fbpx

איך לכתוב טוב יותר: חמישה טיפים שישפרו את הכתיבה שלכם

איך לכתוב טוב יותר: חמישה טיפים שישפרו את הכתיבה שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כותבי תוכן איכותיים הם מצרך מאוד מבוקש, מצד שני, השוק מוצף בכותבים בינוניים וזולים. איך תוכלו להתבלט ולקחת את הכתיבה שלכם צעד קדימה? הנה כמה דגשים 

תגידו, גם אתם מרגישים שכולם נהיו כותבי תוכן? אתם נכנסים לפייסבוק, משוטטים בקבוצות ונתקלים בפוסטים אחרי פוסטים שחוזרים על עצמם. כולם למדו את הבאזזוורדס הנכונות. מציעים תוכן פרימיום, תוכן איכותי, תוכן שממיר, מניע לפעולה, מילים שנוגעות בנשמה, הבנה במגוון נושאים. הכל מכירתי לתוך הפרצוף, קצת מתחנן מדי. הכל מרגיש מלאכותי ופייק. משעמם! היי, כשהשוק מוצף בכותבי תוכן, אתם צריכים להתבלט. אתם לא צריכים לדקלם את אותן סיסמאות כמו כולם. 

הקורונה עשתה טוב לעולם התוכן. הדרישה היא עצומה, כמעט אינסופית. מעסק קטן ועד חברות ענק, כולם צריכים תוכן שמותאם לסוג הלקוחות ויודע לדבר את שפת המותג. זה לא משנה אם מדובר בכתיבה שיווקית, תוכן ממומן, קופי, פוסטים לרשתות החברתיות ועד יכולת לייצר סטוריז, סרטונים לטיקטוק או ליוטיוב. איש תוכן טוב הוא מקצוע מבוקש. דגש על מקצוע. הבעיה היא, כאמור, ההצפה של השוק. אם בעבר, יוצרי תוכן חלמו לפרוץ באמצעות עבודה בתקשורת, היום כולם מבינים שיותר קל ורווחי לעשות את זה לבד ולהצליח. 

השוק מלא בכותבי/מנהלי תוכן/סושיאל. זה אולי הפתרון המועדף כ”גאג” זמני מהצד או תחליף לקריירה שנתקעה בימים הקשים של המגפה. התוצאה של ההצפה היא כוח אדם זול באיכות בינונית במקרה הטוב. הפתרון: אתם צריכים להתבלט. איך אפשר לבלוט מעל ההמון? איך תשפרו את רמת הכתיבה שלכם?

חשוב לנו להבהיר: כתיבה טובה דורשת כישרון, כמובן יכולות גבוהות של התנסחות והבנת השפה, אבל מדובר גם במיומנות שאפשר לפתח ולשכלל. חושבים שיש לכם את זה? שאתם יכולים להפוך את הכישרון למקצוע? מעולה. תתנסו, תכתבו המון, תקראו המון, תחיו את הטרנדים ברשתות, נסו להיות כמה שיותר מגוונים ותראו שהרמה שלכם תעלה מטקסט לטקסט. בינתיים, הכנו לכם כמה דגשים שיעזרו לכם לקחת את הכתיבה שלכם רחוק יותר.

5 טיפים שישפרו את הכתיבה שלכם

1. איך לכתוב טוב יותר? קודם כל תזהו מה הסיפור

מאחורי כל דבר שקורה לנו בחיים, מסתתר סיפור. איך פגשתם את בן/בת הזוג? מה קרה לכם בבר נידח בטיול בדרום אמריקה? ואיך בכלל התגלגלתם להיות כותבי תוכן? לכן הכלל הוא: זהו את הסיפור וספרו אותו כי אנשים תמיד יעדיפו סיפור טוב מסתם שרבוב מילים או אוסף של מטאפורות. זה לא באמת משנה איזה אייטם אתם כותבים: כתבה שיווקית על עסק, מוצר חדש שיוצא לשוק, כתבה ממומנת בחסות תאגיד גדול או אפילו ראיון. הסיפור שם. תחפשו אותו, תשאלו את השאלות הנכונות, תחקרו קצת, תאספו את המידע הרלוונטי ופשוט ספרו לקוראים סיפור בצורה הכי מעניינת שאתם יכולים. המסר, כל מסר, עובר הרבה יותר טוב באמצעות הסיפור הנכון.

