fbpx

די לבזבז זמן ואנרגיה: איך לייצר המון תוכן במעט זמן

די לבזבז זמן ואנרגיה: איך לייצר המון תוכן במעט זמן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אתם יודעים כמה חשוב לייצר תוכן, אבל אין לכם זמן לזה? בואו ללמוד שלב אחרי שלב איך אנחנו הופכים פיסת תוכן גדולה ל-20 קטנות ומפיצים אותן בכל הפלטפורמות. ספוילר: זה רק נשמע מורכב

עסק חזק נהנה משיווק חלומי של פה לאוזן. לקוח מרוצה מביא לקוח מביא עוד לקוח והעסק ממשיך לגדול ולפרוח. זה האידיאל. אבל להשיג עוד לקוחות זה קשה, האתגר של כל עסק, ושיווק? זו מלחמה בלתי פוסקת, ובשביל להצליח בה, חייבים להתמיד, ליצור תוכן, להפיץ אותו ברשתות וכך הלאה.

רגע, למי יש זמן לזה? כמעט כל עסק, ובמיוחד עסקים קטנים, נוטים לדחוף את השיווק לתחתית סדר העדיפויות. כי אין זמן, אין את המשאבים הנכונים, ואנחנו מבינים את זה. העניין הוא שאפשר להתגבר על הבעיה הזאת, ולהצליח לייצר הרבה מאוד תוכן במעט זמן. איך?

למה חשוב ליצור תוכן?
איך אנחנו מייצרים תוכן במעט זמן?
כך תעשו זאת בכוחות עצמכם
דוגמא 
בונוס: 5 טריקים פשוטים ליצירת תוכן 

למה חשוב ליצור תוכן?

כן, אנחנו יודעים. כבר שמעתם הרבה פעמים למה “כל כך חשוב לייצר תוכן”, אבל תמיד זנחתם את הנושא. אל תתבאסו עלינו, אבל אם זה המצב, אתם לא מתייחסים לשיווק שלכם ברצינות. על פי מחקר שנערך ב-2020, זמן השימוש הממוצע ברשתות החברתיות עומד על 145 דקות ביום, מה שאומר שבממוצע אנשים צורכים תוכן במשך כ-16 שעות בשבוע.

אם תחשבו על זה, זה כמעט יום שלם, מהרגע שהתעוררתם בבוקר ועד הרגע שעצמתם את העיניים בלילה. תוכן איכותי חשוב לא רק כי הוא עוזר לכם לבסס את עצמכם והמותג שלכם כמומחים בתחום שלכם, אלא גם כי הוא עוזר לבנות עניין וליצור קשר עמוק יותר עם הקהל. עסקים תמיד צריכים להשקיע זמן לשיווק. בימים טובים, השיווק יעזור לכם לדרוש יותר כסף. ובימים רעים? השיווק הוא מה שיעזור לכם להביא עבודה ולא לפשוט את הרגל.

עכשיו כשהבנתם את החשיבות של יצירת תוכן, הנה הדרך שלנו לעשות זאת במעט זמן.

נוסחה ליצירת תוכן

לא המצאנו שום דבר חדש. יש מודל קיים של היזם גרי ויינרצ’ק שעליו אנחנו נשענים, ואם אתם רוצים לקרוא עליו יותר אתם מוזמנים. אם אתם בעד להישאר כאן, אנחנו הולכים להסביר לכם איך עובד המודל ממש עכשיו.

המודל של גארי ויינרצ’ק נשען על פיסת תוכן גדולה שממנה מייצרים תוכן מיקרו, כלומר פיסות תוכן קטנות שהרעיון שלהן הוא ליצור עניין ולגרום לקהל להתעניין בפיסת התוכן הגדולה המקורית. פיסת התוכן הגדולה יכולה להיות כתבה ארוכה, סרטון ארוך או פודקאסט, אם נניח אתם לא אנשים שאוהבים להצטלם ולכן הלכתם על קונספט של אודיו בלבד. מכולם, בעזרת חשיבה יצירתית, אפשר לייצר המון תוכן.

