fbpx

עכשיו זה הזמן: שאלות ותשובות בנושא טיקטוק לעסקים

עכשיו זה הזמן: שאלות ותשובות בנושא טיקטוק לעסקים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במה שונה טיקטוק משאר הפלטפורמות, מה היתרון שלה, למה לא צריך לפחד מהאופי הצעיר שלה ואיזה סוג של תוכן אתם יכולים להעלות? כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים חשבון טיקטוק לעסק. כתבה לבומרים 

בחייאת, אל תהיו מאלה שמפספסים הזדמנויות (ואל תהיו בומרים). בעלי עסקים רבים כבר עיכלו את העובדה שטיקטוק היא פלטפורמה שונה משאר רשתות המדיה החברתית. ברשת שבה “כל אחד יכול להתפרסם” החלו עסקים רבים לטפטף תוכן ולהגיע לקהלי היעד בצורה קלה הרבה יותר משהיו רגילים.

טיקטוק קיימת כבר ארבע שנים ועדיין נחשבת לרשת חדשה כך שהחשיפה עדיין גבוהה לעומת פלטפורמות אחרות. הזמן להתחיל הוא עכשיו. אחרי שהסברנו למה כל עסק חייב טיקטוק, קבלו שאלות ותשובות בנושא טיקטוק לעסקים פלוס כמה טיפים ליצירת תוכן.

למה טיקטוק שונה משאר הפלטפורמות החברתיות?
האם טיקטוק מתאים לעסק שלך
היתרון של טיקטוק
איך ליצור תוכן שמותאם לעסק שלכם 
טיפים לטיקטוק

איך טיקטוק שונה משאר פלטפורמות המדיה החברתית?
ראשית, טיקטוק מאפשרת יצירה של סרטונים קצרים, וזה יכול להביא את החיבור עם קהל היעד שלכם לרמה חדשה לגמרי. בנוסף, טיקטוק מאפשרת לעסקים רבים גישה לקהל שאין בפלטפורמות אחרות ויותר מזה, חשיפה. לבעלי עסקים חשיפה היא כמו אוויר לנשימה. ככל שתהיה לכם יותר חשיפה, כך יגדלו הסיכויים שלכם להגיע ללקוחות חדשים, לבנות מודעות למותג שלכם ואף אמון עם הקהל. אחד הדברים הנוספים שהפלטפורמה מציעה היא בעצם היכולת לספר את הסיפור של המותג שלכם – כלומר האפשרות ליצור חיבור וזיקה אצל קהל היעד שלכם.

האם טיקטוק מתאימה לעסק שלך?
הטעות הנפוצה היא לחשוב ש”טיקטוק היא רק לצעירים ודור ה-Z, קהל היעד שלי לא נמצא שם”. תתפלאו, אתם טועים. ואגב, אותם הדברים נאמרו גם על רשתות אחרות. אם נחזור כמה שנים אחורה ונסתכל על פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, נגלה שגם הן התחילו כפלטפורמות ‘צעירות’ מאוד, עם ערך מועט לעסקים, אך היום הן משמשות כלי שיווקי מרכזי למליוני עסקים מסביב לעולם. העולם דינמי. פייסבוק הייתה פעם הרשת החמה, אחר כך איבדה את “הצעירות” שבה ואם נחשוב קדימה, עם הזמן היא תהיה יותר ויותר קשה עבור מפרסמים. עלויות הפרסום עולות עם הזמן ושינויים רבים יחולו עקב טרנד המטה-וורס.

מה שאנחנו רוצים להגיד זה שכולנו צריכים לשנות את הגישה. להפסיק להגיד “קהל היעד שלי לא נמצא שם” ולעבור ל-“קהל היעד שלי לא נמצא שם – עדיין”.  זכרו, המותגים והאנשים שמאמצים את הרשתות מוקדם מהאחרים הם לרוב אלו המתוגמלים בקהל גדול.

מה היתרון הגדול של טיקטוק? 

tiktok algorithmהאלגוריתם של טיקטוק עובד בצורה כזו שהוא מציג למשתמשים סרטונים טרנדיים הרלוונטיים לתחומי העניין שלהם. כלומר, אתם יכולים ליצור תוכן רלוונטי (וכזה שמותאם לתחום שלכם) בלי לעשות יותר מדי מחקר.