2. איך לכתוב טוב יותר? תחשבו על פתיח חזק

אנשים היום לא קוראים, הם מרפרפים . מאבדים עניין תוך שניות, לכן קריטי לא לבזבז את הזמן. הכותרת היא מעגל האבטחה הראשון והיא חייבת להיות מושכת. כותרת המשנה מהווה את המעגל השני. היא צריכה להתחבר ולהמשיך את הכותרת הראשית. אם הקורא שלכם עבר את שני המעגלים נותר לו לעבור את הבאונסר והוא בפנים. לכן, הפתיח חייב לשאוב את הקורא פנימה. תגיעו לפואנטה מהר. זה לא פור פליי, הקורא נותן לכם כמה שניות לעניין אותו ואם זה לא יקרה תוך מספר שניות, זה כבר לא יקרה לעולם. 

הפתיח הוא כמו טריילר של סדרה בנטפליקס. אחרי שנתקלתם בשם הכותב וקראתם את הביו, אתם רוצים לקבל טעימה כדי להחליט האם אתם הולכים להשתקע לתוך בינג’ או שחבל על הזמן. לכן, אין מקום לטעויות. אם יש לכם ציטוט חזק, זה יכול להיות פתיח מעולה. אם יש לכם נתון מפתיע (הידעתם: 80 אחוז מהקוראים נוטשים את האייטם אחרי שש שניות…), זה יכול לעבוד נהדר. אם (וצריך להיות לכם) סיפור לספר, פשוט תתחילו בהתחלה שלו. הפתיח צריך להיות סוחף וממצה. נסו לצייר תמונה, להעביר חוויה או לדבר ישירות עם קהל היעד – והכי חשוב – בלי קלישאות, סיסמאות או מריחות.  

3. איך לכתוב טוב יותר? אם אתם לא מדברים ככה – אל תכתבו ככה 

ללא מעט כותבי תוכן יש בעיות שחוזרות על עצמן. חלקם תקועים בשיעור בחיבור אצל המורה סימה אי שם לפני המון זמן. המורה סימה העריכה כתיבת מילים גבוהות, שימוש בחידודי לשון והעניקה ציון גבוה במיוחד לאלה שתיבלו את הטקסט באזכור מן המקורות. כותבים תקועים חושבים שאם הם ייקחו את הכתיבה מדרגה למעלה בגבוה, זה יגרום לטקסט לצאת מתוחכם ואיכותי. טעות. זה רק יגרום לכם לצאת פלצנים ואם העברית שלכם פחות טובה ממה שאתם חושבים, זה גם יגרום לכם לצאת לא חכמים. 

כמובן שלעברית יש חוקי דקדוק וחובה לעמוד בהם, אבל בחייאת אנחנו ב-2022. שחררו את סימה. תעשו לעצמכם כלל: תכתבו כמו שאתם מדברים. אם אתם לא מדברים ככה, אל תכתבו את זה. זה ככה פשוט. כלומר, אל תהיו רציניים מדי. אל תנסו לכתוב גבוה מדי עם יותר מדי מילות קישור מתחכמות. אתם לא כותבים פסק דין. אפשר להיות חדים, חריפים, שנונים, מצחיקים או מצד שני רציניים, דרמטיים, קורקטיים ורציונליים גם אם כותבים בגובה העיניים. ואפשר גם להשתמש בקצת סלנג או דיבור חופשי וישיר. זה רק יהפוך את המסר שלכם ליותר אמיתי. 

