, אך חשבו לא לתת לעצמכם או לשותפים לתחמן את המספרים. הרי הכי קל להתאהב ברעיון, לשחק עם המספרים עד שהם ימצאו חן. אל תעשו זאת. תהיו הגונים והגיוניים. לא בטוחים מה באמת נכון? הכינו תכנית למצב אופטימלי, סביר ומצב גרוע. אם אתם יכולים להתמודד עם המצב הגרוע לאורך זמן, התקדמו, אך אם במקרה שגם מצב אופטימלי נראה קצת על הקשקש, שווה לשקול הכל מחדש.
זוכרים את האיש שלא נכנס לבנק לבקש הלוואה על עסק גרוע? היו בטוחים שהבנק יחזור לבקש את הכסף.

שני השותפים שיצרו את המותג happy socks המוכר והאהוב, ויתרו על תוכנית עסקית ורק בדקו כמה גברים נמצאים בעולם המערבי וכמה זוגות גרביים הם רוכשים בשנה. שני הנתונים הללו ביחד עם חזון ליצור משהו משמח והעובדה שעלות הייצור נמוכה, הובילה אותם לעסק מצליח ביותר

הנה כתבה על כמה כלים שיוכלו לעזור לכם לבנות ולנהל את העסק שלכם בצורה נוחה ויעילה.

לפתוח עסק בלי לבצע מחקר שוק:מחקר שוק

מחקר שוק בודק את קהל היעד והצרכים שלהם. קחו בחשבון שגם אם אין לכם אמצעים לבצע מחקר שוק מקיף, המינימום הנדרש הוא לאסוף מידע על קהל המטרה באינטרנט. מחקר השוק יוכל לעזור להם להסיק תובנות צרכניות לא ממומשות וכך גם לעזור לכם לשווק את המוצר שלכם טוב יותר. אל תסתמכו אך ורק על נקודת המבט שלכם, יכול להיות שבעיה הקיימת באזורכם אינה קיימת בשאר הפלחים בשוק שכיוונתם אליהם, כך שהמוצר עלול להיות לא רלוונטי ולא רווחי. מחקר השוק כולל הכרת מתחרים, שווי המוצר שלכם, התנהגות הצרכנים ואיכות המוצרים הקיימים כבר בשוק.

פתיחת עסק והתעלמות מוחלטת מהמתחרים:מתחרים בעסקים

גם אם אתם נמצאים בשוק צומח או חדש יחסית ונראה כי אין הרבה מתחרים בשוק, תהיו בטוחים שהם יופיעו. היו ערניים ובדקו את המתחרים שלכם בצורה עקבית. הצעת הבידול שלכם עשויה לעבור מעט שינויים על ידם ואף לגבור עליכם.

חוסר מיקוד:להתמקד

בפתיחת עסק קל מאוד לאבד מיקוד מאחר וישנם כל כך הרבה דברים אחרים להתמודד איתם. נסו לוודא שהתמונה הגדולה והיעדים הסופיים שקבעתם, תמיד נמצאים אל מול עיניכם וכך תוכלו לשמור על עצמכם מלסטות מהדרך.

אגב, פתיחת עסק כוללת בתוכה מעבר מעובד שכיר לעצמאי. זהו תהליך מסיח לא פחות מפתיחת העסק עצמו אבל אל תדאגו גם בנושא הזה הכנו לכם כתבה 