אז איזה תוכן ליצור עבור העסק שלכם בטיקטוק?
מי אמר שטיקטוק זה רק לרקוד מול מצלמה? (אל תהיו בומרים, דיברנו על זה). כבר אמרנו שטיקטוק זו לא רק פלטפורמה עבור צעירים, אבל איזה סוג תוכן אתם יכולים ליצור עבור העסק שלכם בטיקטוק? הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לצאת מהקופסה:

1.השתמשו במוצר כדי להציג את המוצר שלכם בדרך חדשה
טיקטוק התחילה כאפליקציית lyp-sync (ליפ סינק), היא עדיין קשורה בבסיס שלה במוזיקה ויש כל כך הרבה דרכים למנף את זה. קחו לדוגמה את chipotle, רשת מסעדות מקסיקנית שעשתה את זה ממש טוב. צ’יפוטלה יצרו סרטון קורע, בו הם שמו צ’יפס טורטייה על “פודיום” של גוואקמולי וסידרו קהל של עוד “צ’יפסים” שצופים בו וכל זה בזמן שמושמע שיר של אדל. כך הם דימו הופעה של אדל לקהל של צ’יפס טורטייה. יצירתי, וזאת הדרך בטיקטוק. אם אתם מתקשים לחשוב על רעיון, ההמלצה שלנו היא להתחיל בלמצוא שיר שאתם אוהבים שמרגיש קשור למותג ולחשוב על אלמנטים ויזואליים מעניינים שאתם יכולים לצרף לסאונד הזה.
2.תנו איזה טיפ או הדרכה הקשורה למוצר שלכם 
הרכיבו סרטון קצר שמראה לקהל שלכם איך לעשות משהו שקשור במוצר שלכם, או תנו איזו עצה שקשורה אליו. הכי חשוב שתעשו את זה “פאן”. תוסיפו מוזיקת רקע, שחקו עם כמה אפקטים שהפלטפורמה מציעה ואל תחששו – גם אם הסרטון הראשון לא יצא מוצלח, זה עניין של למידה והשתפרות.
3.התחילו אתגר חדש בטיקטוק
אתגרי האשטאג, כשהם נעשים היטב, הם דרך נפלאה להפיץ את המודעות למותג שלכם ולגרום לאנשים לבצע איתכם מעורבות. אבל נסו ליזום אתגרים יצירתיים ולא כאלה משעממים שרק מאתגרים אנשים להצטלם עם המוצר שלכם. לדוגמה, במותג Guess עשו זאת טוב והאתגר שלהם בצירוף ההאשטאג #inmydenim קרא לאנשים להצטלם עם בגדים ישנים מכוערים ולא אופנתיים ואז להחליף את הכל ולהראות כמה טוב הם נראים בג’ינס של המותג.

#inmydenim

אם הצלחנו לפתוח לכם את הראש ולשכנע אתכם לתת צ’אנס לטיקטוק, הנה כמה טיפים שימושיים לתחילת הדרך בטיקטוק:

1.זהו את המטרות שלכם בטיקטוק:
הטיפ הראשון הוא להבין מה אתם רוצים שייצא למותג שלכם מהפלטפורמה:
-מודעות למותג?
-מציאת לקוחות חדשים?
-הזרמת תנועה לאתר שלכם?
-הגדלת החשיפה?
2.שתפו תוכן בעל ערך לקהל שלכם בטיקטוק
לאחר שזיהיתם את המטרה המרכזית שלכם, צרו ושתפו תוכן שמשרת את המטרה הזו. במילים אחרות, חשוב לקחת בחשבון את הקהל שלכם בעת יצירת תוכן, ולספק את מה שאתם יודעים שהוא מחפש.
תוכן שלא נותן ערך לקהל שלכם, סביר להניח שיבלע ולא ישיג את המטרה.
3.טיקטוק זה עניין של עקביות
כמו בכל פלטפורמה, עקביות היא המפתח. עליכם לשתף תוכן באופן קבוע. אמנם ההתחלה לעיתים יכולה להיות מעט איטית, במיוחד כשמרגישים שלא משיגים את המטרה, אך חשוב להמשיך ולהיות עקביים בהעלאת התוכן. שימו לב לסרטונים שעבדו טוב יותר מהאחרים (קיבלו יותר חשיפה, לייקים/תגובות) ונסו להבין איזה מרכיב בהם עשה זאת. אחרי שתבינו, נסו לשכפל את הסרטונים המוצלחים שלכם.

4.למדו את הפלטפורמה כמו שצריך
כדי להצליח ברשת חברתית מסוימת חשוב להבין כיצד היא פועלת, איזה תוכן מקבל יותר חשיפה ואיך ליצור אינטראקציה עם אנשים. אל תצפו להיות מפורסמים בטיקטוק בין לילה, במיוחד אם לא הקדשתם את הזמן ללמוד את הפלטפורמה. יש שלל סרטונים ברחבי האינטרנט שמסבירים איך להשתמש בטיקטוק, כיצד לייצר סרטונים ואפילו איך עובד האלגוריתם. אתם לא צריכים מחקר בן 1,000 שעות, רק להשקיע קצת זמן ללמוד איך מתחילים. מילה שלנו, זה ייקח את השיווק שלכם לצעד הבא.


קוראים יקרים,אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם.
לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 54- כפרה על סנטה

כפרה על סנטה כל שנה, כמו שעון.בידוד, סגרים, חיסונים, כלום לא ישבור את העולם השנה, מגיע להם לחגוג. עושה רושם שהכל ימשיך, העולם יצא להפסקה