אה ועוד דבר, אל תהיו בינוניים – שחררו מקלישאות וסיסמאות. זה בטבע שלנו לפעמים לחזור על משפטים שקראנו או שמענו, כלומר להיצמד למשפטים שבדרך כלל נאמרים בסיטואציה כזאת או אחרת. אבל אם אמרנו שצריך להתבלט, אז בואו לא נעשה מה שכולם עשו ועושים. זכרו שקלישאות וסיסמאות נועדו לכותבים בינוניים שאין להם סגנון ייחודי משלהם. בואו אנחנו חיים בתקופה מטורפת, שבה כל ביטוי מיושן מדי או מגדרי מדי ננעל בארכיון. אל תפחדו לאמץ סגנון משלכם.

4. איך לכתוב טוב יותר? אל תהיו מכירתיים מדי

גם בכתיבה שיווקית, אם אתם רוצים לשדר אמינות ולהעביר מסר – אל תתאמצו מדי. בין אם אתם מנסים לקדם את עצמכם ברשתות, לכתוב פוסט שיווקי עבור לקוח, להמליץ על מקום שביליתם בו או אפילו לכתוב כתבה מקצועית על עולמות כמו רפואה וביטוח, נסו לא להגזים בתיאורים. אל תפמפמו מסרים. דברים עוברים יותר טוב בגובה העיניים, בלי להתנשא, להסביר או להסגביר. אל תהיו טכניים מדי. תחשבו שאתם מדברים עם חבר ופשוט תנו למילים לצאת החוצה. 

נגיד פיצה. אם תתחילו לחפור אייל שני סטייל על המרקמים של הבצק, החמיצות של העגבניות, הגבינה שנמתחת, התוספות המושלמות ותספרו מעשיות על הפיצה המושלמת ביקום – ובכן, יחשדו בכם (בצדק) שאתם כותבים מטעם או סתם מגזימים. אבל אם תעבירו בפשטות חוויה – איך אתם מרגישים כשאתם אוכלים פיצה – כל המסר מקבל משהו יותר אותנטי. תנו לאנשים סיטואציה להתחבר אליה ותראו שבצד השני, מי שיקרא את הטקסט שלכם, פשוט ירוץ להזמין לעצמו פיצה. בקיצור, קל לזהות פייק – קיפ איט ריל.

5. איך לכתוב טוב יותר? תתחברו לדמות

כשאתם כותבים בשביל לקוח, אתם חייבים להבין את שפת המותג, ערכי המותג וקהל היעד שלו כדי לדעת איך המותג מדבר. הטריק הוא לייצר לעצמכם דמות שהיא המותג הייחודי שאתם כותבים עבורו ולדמיין איך היא חיה, עם מי היא מסתובבת, לאן היא יוצאת, איך היא מדברת ואיך היא תגיב לסיטואציות משתנות. קצת כמו משחק. כשאתם “נכנסים לדמות”, קל יותר לכתוב אותה ואת העולם שלה. מוזמנים בשביל לקבל השראה לראות מה עשינו בחברה עבור המותג BUDZ – בנינו דמות, הפחנו בה חיים ויצרנו לה עולם שהוא כולו שלה. 

קל יותר להזדהות ולתקשר עם “דמות אנושית” מאשר עם דף עסקי שמדבר אלייך. לכן, במיוחד בקופי או ברשתות החברתיות, נסו להישמע אנושיים ואמיתיים ככל האפשר. נסו ליצור אינטראקציה ישירה עם העוקבים, לפגוש אותם במקומות שכואבים להם ולהציע להם פתרון. זה לא רק ישדרג את הכתיבה שלכם, אלא יעזור למותג לבנות יחסי אמון עם קהל היעד שלו ולהגדיל חשיפה. הנה עוד כמה טיפים ל-GROWTH HACKING איכותי. 

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email