fbpx

לגזור ולשמור: 7 דברים שאסור לעשות כשפותחים עסק חדש

לגזור ולשמור: 7 דברים שאסור לעשות כשפותחים עסק חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האם צריך תוכנית עסקית? למה חשוב מחקר שוק? על מה אסור לחסוך ואיך נכיר בחולשות שלנו? כל עסק חדש עושה טעויות, אבל יש דברים שפשוט חובה להימנע מהם

 דאגנו לאסוף לכם כמה טעויות של אחרים שאפשר ללמוד מהם:

פתיחת עסק ללא תוכנית עסקית: רעיון טוב לא יממש את כל הפוטנציאל העסקי שלו ללא תוכנית פעולה נכונה. נכון שבזמן אמת דברים עשויים להשתנות, ועדיין להתחיל עם בסיס יציב זה יתרון עצום. יצירת תוכנית עסקית אומנם דורשת המון מחקר וזמן, אך היא תעזור לכם בטווח הארוך ובהובלת העסק למעלה. כדי להתחיל, שאלו את עצמכם: מהו הענף של העסק שלי? מהו התקציב שיש בידי? מי הם המתחרים ואילו רווחים הייתי רוצה להפיק?

לא לעשות מחקר שוק: מחקר שוק בודק את קהל היעד והצרכים שלהם. קחו בחשבון שגם אם אין לכם אמצעים לבצע מחקר שוק מקיף, המינימום הנדרש הוא לאסוף מידע על קהל המטרה באינטרנט. מחקר השוק יוכל לעזור להם להסיק תובנות צרכניות לא ממומשות וכך גם לעזור לכם לשווק את המוצר שלכם טוב יותר. אל תסתמכו אך ורק על נקודת המבט שלכם, יכול להיות שבעיה הקיימת באזורכם אינה קיימת בשאר הפלחים בשוק שכיוונתם אליהם, כך שהמוצר עלול להיות לא רלוונטי ולא רווחי. מחקר השוק כולל הכרת מתחרים, שווי המוצר שלכם, התנהגות הצרכנים ואיכות המוצרים הקיימים כבר בשוק.

התעלמות מוחלטת מהמתחרים: גם אם אתם נמצאים בשוק צומח או חדש יחסית ונראה כי אין הרבה מתחרים בשוק, תהיו בטוחים שהם יופיעו. היו ערניים ובדקו את המתחרים שלכם בצורה עקבית. הצעת הבידול שלכם עשויה לעבור מעט שינויים על ידם ואף לגבור עליכם.

חוסר מיקוד: בפתיחת עסק קל מאוד לאבד מיקוד מאחר וישנם כל כך הרבה דברים אחרים להתמודד איתם. נסו לוודא שהתמונה הגדולה והיעדים הסופיים שקבעתם, תמיד נמצאים אל מול עיניכם וכך תוכלו לשמור על עצמכם מלסטות מהדרך.

חוסר השקעה בשיווק: אף אחד לא ידע מה אתם מציעים להם אם לא תספרו להם. שיווק היא הדרך לספר לכולם ובצורה יעילה. לעסקים ישנה נטייה להפחית קודם כל בתקציב השיווק כאשר החברה מפסידה או לחלופין כאשר הם פועלים בתחילת דרכם בתקציב מצומצם. מחשבה זו היא שגויה מאחר והשקעה נכונה בתקציב שיווק בשילוב של צוות שיווק נכון עשויים להוביל את החברה להצלחה גדולה פי כמה וכמה מהתקציב עצמו או אפילו מערך החברה עצמה. שיווק הוא הגורם המחבר בין קהל המטרה לבין העסק שלכם.

הכרת החולשות שלכם: “לכל דבר יש יתרונות וחסרונות”, משפט ששמענו עשרות אלפי פעמים בחיינו. כדי לחסוך כסף, לא מעט עצמאים מבצעים פעולות שונות בעסק לבד. נכון, אין בכך שום דבר רע אך אם אתם יודעים שמדובר בנושא שאתם לא מתמצאים בו, ההתעסקות בו יכולה להזיק יותר מאשר להועיל לעסק. כמו למשל שיווק בפלטפורמות שונות או להיות הפנים של המוצר שלכם. תשקלו ליצור שיתופי פעולה עם אנשים/שכירת עובדים חדשים, שיקלו עליכם ויעזרו לכם להתרכז דווקא בדברים שאתם יודעים לעשות הכי טוב.

שכירת עובדים לא מתאימים: מאחר וישנו רצון לחסוך בכספים בתחילת הדרך, יזמים צעירים נוטים להעסיק עובדים אשר עומדים בתנאים התקציביים שהם מציעים מבלי לבדוק את הכישורים שלהם והאם הם באמת מתאימים לאופי העסק. זוהי טעות. אומנם חסכון כספי הוא אכן חשוב, אך שכירת עובדים לא נכונה עלולה לגרום בטווח הארוך יותר נזק ולעכב את התפתחות החברה. הקפידו על תיאום ציפיות שהוא מעבר לעיניינים כספים למשל בנושא שעות עבודה, יעדים שיש לעמוד בהם וכו’.

פתחתם עסק? יצאתם לדרך חדשה וזה מעולה ומפחיד בו זמנית. אל תפחדו מטעויות. למעשה, להימנע מטעויות זוהי משימה בלתי אפשרית, אבל זה לא אומר שלא תוכלו להתכונן אליהן או להפתעות אחרות שאולי יגיעו בהמשך הדרך.

דרך אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך לעצב דף נחיתה בלי ידע מקדים

בכתבה הקודמת דיברנו על 9 טיפים פרקטיים לשיפור דף הנחיתה שלך והכתבה הזו היא המשך ישיר אליה. אם לא קראתם עדיין אתם מוזמנים לקרוא אותה

איך תוציאו את המקסימום מתיבת המייל

קידום מכירות, קבלות, תזכורות על אירועים, ניוזלטרים שנרשמתם אליהם, ספאם מהדוד הניגרי העשיר וגם מיילים מחברים ושרשראות מיילים מאמא– כל אלו עושים את דרכם לתוך