fbpx

בעל עסק, שרדת את המשבר? עכשיו הזמן להתאושש

בעל עסק, שרדת את המשבר? עכשיו הזמן להתאושש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך הופכים משבר להזדמנות? מה השיקולים שכל בעל עסק צריך לקחת בחשבון? שלושה שלבים שיעזרו לכם להרים את הראש ולמנף את המצב הקשה לטובתכם

משבר הוא אירוע קשה מאוד לבעלי עסקים, במיוחד לקטנים ביניהם. לא משנה כמה תתכוננו למשבר, תחושת הפחד לא עוזבת אותנו כשהוא מגיע. פחד שמדיר שינה גם מעיניהם של המנוסים ביותר. חושבים רק מה יהיה מחר, איך נעבור את השבוע ושלא נדבר בכלל על החודש. תמיד יש שורדים ומפסידים בכל משבר, אבל משבר הוא גם הזדמנות וזה בהחלט שיעור שלמדנו ממשבר הקורונה המתמשך. מה על השורדים לעשות בשביל לחזור לשגרה? איך גורמים למפסידים כן ליזום וליצור הזדמנויות? איך נרים את הראש ונעשה הכל בשביל שנרוויח את מה שהפסדנו? בואו ננסה לענות.

שלב ראשון: התאוששות כלכלית
התאוששות כלכלית מתרחשת לאחר מיתון/משבר כאשר המשק מסתגל ומשחזר חלק מהרווחים שאבדו במהלך המיתון ומרפא את עצמו מהנזק שנגרם. כעת יש במה להתרחבות חדשה. הכלכלה עוברת תהליך של הסתגלות כלכלית והתאמה לתנאים חדשים, כולל הגורמים שהפעילו את המיתון מלכתחילה והמדיניות והכללים החדשים שהפעילו ממשלות ובנקים מרכזיים בתגובה למיתון. הכי חשוב לזכור שאחרי משבר, הכל כמעט משתנה: החברות, השוק, העובדים, התנהגות בני האדם ואפילו הסביבה.

בפרק הזמן הזה, לא מן הנמנע שתופעל מדיניות לשיפור הכלכלה. מדיניות זו מכוונת בדרך כלל לסייע לעסקים, למשקיעים ולעובדים שנפגעו מכך, באמצעות סיוע ישיר או על ידי גירוי הביקוש, הפחתת הריבית לעידוד ההלוואות, סיוע כלכלי לעסקים שנפגעו, דחייה של משכנתאות, ובמיוחד גיבוי של מוסדות פיננסיים מאוימים. כל הפעולות האלו תורמות ועוזרות לשיפור וריפוי הכלכלה, אם זאת על בעלי העסקים כן לנקוט שיקולים ועמדות חדשות לגבי העסק שלהם והמשך הפעילות בו.

שלב שני: השיקולים שלאחר המשבר
ירידות אף פעם לא מגיעות בשעה טובה, אבל זה קרה אפילו יותר עם נגיף הקורונה. אמריקאים רבים כבר חיו ממשכורת למשכורת, בעוד שסקר בנקאי באוקטובר 2019 מצא כי שניים מתוך חמישה אמריקאים (או 40 אחוז) אינם ערוכים למיתון הבא. לא משנה אם הסערה באופק, תמיד זמן טוב לוודא שהתיק הפיננסי שלך מוכן ושיש לנו איזה בק-אפ קטן.

כמה שיקולים: חשבו מחדש אם יש לכם את האנשים הנכונים במקום.
משבר יכול לעזור לך להעריך אם יש לך את האנשים הנכונים בצוות שלך. זה גם זמן מתאים למשוך כישרונות. משבר מאפשר לשכבת הקרם לעלות למעלה. המשבר יכול לתת לנו הזדמנות להוציא את הבינוניים ולהכניס את המקצוענים והיעילים.
.
זמן לעבוד שוב על התוכנית האסטרטגית והתחזיות.
דמיינו כיצד העסק שלכם עשוי להיראות בעולם שלאחר המשבר. זה הזמן לשקול כיצד תוכלו לבצע סדר עדיפויות מחדש כדי לנצל הזדמנויות חדשות. תשאלו את עצמכם האם הלקוחות שלכם יכולים להתנהג אחרת. ואם כן, אילו התאמות אתם צריכים כדי למקסם את הרווחים.

