fbpx

כתיבת תוכן שיווקי: חמישה סודות לכתיבה מנצחת, חכמה ויעילה

כתיבת תוכן שיווקי: חמישה סודות לכתיבה מנצחת, חכמה ויעילה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן שיווקי יכול להיות מוצר בעייתי כי כשהוא לא מבוצע טוב, הוא מייצר אנטי למוצר. איך עושים את זה חכם, מושקע ויעיל? הנה הסודות שלנו. כתבה לכותבים וגם למזמיני תוכן

תוכן שיווקי זה מונח בעייתי. שתי מילים שיוצרות יחד קונוטציה שלילית. אף אחד מאיתנו לא אוהב להרגיש שדוחפים לו משהו בכוח. כולנו אוהבים מקסימום שליטה על התוכן שאנחנו צורכים, אז כשאנחנו נתקלים במשהו לא טבעי, זה מיד צורם לעין. משימה מוגזמת ב”הישרדות”, ביקורת מחמיאה מדי על מסעדה שמקודמת בפייסבוק ואפילו כתבה בטלוויזיה על יעד אטרקטיבי בחו”ל. יחד עם זאת, מדובר בכלי שיווקי אפקטיבי אם עושים אותו (ומשתמשים בו) נכון ובעיקר חכם. אתם כותבי תוכן שיווקי מתחילים? בעלי עסק שרוצים לקדם את המותג? הנה כמה סודות.

  1. שילוב של כלי SEO 

כל כותב תוכן שיווקי מתחיל (ובעל עסק שמזמין את התוכן) מכיר את המונח מילות מפתח. חשוב להשתמש במילות מפתח בווליום גבוה, אבל גם לבחון את התוצאות. המטרה היא אופטימיזציה ומכאן שהצלחת התוכן שלכם תיבחן בבדיקת SERP. במילים פשוטות, באיזה עמוד בגוגל יופיע התוכן לפי מילות חיפוש מסוימות. לכן, חשוב לזהות את המונח המדויק ולזכור, שיש עלייה משמעותית גם בחיפושים קוליים. כלומר, לכו גם על הניסוח שיותר שגור בדיבור. גם קישורים פנימיים יעזרו לגוגל לקדם את התוכן.

  1. הכרת הטרנדים ברשתות החברתיות

אין דרך יותר פשוטה להגיד את זה. בתוכן שיווקי, אתם צריכים להכיר את הדיבור של התקופה, במיוחד אם המותג פונה לקהל צעיר. זה לא רק סלנג. כותב תוכן טוב חי את הטרנדים של הרשתות החברתיות, מכיר את הקטנות של הדיבור בטוויטר, שולט בגיפים הפופולריים, חזק במה רץ בטיקטוק ויודע להשתמש בכל אלו לטובת המותג. זכרו: גם אם כולם סקפטיים לגבי תוכן שיווקי, כולם יודעים להעריך עבודת סושיאל טובה ומדויקת שיודעת להשתמש במה שחם בצורה לא מתאמצת. בהקשר הזה, שימוש נכון בוויז’ואל כמו סרטונים, גיפים ומימים יחזק לכם את הטקסט, ינגיש אותו ויקפיץ אותו.

  1. התייעצו עם הלקוחות 

תוכן שיווקי טוב מחפש בסופו של דבר אינגייג’מנט. הוא רוצה להניע את מי שבצד השני שלו לפעולה. במקום למכור בכוח, תנו עדיפות לשיח. נסו ליצור תוכן ששואל שאלות, רואה מה חסר ללקוח הפוטנציאלי, מנסה לעזור לו, להכיר אותו טוב יותר. אפשר לעשות את זה באמצעות כתבות להעברת ידע, כתבות טיפים, סקרים, בלוג או אפילו ניוזלטר. אלו פעולות שיוצרות מערכת יחסים בין מותג ללקוח, בונות אמון ויעזרו לכם הכותבים לנתב בהמשך הדרך את התוכן בצורה שתתאים בדיוק למה שהלקוחות רוצים לקבל.

  1. תחקיר 

נשמע טריוויאלי, אבל יותר מדי כותבים מדלגים על השלב הזה בגלל עודף ביטחון עצמי, עצלנות או רצון להספיק לייצר כמה שיותר תוכן. זו טעות ענקית. אל תיצרו תוכן רק כדי להיפטר ממנו ולעבור ללקוח הבא. קחו את הזמן להכיר את המותג, את המתחרים, את עולם הצרכנים שלו, את הדיבור המיוחד סביבו. תשאלו את עצמכם אילו מסרים המותג רוצה להעביר?  עכשיו נסו לשים את עצמכם בצד השני. מה אתם הייתם רוצים לקרוא? איך אתם הייתם רוצים שהמותג ידבר אליכם? אחרי שתעשו את זה, יהיה לכם הרבה יותר קל לייצר את האייטם המושלם שיראה שלמותג שלכם אכפת מהלקוחות שלו והוא משקיע בהם יותר, בדיוק כמו שאתם השקעתם יותר בתוכן מכותב ממוצע. הכי חשוב לזכור שבסופו של דבר לכל הצדדים מטרה זהה: לייצר פיסת תוכן איכותית שכיף לצרוך, שעושה רצון לשתף ומציגה את המותג שלכם באור חיובי. עשיתם את זה – וקיבלתם ניצחון. גם שלכם ככותבים.

  1. נתונים 

אנחנו חיים בעולם של דאטה, של מספרים. גם אם עשיתם תחקיר ויצרתם משהו מושלם, זה לא שווה שום דבר בלי תוצאות. התוצאות באות לידי ביטוי בבדיקת SERP, במספר לייקים, עוקבים וכמובן בשורה התחתונה, במכירות. תוכן שיווקי זה לא שגר ושכח. זה תהליך מתמשך של למידה. בודקים מה עובד, מה תופס, מה מביא תוצאות, בודקים, משנים ומנסים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה מבחינת הלקוח. אל תתייאשו אם זה לא קורה מיד.

עוד בנושא:
הקופי לא ממיר? כנראה עשיתם את אחת הטעויות הבאות 

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email