תחשבו על זה, כדי לייצר וידאו של 15 דקות אתם עובדים קשה (או משלמים טוב למישהו שיעשה את זה עבורכם): מצלמים, עורכים, דואגים לתאורה טובה, סאונד וכל מה שכרוך בזה. להשתמש בסרטון הזה פעם אחת בלבד זה בזבוז של זמן ואנרגיה. גם של כסף.

סיימתם להכין סרטון והוא נראה באמת נהדר. עכשיו מה שנותר לעשות זה להזרים אליו תנועה. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא באמצעות שימוש במודל. במילים אחרות, אתם צריכים לשווק לסרטון הזה את הצורה ולחמם את הקהל שלכם עליו, בכל הרשתות. כל הרעיון של המודל הוא להפיק את המקסימום, ולכן מהסרטון שהכנתם, אתם יכולים ולמעשה צריכים ליצור פיסות תוכן אינדיבידואליות שיעלו ברשתות החברתיות.

דרך אגב, אם עוד לא קראתם את המדריך ליצירת פודקאסט באתר שלנו, אתם מוזמנים.

ללא ‘מומחים לשיווק דיגיטלי’ ,איך עושים את זה בכוחות עצמנו?

 

השלב הראשון ליצירת תוכן:

לבסס את פיסת התוכן המקורית.
פיסת התוכן המקורית צריכה להיות גדולה מספיק כדי שתוכלו לייצר ממנה פיסות תוכן קטנות יותר . את פיסות התוכן שתיצרו, תוכלו להעלות בטפטופים בפלטפורמות השונות. במקרה שלנו, פיסת התוכן המקורית היא הווידאוקאסט שלנו. כל פרק הוא 40 דקות, וניתן לייצר ממנו עולם ומלואו. הקדישו מעט זמן להבין מהי פיסת התוכן המקורית עליה תישענו. זה יכול להיות וידאוקאסט, פודקאסט, שיחות ייעוץ מצולמות, מאמר, בלוג או אפילו וולוג.

השלב השני ליצירת תוכן:

להתחיל לחשוב על קונספטים לפיסות תוכן קטנות יותר ולייצר אותן. פיסות התוכן הקטנות האלה צריכות לשרת את המטרה הגדולה, והיא – להזרים את האנשים שנחשפים אליהן לפיסת התוכן הגדולה. אותן פיסות תוכן קטנות הם בעצם חתיכות קטנות מפיסת התוכן הגדולה. זה יכול ממים, ציטוטים, סטוריז, שורטס, תמונות ועוד.

מהווידאוקאסט שלנו, אנחנו יוצרים סרטונים קצרים ו-ויזואליים מאוד שלהם אנו קוראים שורטס. בנוסף, אנו שואבים תמונות מהסרטון, מוסיפים להם טקסט ויוצרים מהם פוסט חדש לפייסבוק או לאינסטגרם ועוד ועוד.
את פיסות התוכן הקטנות כדאי לערוך ולשנות מעט. לסרטונים, למשל, ניתן להוסיף טקסט ואלמנטים שיציגו את התוכן בצורה שונה מהתוכן המקורי.

ברגע שביצעתם את השלב הראשון, ביססתם ויצרתם את פיסת התוכן המקורית שלכם, אתם יכולים לגזור את הקטעים הכי טובים וליצור מהם את פיסות התוכן הקטנות.

השלב השלישי ליצירת תוכן:

הפצת התוכן בפלטפורמות השונות. כאמור, ביססתם פיסת תוכן אחת גדולה, חשבתם על קונספטים ויצרתם פיסות תוכן קטנות. עכשיו הגיע הרגע להפיץ את כל פיסות התוכן שלכם באינסטגרם, בפייסבוק, טיקטוק, סנאפצ’אט וכל פלטפורמה נוספת שרלוונטית למותג שלכם.

