fbpx

איך לשווק את הפודקאסט שלי: כל הטיפים, הטריקים והדברים שלא ידעתם

איך לשווק את הפודקאסט שלי: כל הטיפים, הטריקים והדברים שלא ידעתם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

sharing a podcast

עבדתם קשה מאוד להעלות פודקאסט לאוויר וזה מרגש. אתם משקיעים בתוכן, אבל עכשיו מתחיל האתגר: איך מגדילים את החשיפה ואת כמות המאזינים? באילו אסטרטגיות אפשר להשתמש? קבלו חמש דרכים נהדרות. כך אנחנו עושים את זה 

הפודקאסט שלכם עלה לאוויר. זה מרגש. קצת כמו לידה של תינוק חדש. אתם רוצים לספר לכל העולם, רוצים שכולם ישמעו, יאהבו, יפרגנו ויפיצו. בקיצור, אתם רוצים לגדול ומהר בכמות ההאזנות. איך עושים את זה? 
יש לנו כמה רעיונות בשבילכם. פיתחנו את האסטרטגיות הללו כשעבדנו את על הפודקאסט שלנו. יש נטייה ללא מעט פודקאסטרים מתחילים לרכז את כל האנרגיה בתוכן ופחות בצד הטכני של שיווק והפצה. גם אנחנו עשינו את הטעות הזאת.  

בתחילת הדרך, כשעוד עבדנו על הפקת הפורמט לפודקאסט שלנו, השקענו המון זמן ואנרגיה בתכנון, מציאת הכלים הנכונים, הציוד ובעוד אלמנטים שיעזרו לנו להפיק מוצר ברמה גבוהה. כשסיימנו את ההפקה של הפודקאסט ובאמת היינו מרוצים מהתוצאה, נפל האסימון שהגיע הזמן לשווק – כלומר לגרום לכמה שיותר אנשים להכיר אותנו ולרצות לצרוך את התוכן שלנו.

לפני שנצא לדרך, מזמינים אתכם לקרוא בהרחבה גם את מדריך הפודקאסט השלם שלנו שבו תמצאו כל מה שצריך לדעת – מהרעיון עד המיקרופון.

מינוף הקהל
קידום הפודקאסט
המרת האודיו
שת”פ בפודקאסט שלכם
שת”פ בפודקאסט של אחרים 

1. מנפו את הקהל של האורחים בפודקאסט שלכם

הקלו על האורחים שלכם לשתף את הפרק על ידי הכנת ציטוטים ותמונות לרשתות החברתיות
במוקדם או במאוחר, יגיעו להתארח בפודקאסט שלכם מרואיינים מדהימים, מומחים בתחומם. כל אורח כזה יכול למנף את כמות החשיפה לפודקאסט שלכם. זה עוד אדם עם כמות עוקבים שישמח לשתף את התוכן ולחשוף אתכם לקהל עוקביו. במילים אחרות, אתם צריכים את האורח.ת בשביל התוכן וגם בשביל להיחשף לקהל חדש. לכן, רצוי לעשות לאורחים שלכם חיים קלים.

רעיון אחד הוא לשלוח להם הודעה ביום שהפודקאסט איתם עולה ולצרף מדיה רלוונטית מהפרק איתם כמו:
-ציטוטים מעניינים
-GIFS
-תמונות ויזואליות 

למה עשינו את זה? כדי שאותם אורחים יוכלו לשתף את הפרק בלי מאמץ ואפילו להיות מרוצים מזה שקיבלו פיסת תוכן עבור ערוצי הסושיאל שלהם.

הנה דוגמה לסרטון קצרצר שהכנו מהפודקאסט בו השתתפה אפרת וכטל. את הסרטון הזה שלחנו לה בצירוף לינק ואף פרסמנו באינסטגרם כדי שהיא תוכל לשתף אותו בזמנה החופשי. לשמחתנו הרבה היא שיתפה.