לפתוח עסק בלי להשקיע בשיווק:השקעה בשיווק

אם סיפרתם למישהו מה אתם עושים, ביקשתם שיפנו אליכם לקוחות, העליתם סטורי או קניתם שלט חוץ באיילון, אתם שם. אתם עושים שיווק. כמה כסף אתם משקיעים בזה? לעיתים קרובות תמצאו את אלו שיספרו שהצליחו למרות שלא השקיעו שקל בשיווק, זה אחלה, אבל מעניין מה היה קורה אם הם היו משקיעים גם בשיווק לא?
אנשים מופתעים לגלות, אבל חברות הזנק בצמיחה מוציאות תקציב מאוד גדול על שיווק, לעיתים עד מחצית מהתקציב הכללי.
כדי לגדול צריך להשקיע והשאיפה צריכה להיות שכמה שיותר אנשים יכירו אתכם ויידעו מה אתם עושים. כך, האנשים המתאימים יוכלו באמת להגיע. אל תחכו רק לשיווק שהוא מפה לאוזן, אתם עלולים להתאכזב כשיש ירידה ומיתוס מוכר הוא שאם הולך טוב, לא צריך להשקיע בשיווק. להיפך, דווקא כשהולך טוב, רכבו על המומנטום, הצמיחו את העסק כדי שתהיה פרנסה בימים יותר חלשים.

קראו עוד על 7 דרכים יעילות לשיווק עצמי שלא יעלו לכם שקל.

הכרת החולשות שלכם:לדעת את החולשות שלך

היו מודעים לחולשות שלכם, גייסו אנשים שטובים מכם ותנו להם לעבוד. מיתוס שכדאי להפריך בתחילת הדרך הוא: אני יכול לעשות הכל וכשצריך, אשפר את החולשות שלי. עדיף להתמקד בחוזקות, לחסוך זמן, לדעת מה כדאי ואפשר להוציא החוצה. נכון, בתחילת הדרך, אנחנו חייבים לעיתים לעשות הכל מהכל, אין ברירה.
אם אתם חלשים בתכנון פיננסי, התייעצו, מצאו אנשים שיכולים לעזור. אם אתם חלשים בשיווק, מצאו חברים שיוכלו לעזור או לכוון אתכם, אפילו בחינם, בארטר, תכינו להם ארוחת ערב.

“לכל דבר יש יתרונות וחסרונות”, משפט ששמענו עשרות אלפי פעמים בחיינו. כדי לחסוך כסף, לא מעט עצמאים מבצעים פעולות שונות בעסק לבד. נכון, אין בכך שום דבר רע אך אם אתם יודעים שמדובר בנושא שאתם לא מתמצאים בו, ההתעסקות בו יכולה להזיק יותר מאשר להועיל לעסק. כמו למשל שיווק בפלטפורמות שונות או להיות הפנים של המוצר שלכם. תשקלו ליצור שיתופי פעולה עם אנשים/שכירת עובדים חדשים, שיקלו עליכם ויעזרו לכם להתרכז דווקא בדברים שאתם יודעים לעשות הכי טוב.

שכירת עובדים לא מתאימים:גיוס עובדים לא מתאמים

בתחילת הדרך אתם הכל: מנכ”ל, מחלקת מכירות, ניקיון, שיווק, אריזה. כל מה שצריך, אתם עושים. אבל בשלב כלשהו, אם הכל הולך כמתוכנן תהיו זקוקים לעזרה. רק אל תנסו לצמוח מהר מדי ורחוק מדי.
אל תחסכו בעובדים. לא, הכוונה איננה לשלם כמה שרק יבקשו אנשים אך מיתוס מוכר הוא לחסוך, לשלם פחות או להעסיק עובדים שאינם מתאימים ולקוות שיצליחו לבצע את כל מה שרציתם. זה פשוט לא נכון.
היו סבלניים, נסו לאתר את האנשים הנכונים ולפעמים עדיף אנשים “רעבים” עם נשמה על אנשי מקצוע “שבעים” שיודעים להסביר יפה אך לא לבצע את העבודה.

פתחתם עסק? יצאתם לדרך חדשה וזה מעולה ומפחיד בו זמנית. אל תפחדו מטעויות. למעשה, להימנע מטעויות זוהי משימה בלתי אפשרית, אבל זה לא אומר שלא תוכלו להתכונן אליהן או להפתעות אחרות שאולי יגיעו בהמשך הדרך.

דרך אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email