השלב הרביעי ליצירת תוכן:

שלב זה של המודל מדבר על הקשבה לקהל. אחר הפצת התכנים בפלטפורמות השונות, היו ערניים לפידבקים כדי להבין לאילו תכנים הקהל התחבר יותר. כן חשוב להסתכל על הנתונים בפלטפורמות השונות ולראות אילו תכנים קיבלו יותר לייקים ושיתופים, אך בנוסף, חשוב לראות איך אנשים מגיבים לתכנים, מה הם כותבים ואילו פיסות תוכן יותר מעניינות אותם. כדי להעמיק אפילו יותר, אתם יכולים לפרסם סקרים בסטורי באינסטגרם או בפייסבוק שהמטרה שלהם היא להבין מה הקהל אוהב יותר.

השלב החמישי ליצירת תוכן:

תוכן מונחה קהל. כחלק מהיישום של שלב ארבע והתגובות שקיבלתם מהקהל, נסו לייצר עוד פיסות תוכן דומות לאלו שהקהל התחבר אליהן בצורה טובה יותר. שימו לב לנושאים שחוזרים שוב ושוב בתגובות שאתם מקבלים מאנשים בפלטפורמות השונות ונסו להפיק את הלקחים.

השלב השישי ליצירת תוכן:

לאחר שהתחלתם להבין מה הקהל שלכם נהנה יותר לצרוך ורוצה לקבל, השקעתם את הזמן ביצירה שלהם, הגיע הזמן שוב להפיץ אותם ברחבי הפלטפורמות מחדש. כמו שבוודאי הבנתם, יש פה אלמנטו מעגלי אינסופי שמשתכלל ככל שאתם מבינים יותר טוב מה הקהל רוצה. אתם מייצרים, גוזרים, מפיצים, לומדים וחוזר חלילה.

בונוס: לאחר הסבב השני של הפצת התכנים (השלב השישי), דרך טובה לייצר עוד תוכן היא לקחת את אחד מהתכנים שהקהל התחבר אליהם במיוחד וליצור כתבת תוכן שמרחיבה את אותו נושא. את הכתבות האלו ניתן לשתף בפורומים, קבוצות פייסבוק רלוונטיות, ואם יש לכם אחד כזה, באתר שלכם. שימו לב שאתם מרחיבים מעט על הנושאים הנבחרים ומוסיפים כמה נקודות שיעזרו לקוראים לקבל הבנה טובה יותר שלהם.

אגב, אם אתם מרגישים עמוסים וצריכים דרך טובה לסדר את הזמן שלכם כדי שתוכלו ליצור תוכן, אולי יעניין אתכם לקרוא את הכתבה הבאה על מודל אייזנהאואר- השיטה שתחסוך לכם זמן יקר ותעזור לכם להתמקד בעיקר.

עכשיו כשסיימתם לעבור על המודל,אנו רוצים להדגים לכם איך אנחנו מיישמים אותו. אסטרטגיית התוכן שלנו מתחילה בפיסת תוכן אחת גדולה, כפי שמוסבר במודל, ובמקרה שלנו – הווידאוקאסט שלנו.

זו בעצם פיסת תוכן ארוכה (כ-40 דקות) שהצוות שלנו מצלם אחת לשבוע. אותה אנחנו מחלקים להמון פיסות תוכן קטנות יותר. את פיסות התוכן הקטנות אנחנו מעלים בטפטופים בפלטפורמות השונות לאורך השנה. בלי להכביר במילים, מהפרק המצולם אנחנו שואפים לייצר כמה שיותר פיסות תוכן קטנות ומצליחים בזה לא רע. רוצים לדבר כמויות?