נוסף על כך מומלץ לשלוח לאורחים מייל שיזכיר להם שהפרק הולך לעלות. הנה תבנית עבורכם:

היי X, רצינו להגיד לך תודה רבה שהגעת להשתתף בפרק שלנו ורצינו לעדכן אותך שהפרק בדיוק עלה לספוטיפיי, אפל פודקאסטס והרשתות החברתיות שלנו (זכרו לצרף לינקים רלוונטיים). שוב תודה שהגעת להתארח בפודקאסט שלנו, אנחנו בטוחים שהקהל שלך יוכל לקבל המון ערך וללמוד מהפרק ונשמח אם תשתף אותו (בלי לחץ כמובן) . הפרק שלך מופיע כאן ____ וכאן _______. תודה X והמשך שבוע נעים מצוות streetwise.

2.קדמו את הפודקאסט ברשתות החברתיות בכל דרך אפשרית.

שתפו מדיה מעניינת: סרטונים קצרים, תמונות ויזואליות, ציטוטים מהפרק, טיזרים ולמעשה כל דבר שתוכלו לחשוב עליו

שיתוף הפודקאסט ברשתות החברתיות הוא אחד מהחלקים הכי יצירתיים וחשובים. בתור התחלה, שתפו עדכון מתי הפרק הולך לעלות ואז, תמשיכו לשתף כמה שרק אפשר.

אם מדברים על הטוויטר: הצמידו את הפוסט שלכם בצירוף הקישור לפרק החדש ואותו הדבר בפייסבוק.

צרו ציטוטים ותמונות ויזואליות (למשל בקאנבה), ושתפו אותם בצירוף הלינק לפודקאסט.

המפתח לקידום הפודקאסט בסושיאל הוא יצירתיות. יש מגוון ענק של קונספטים שאפשר להשתמש בהם כדי לקדם את הפודקאסט ברשתות החברתיות. אתם יכולים ליצור קטעי אודיו קצרים של 15 שניות ולהעלות ל-soundcloud, ואז לשתף. לטוויטר יש אופציה ממש טובה לשתף קטעי soundcloud שמאפשרת להשמיע את האודיו ישירות מהטוויטר.

שימו לב שאתם משתפים את הפודקאסט שלכם מספר פעמים במהלך השבוע שבו הוא עולה. פעם אחת לא מספיקה. מצאו את האיזון שבין “לטחון לאנשים את המוח” לבין לא לדבר על הפודקאסט מספיק.

יש דרכים שונות לשתף בפלטפורמות השונות:

  • סטורי באינסטגרם שמודיע שהפרק הולך לעלות מחר
  • פוסט אינסטגרם עם ציטוט שלקוח מתוך הפרק
  • פוסט פייסבוק עם קטע אודיו הלקוח מהפודקאסט בצירוף תמונה מעניינת
  • פוסט בטוויטר בצירוף קטע הsoundcloud עליו דיברנו 
  • סטורי אינסטגרם מאחורי הקלעים 

אנו ממליצים לכם לעצור לרגע ולקרוא את הכתבה שלנו “איך ליצור תוכן מתוכן”, היא תעזור לכם לחשוב על קונספטים מעולים ליצירת אין ספור פינות תוכן במאמץ קטן. ועל הדרך, הנה כמה דוגמאות לסוג הפוסטים שאנחנו משתפים באינסטגרם שלנו ועוזרים לנו לקדם את הפודקאסט:

כפי שאמרנו, המפתח הוא יצירתיות

3.המירו את האודיו לסרטון יוטיוב

הוסיפו לוידאו את השם של האורח בשביל דירוג טוב ב-SEO
אחד הדברים שאתם רוצים לעשות עם הפודקאסט הוא להשתמש בו בכמה שיותר דרכים אפשריות. פודקאסט הוא אמנם פיסת אודיו, אבל ניתן להשתמש בו גם כסרטון יוטיוב. עם גרסת יוטיוב אתם מקבלים כמה יתרונות נוספים:

  • סרטון שאתם יכולים לשתף ברשתות החברתיות
  • יתרונות של קידום במנוע החיפוש של גוגל (SEO) 
  • קהל פוטנציאלי חדש

במקרים מסויימים, גוגל מעריכה סרטון וידאו פי 53 מטקסט כתוב
אז כן, אתם משקיעים ומייצרים פודקאסט איכותי, אבל על הדרך למה לא להתקדם גם ב-SEO?

