fbpx

עשרת הדיברות לבעלי עסקים: איך תבחרו את איש התוכן המושלם

עשרת הדיברות לבעלי עסקים: איך תבחרו את איש התוכן המושלם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן טוב חיוני להצלחת העסק שלכם, אבל מציאת יוצר תוכן שיידע לשקף אתכם זה עניין מורכב. איך תמצאו את האחד/אחת? 10 כללים בסיסיים שחובה לדעת בבחירת איש תוכן

בואו נדבר על תוכן. כולנו צורכים תוכן, כולנו בררניים לגבי התוכן שאנחנו צורכים, אנחנו רוצים בדיוק את מה שמעניין אותנו, בזמן שבא לנו לצרוך ואנחנו רוצים שהתוכן יהיה איכותי. אנחנו לא רוצים להרגיש שמספימים אותנו, רוכבים עלינו או מנסים למכור לנו בכוח. לכן, בגדול, תוכן טוב הוא הבסיס לכל תכנית שיווקית. כולם צריכים תוכן. זה לא משנה אם אתם חברה גדולה, עסק קטן, עמותה או ארגון – אתם צריכים כבר מהרגע הראשון לייצר תוכן שיגרום לכם לבלוט בעולם הדיגיטלי.   

זה לא עניין כל כך פשוט. איש תוכן טוב צריך לדעת לדבר את השפה שלכם יותר טוב מכם. הוא צריך לשקף אתכם, לדברר אתכם, לדעת בדיוק מי אתם ואתם צריכים להאמין בו. זו מערכת יחסים לכל דבר. איך תמצאו את האחד/אחת שלכם מבין כל אלו שמערבבים וזורקים הבטחות לאוויר? 

הקטע הבא מוקדש לכם, בעלי העסקים, שהחלטתם לעשות צעד ולקחת איש תוכן. קודם כל, מברוק, החלטה מבורכת. אבל רגע לפני שאתם שולחים חוזה, קבלו כמה נקודות למחשבה. כללים שאם תדבקו בהם, אנחנו משוכנעים שתהיה לכם מערכת יחסים ארוכה ופורייה עם האדם (הצוות, החברה או המשרד) שתבחרו בהם לבצע את המשימה.

  1. התייחסו לכותבים כמו אמנים – אנשי תוכן הם אמנים (יש שיגידו מיוסרים) שמכורים ליצירה שלהם ומחוברים לכל מילה שיוצאת להם מהמקלדת. אם אתם סומכים על הספר, המקעקעת, הקוסמטיקאית או הקצב שלכם, תנו חופש פעולה גם לכותבי התוכן. תסמכו עליהם. הם כנראה מבינים בזה יותר מכם. 
  2. מה שזול עולה ביוקר – השוק מוצף וכן, זה אומר שתוכלו למצוא אנשי תוכן שיגבו מעט אגורות למילה. זה לא מדד. ברור לנו שיש לכם תקציב, אבל קחו בחשבון את הרווח העתידי. כמו בכל תחום, כאן בהקשר של יצירת תוכן, איכות באה לידי ביטוי במחיר.
  3. שיווקי מדי זה לא אמין – לקחתם יוצר תוכן כדי שיהלל את המוצר או השירות שלכם, אבל זכרו כשזה יותר מדי, הקהל מריח משהו ממומן ומתייג אתכם כלא אמינים. תוכן עקיף לפעמים עושה את העבודה טוב יותר. 
  4. אל תשחקו הגנתי מדי – אנחנו חיים בעולם פתוח. אל תפחדו להיות קצת פרובוקטיביים, קצת שונים, לעשות דברים אחרת. אל תפחדו מהתגובות – זה טוב שאנשים רואים ומגיבים. צאו מהקופסה. תנו ליוצר התוכן שלכם טיפה חופש יצירתי ותראו תוצאות.  
  5. הכירו את שפת המותג – אם אתם רוצים מישהו שידבר בשמכם, אתם חייבים ללמד אותו את השפה שלכם, כלומר לדעת איך ואל מי אתם רוצים לדבר.
  6. תראו שאתם משדרים על אותו גל – זו מערכת יחסים לכל דבר בין אנשים שצריכים בסופו של דבר להתאים אחד לשני. תעשו ניסיון, תראו שאתם מתחברים לתכנים של היוצר שבחרתם, שנוח לכם לעבוד איתם ושברמת התכנים ואיך הדברים אמורים להיראות, אתם נמצאים באותו מקום. מילה שלנו, כמה ימים של ניסיון יחסכו ריבים וחיכוכים בהמשך.
  7. כשמציעים לכם טיקטוק – תגידו כן. לא, זה לא רק לצעירים וכן, זה פשוט עובד. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על טיקטוק לעסקים.                 
  8. פיסת תוכן אחת יכולה להיות שווה הרבה פיסות להרבה זמן – תוכן הוא נצחי והמוטו שלנו הוא שמפיסת תוכן אחת, אפשר לייצר פיסות תוכן קטנות שמתאימות לפלטפורמות שונות. כך אנחנו עושים את זה
  9. תיסגרו על הפלטפורמות בהם אתם רוצים לבלוט – רשתות שונות דורשות תוכן שונה ויכולות שונות. מעטים האינדיבידואלים שיודעים לעשות הכל באותה רמה. תחשבו מה אתם צריכים יותר: בלוג, פוסטים לפייסבוק, סטוריז, טיקטוק ותבחרו את האדם שמתמחה ברשתות בהן אתם רוצים לבלוט.
  10. אל תנסו לעשות את זה לבד – ע”ע סעיף 1. שימו את התוכן בידיים של מומחה!

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ואם אתם צריכים עוד, יש לנו עוד המון רעיונות. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. תוכן בגובה העיניים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 15- הרשת משקרת? מה פתאום

בהצלחה תדמיינו את ההצלחה שלכם והיא תגיע. מוזר נכון? המשק יחזור, חוזר, בקרוב נוכל לטוס לחופשה שוב אבל מה באמת בא לכם לעשות עם החיים

ניוזלטר 65- ככה בנינו, כן?

גשם אחרון היום, 11 במרץ 2020, לפני שנתיים, הכריז ארגון הבריאות העולמי על וירוס הקורונה כמגיפה עולמית. איי….כמה עברנו ביחד מאז. העולם ממשיך להסתכל על