מפרק אחד אנחנו מצליחים לייצר ארבעה קטעי וידאו קצרים (1-2 דקות), שתי תמונות עם כיתוב רלוונטי, GIF, קטע אודיו, ואפילו סרטון קצרצר וויזואלי מאוד . כלומר, מסרטון אחד אנו מייצרים בעצם תשעה קונספטים חדשים. אבל אל תחשבו שזה נגמר כאן, כי מתשעת הקונספטים האלו אנו מייצרים תוכן עבור חמש פלטפורמות, כך שבמילים אחרות, מסרטון אחד ארוך, אנו מצליחים להפיק מעל 20 פיסות תוכן. איך זה קורה?

ארבעת קטעי הווידאו הקצרים עולים כסרטונים עצמאיים ביוטיוב לאורך השנה, ואת אותם הסרטונים אנו מעלים גם כסרטונים בפייסבוק ובאינסטגרם כ-IGTV. שתי תמונות עם כיתוב עולות כפוסטים לאינסטגרם וגם לפייסבוק (בתאריכים שונים) ומהם אנו מכינים גם סטורי. גיף עולה כפוסט לאינסטגרם, וכפוסט לפייסבוק.

קטע האודיו שאותו אנו שואבים מהוידאו הופך לפיסת תוכן שעולה לספוטיפיי ופלטפורמות האזנה דומות. לסרטון הויזואלי שאנו מפיקים אנחנו קוראים שורט (כן ככה החלטנו במשרד), והוא עולה גם ליוטיוב בתור סרטון #SHORTS (אם עדיין לא שמעתם על הפיצ’ר החדש של יוטיוב לחצו כאן) ,גם כ-reel באינסטגרם, וגם כסרטון ב-tiktok.

במילים אחרות, האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות וזה תהליך מדהים. נשמע מפחיד? זה לא. תחשבו כמה תוכן אתם יכולים לייצר מסרטון אחד בשבוע. הכל מתחיל בחשיבה יצירתית.

חשוב לציין. כל פיסות התוכן שאנו מכינים לא עולות באותו התאריך בכל הפלטפורמות אלא בתאריכים שונים וזה כדי לא לשעמם את הקהל שעוקב אחרינו בכמה פלטפורמות. סרטון קצר שעולה היום באינסטגרם יעלה בפייסבוק רק בעוד שלושה חודשים למשל. מכאן המעגליות האינסופית.

5 טריקים פשוטים בהם אתם יכולים להשתמש כדי ליצור עוד תוכן מתוכן:

1.פוסטים בטוויטר: ניתן לעשות ‘צילום מסך’ של הציוצים ולהעלות אותם מחדש כפוסטים לאינסטגרם.
2.צילמתם וידאוקאסט או סרטון ארוך? אתם יכולים לבחור קטע זמן עם משפט עוצמתי ולהכין ממנו GIF או פוסט של ציטוט לאינסטגרם.
3.קטע אודיו בשילוב כמה אלמנטים ויזואליים יכול להפוך לסרטון אטרקטיבי לפייסבוק או טיקטוק.
4.כשהצוות שלנו מייצר טאמבניילים (תמונות קאבר לסרטוני יוטיוב) לסרטונים, אנו מעלים סקר לאינסטגרם עם שניים טאמבניילים ונותנים לקהל את האפשרות לבחור את התמונה.
5.מקליפ וידאו אחד ניתן לייצר לקט ובו הקטעים הכי טובים מהסרטונים שלכם.

חשוב להיות יצירתיים ולחשוב על קונספטים מעניינים כל הזמן, כאלה שיכולים לסחוף את הקהל שלכם, לייצר עניין ומודעות למותג שלכם.

קוראים יקרים, אנו מקווים שהפקתם המון ערך מהכתבה. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה כדאי לצאת מאזור הנוחות?

יש רגעים קטנים בחיים שאתם בוחרים להתנהג בצורה קצת שונה מאיך שהתנהגתם עד היום, לטוב או לרע אלו כנראה יהיו הרגעים הכי זכורים בחייכם. אתם