כדי להפוך אודיו לוידאו אתם לא צריכים תוכנות מתקדמות או לשלם הרבה כסף לעורך וידאו. כל מה שאתם צריכים זו תוכנה בסיסית כמו movie maker שיש בכל מחשב, או לחילופין canva. באתר canva אתם יכולים להעלות אודיו ספציפי, ולצרף אליו תמונה לבחירתכם, להוסיף טקסט אלמנטים או כל דבר שלדעתכם יתאים. אל תשכחו, התמונה שתעצבו תהיה הרקע בזמן שהאודיו מתנגן.

אתם יכולים לעשות דבר דומה בקלות גם באתר veed.io. פשוט מעלים את קטע האודיו, מוסיפים תמונה ואפשר גם להוסיף מעין קו אודיו מתנגן שנותן אפקט ויזואלי מרשים כמו כאן:

אם בחרתם ב-CANVA זכרו שהמימדים הנכונים לתמונה שאתם מעצבים (עבור יוטיוב) הם 1920 רוחב על 1080 גובה. בהצלחה.

4.מצאו מותגים שישתפו את הפודקאסט שלכם

ציינו מותגים בפודקאסט, אולי הם ישתפו אותו 
בסיסה של האסטרטגיה הזו היא בשיווק תוכן. מכירים את זה שאתם מעלים פוסט הקשור במותג מסוים והמותג הזה מזכיר אתכם בחזרה ברשתות החברתיות שלו. עבור פודקאסטים זה יכול לעבוד בצורה דומה. שיתופי פעולה עובדים תמיד. אם אתם מזכירים עסקים או מותגים מסוימים בפודקאסט שלכם, זה מספק הזדמנות לפנות לאותם מותגים לאחר מכן ולבשר להם שהם פורסמו אצלכם בפרק באור חיובי. 

לחלופין אם אתם רואים מותג מסוים שיכול לקבל ערך מהפודקאסט שלכם או לספק ערך לקהל שלו, שלחו אימייל קצר וזה כבר יעשה את הטריק. מילה טובה תמיד חשובה. אתם אף פעם לא יודעים מי מאזין ולאיזה שיתוף פעולה גדול יותר פרגון קטן יכול להוביל.

5.השתתפו כאורחים בפודקאסטים אחרים

קצת פוליטיקה לא תזיק
בדיוק כמו שפוליטיקאים או כוכבי קולנוע מתארחים בתוכניות אירוח במטרה לקדם את הסרט החדש שלהם או את מצע הבחירות שלהם, אותו הדבר יכול לעבוד טוב עם הפודקאסט שלכם. חפשו פודקאסטים רלוונטיים כאלה שקשורים בתחום בו הפודקאסט שלכם עוסק או כאלה שיכולים לתת ערך לקהל שלכם ובצעו אליהם פניה יזומה להשתתף כאורחים בפרק. ברגע שאתם לוקחים חלק בפודקאסטים אחרים, הקהלים שלהם ייחשפו אליכם וזה יכול להועיל במאמצי הקידום של הפודקאסט שלכם.

קוראים יקרים אלו הטקטיקות המרכזיות שבהן אנו משתמשים נסו אותן ושתפו אותנו מה דעתכם 🙂

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 26- מי בא לקולנוע

מכפילים את הקצב וואי וואי, אנחנו אוהבים לכתוב וזה, אבל פעמיים בשבוע? החלטנו שהגיע הזמן להגיד לכם שאנחנו מחוייבים ליחסים בינינו והחלטנו להשיק עוד מהדורה