fbpx

טוויטר ספייס: איך הפכו חדרי הדיונים למקום שכולם רוצים להיות בו

טוויטר ספייס: איך הפכו חדרי הדיונים למקום שכולם רוצים להיות בו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פלטפורמת האודיו, שצוברת פופולריות אדירה בישראל, הפכה לאחד הטרנדים השיווקיים החמים של 2022. מה יש בספייס שגרם למיליונים להתמכר ואיך אפשר להשתמש בו ככלי שיווקי? גל ברהון, מייסד הספייס של אוהדי מכבי ת”א בכדורגל, מסביר 

המגזין “פורבס” הציג השבוע 14 טרנדים ברשתות החברתיות שמשווקים יוכלו לנצל ב-2022. במקום גבוה בצמרת, קצת אחרי סרטונים קצרים, אפשר למצוא מפגשי לייב בפלטפורמות אודיו כמו טוויטר ספייסס. ההיגיון מאחורי זה פשוט. אנשים אוהבים להיפגש ולדבר. להשמיע את קולם ולהביע דעה. מארוחות משפחתיות. מפגשים חברתיים. פרלמנטים בבתי קפה, דרך חדרי צ’אט בראשית ימי האינטרנט ועד וובינרים ושיחות זום – הבסיס נשאר זהה. 

טוויטר ספייס הולך וצובר תאוצה בישראל. בדומה לעלייה (המאוחרת כאן) של הפודקאסטים, זו דרך חדשה-ישנה לצרוך בדיוק את התוכן שאתם רוצים ומתי שאתם רוצים, שקוראת תיגר על אמצעי התקשורת המיינסטרימיים. טוויטר ספייס מייצר חוויה וזה החידוש בפלטפורמה או יותר נכון, ביצוע מדויק יותר של רעיון ישן. במקום להתעצבן מול הטלוויזיה או לרוץ לאתרים, צרכני התוכן מקבלים הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול יותר. להרגיש קרובים יותר לאנשים אחריהם הם עוקבים. עבור יצרני התוכן, בעלי הידע, זה מקום נהדר לאינטראקציה, לשיתוף, להעברת מסרים – לבנות את עצמם כמותג.   

גל ברהון, איש הייטק, ייסד לאחרונה ספייס לאוהדי מכבי תל אביב בכדורגל. אחרי כל משחק, נפגשים יחד אנשי תקשורת, אוהדים ולעיתים גם שחקנים לדיון על מה שקרה הרגע על המגרש. בתוך תקופה קצרה, הספייס צבר פופולריות עצומה. “טוויטר ספייס לא שונה מחדרי דיונים שניסו להקים בפייסבוק או צ’אטים קוליים אחרים”, מסביר גל. השוני הוא בנגישות”. כלומר, לא צריכים לחפש יותר מדי. פשוט להצטרף לדיון על הנושא שמעניין אתכם. 

בעבר, פתיחת ספייס הייתה תלויה בכמות עוקבים. היום, טוויטר שינתה את ההגדרות וכל צייצן יכול לפתוח לעצמו ספייס. יש מארח שיכול להעניק רשות דיבור והדיון מוגבל ל-10 דוברים, כך שנוצר סדר. היופי הוא שאין מעמדות. הוא מייצר קשר ישיר וקרוב יותר בין דוברים מכל מיני סוגים לאנשים שבאים לשמוע. “כבר עם השקת הפלטפורמה הבנתי שהצייצן הגנרי פחות מעוניין להאזין לדיונים של צייצנים שנמצאים איתו באינטראקציה יומיומית בטוויטר, בטח אם הם מתנהלים בחוסר סדר. לכן יצרנו שילוב של פיגורות מוכרות, אנשי תקשרות ורבאליים בעלי ידע בנושא שלשמו נפתח הספייס כדי לתת מוטיבציה ליוזרים לקחת חלק בדיון”, ממשיך גל.גל ברהון
 

“הרעיון הוא לגרום לאנשים להרגיש קרובים. כשאתה צופה בטלוויזיה, אתה יכול למצוא את עצמך כועס או מתווכח עם דעה של דובר מסוים. כשהוא איתך בספייס, אתה מרגיש שהוא קרוב אלייך. אתה יכול לדבר איתו ואפילו לתת לו קונטרה ולהביע בפניו את הדעה שלך. הנגישות הזאת מושכת אנשים להיכנס לספייס. זה הצעד הבא בעולם הרשתות החברתיות. קיבלנו מקלדת ואפשרות להביע דעה בפייסבוק ובטוויטר. אם צברת עוקבים, גילית שפתאום הביקורת שלך על חברה או מוצר מקבלת מענה. ספייס זה השלב הבא”. 

הספייס תפס לאחרונה חזק בישראל. תמצאו ספייסים שמאגדים צייצנים מפיד פוליטיקה (כולל הופעות אורח של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו), פיד כדורגל וגם פיד הייטק. ספייס מכבי ת”א של גל ושותפיו אורך לפעמים שעתיים או שלוש ומגיע ל-800 מאזינים בו זמנית. כדי להפוך אותו ליותר זמין גם עבור כאלה שלא יכולים להאזין בלייב, הוא מוקלט ועולה לרשתות ההשמעה כמעין פודקאסט בלי שום צנזורה. “כבר בשבועיים הראשונים  הגענו למעל 2,500 האזנות להקלטה והצפי הוא להמשיך לגדול”, ממשיך גל, “אלה מספרים מאוד יפים לפודקאסט בישראל”.

איך הופכים ספייס למעניין ולכלי שיווקי? הסוד הוא תוכן טוב. הקהל בטוויטר הוא לקוח מתוחכם וביקורתי. אף אחד מאיתנו לא אוהב שמנסים למכור לו בכוח, אבל כולנו מעריכים תוכן טוב. אם אתם רוצים להעביר ידע, לעזור, לחשוף את עצמכם כמומחים בתחום שלכם, ספייס יכול בהחלט להיות כלי נהדר להגיע ישירות לאנשים המתעניינים באותם סוגים של תכנים. הוא בונה אמון, יוצר קירבה ומאפשר אינטראקציה ייחודית ואותנטית שקשה להשיג בפלטפורמות אחרות. 

מדובר כמובן בתהליך שדורש, כמו כל פעולה שיווקית ברשתות, סבלנות ועבודה חכמה של הגדלת עוקבים. גל נותן טיפ חשוב: “זה לא ייקח יום או יומיים. הרעיון הוא לייצר שיח גם אחרי שהספייס עולה. להשאיר את הדיון חי ולגרום לאנשים לחפש אותו ולרצות להצטרף בפעם הבאה. לכן, כשהדיון מוקלט וזמין להורדה, זה הרבה יותר קל.  אתה רוצה גורם לאנשים לחפש ולשמוע על מה מדובר, וכמובן לקדם את זה באמצעות חברים וציוצים מחדש. כלומר, להמשיך לייצר תוכן בנושא בתוך הטוויטר וכך לקדם את זה”. 

 מקווים שנתנו לכם קצת חומר לחשוב ואם אתם זקוקים לעוד רעיונות, הירשמו לניוזלטר שלנו. כל יום שישי, כשהכל מתחיל להירגע, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email