בשלב הזה שיווק של העסק הוא קריטי
השקיעו בתחומים שיחזקו את השיווק שלכם ויבנו את המותג שלכם. לדוגמה, שימש ברשתות החברתיות לשיתוף תובנות מהעסק והידע שיועילו ללקוחות שלכם. זה יכול לעזור להבדיל אתכם, לייצר לכם שם טוב ומוניטין ולגרום לעסק שלכם להתבלט.

כל שינוי מייצר הזדמנות
כשהמשבר נגמר, העסק עשוי להתמודד עם נוף תחרותי יותר עם פחות לקוחות, יחד עם אינפלציה גבוהה יותר. התחילו לחשוב עכשיו כיצד לשנות את אסטרטגיית התמחור או שרשרת האספקה ​​כדי להצליח בסביבה שיכולה להיות חדשה לגמרי. משבר משנה מציאות. אם פעם לא היינו צורכים אוכל המגיע במשלוחים, היום משלוחים הם בסיס לכל עסק, מכיוון שלא ניתן להגיע לחלק מהחנויות. עשו חושבים איך להתאים את העסק לסביבה הכלכלית החדשה שנוצרה כדי שתוכלו לעלות חזרה על הגל.

שלב שלישי: לנצל הזדמנויות
כל שינוי מייצג התחלה חדשה, המתורגמת להזדמנות להתחיל מחדש באותה דרך או בדרך אחרת, אך עם יותר ניסיון. בנקודה זו, בה נראה כי כל סביבת חיינו משתנה, אנו יכולים להתמקד בלהיות חלק מהעידן חדש. זה נשמע פילוסופי ומורכב, אבל בפועל זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. זה בגדול, עניין מנטאלי, לצד קריאה נכונה של המציאות החדשה.

נכון, כשיש משבר כלכלי, הרבה מאוד עסקים ואנשים פרטיים נופלים כלכלית, משלל סיבות הנוגעות למשבר. עם זאת, בכל משבר מגיעות גם אפשרויות לאלו המחפשים כיוון אחר, אלו שמחפשים חידוש, גישה שונה, וגם אלו שרוצים להיכנס לחברה גדולה ללא ניסיון, אבל עם כוח מטורף. חשוב לשמור על פוקוס ולדעת מה אתם רוצים. יזמות בתקופה הזו יכולה להיות מחשבה לא שגרתית, דרך הפריצה שלכם אל העולם הגדול.

גילוי כוח הרצון: בתקופות משבר, מנפים הרבה מאוד עובדים גם בתפקידים זוטרים וגם בתפקידים בכירים, מכל עסק ומכל חברה. גם אם החלטתם שזה לא הזמן להמשיך להיות עצמאיים, תהיו בטוחים שיש מי שמחפש את הכישרונות, את היכולות והכוחות הצעירים שכן יכניסו נקודת מבט שונה לתקופת ההתאוששות מהמשבר. גם ללא ניסיון זו יכולה להיות הזדמנות פז גם לכם.

צאו מאזור הנוחות שלכם: אם עד עכשיו היינו רגילים לעשות דברים בצורה מסוימת, למשל למכור דברים ספציפיים, כנראה שעכשיו זה כבר לא משנה. משברים יוצרים שינויים. בשביל להצליח לשרוד/לגדול גם בזמנים קשים, צריכים לאמץ הרגלים אחרים. להתאים את עצמנו לביקוש והרצונות החדשים, ואף לשקול למכור מוצרים או שירותים שלא עסקתם בהם לפני כן.

משברים הם מכה חזקה לכולם, נפשית וכמובן שגם כלכלית, תקופה קשה היוצרת לחצים רבים. אך עם קצת ידע ורצון עז, ניתן להפוך כל משבר להזדמנות. אם רק שומרים על מיקוד ומצליחים להבין את השוק החדש, את השינויים הנוצרים, כל משבר יכול להיות הפריצה החדשה וההזדמנות הכי טוב עבורכם.

דרך אגב,אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו בחמש דקות כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email