fbpx

קופירייטינג לא ממיר: למה זה קורה ואיך פותרים את הבעיה

קופירייטינג לא ממיר: למה זה קורה ואיך פותרים את הבעיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם המילים המבריקות שלכם לא מביאות תוצאות רצויות, כנראה שעשיתם את אחת הטעויות הנפוצות. המדריך המלא לשיפור הקופי כולל טיפים שחייבים להכיר

אין קופירייטר שלא נתקל בבעיה. כן, אנחנו יודעים, אתם כותבים מעולים, מנוסים שלא מפסיקים להתחדש ולהשתפר, אבל גם הטובים ביותר נתקלים לפעמים במצב שבו הקופי השיווקי לא מביא את התוצאות הרצויות, או במילים אחרות: לא ממיר. למה זה קורה? כנראה, נקודתית, עשיתם משהו לא נכון. לא תמיד קל להודות בזה. אנחנו, יוצרי התוכן, אנשים שמאמינים מאוד במה שהם עושים ומתגאים בכישורים שלנו. יש לנו אגו שלפעמים צריך לשים בצד. אז הנה שש סיבות לקופי לא ממיר ואיך לפתור אותן:

  1. לא הצגנו ערך: נקודת המוצא היא “רוצה תמיד מנצח צריך”. אז מה עושים כדי להראות ערך? הדרך הקלה היא להציע לקהל היעד בדיוק מה שהם רוצים. הדרך הקשה יותר היא ליצור קשר בין מה שהלקוח רוצה למה שאתם מציעים או אם תרצו, לתרגם את רצונות הצרכן ליתרונות שהמוצר או השירות שלכם ייתנו לו.
  2. לא בנינו אמון: במילים כואבות, הקהל שלכם לא מאמין למה שאתם מציעים או חושש מסיבה כזאת או אחרת שלא יקבל מה שהובטח לו. זה אגב לא חייב להיות אישי. כשכולם מנסים למכור לנו כל הזמן, טבעי שנפתח מגננות. הפתרון: לייצר כמה שיותר תוכן שמספר ערך לצרכן ומבסס את האוטוריטה שלכם בתחום.
  3. הקופי מורכב מדי: יש לנו נטייה לפעמים לשכוח שאנחנו מדברים לקהל יעד שאולי מבין פחות מאיתנו בתחום מסוים. כשאנחנו מסבכים את הכתיבה או מנסים להישמע יותר מדי מתוחכמים או משתמשים בז’רגון מקצועי מדי, אנחנו מאבדים את הצד השני. הפתרון: אף אחד לא אוהב להרגיש מטומטם. תרגמו את המסרים שלכם לשפה של בני אדם. למשל, לא חייבים לדבר הייטקיסטית. זה לא תמיד עובד.
  4. הקורא נותר מבולבל: אם למרות מחקר שוק והשקעה בקופי, אין ביטוי בהמרות, צריך לחשוב מחדש על העברת המסרים. אולי זה נובע מאובר מידע (למשל יותר מדי מוצרים), פעילות ברשתות החברתיות שמבקשת מהקורא לבצע יותר מדי פעולות או מסרים שמועברים בצורה מסובכת מדי. בקיצור, תשקלו מחדש את המילים.
  5. הקורא לא מבין איך ההצעה תעזור לו: אם אתם מציעים שירות או מוצר ואין קונה, אולי ההצעה לא מספיק טובה. הפתרון: תבנו עולם מאחורי המילים. נרטיב. ריחות, צבעים, צלילים, מספרים, מיקום. אפשר גם לצרף עדויות מלקוחות מרוצים או המלצות מחברים. הכל כדי להעביר בצורה מקסימלית את יתרונות ההצעה שלכם.
  6. היעדר הנעה לפעולה: לפעמים כדי לא להישמע מכירתיים מדי, הקופי שלנו לא מבקש את הפעולה הבסיסית לשמה התכנסנו. בדיוק כמו שפוגשים מישהו או מישהי מעניינים בבר. השיחה זורמת, אבל בסוף אחד הצדדים צריך לעשות צעד כדי שהעסק יתקדם קצת. הצלחתם לרתק את הקורא במילים שלכם? תנו את הפאנץ’ האחרון. תבקשו מהם לבצע פעולה, הוסיפו לינק, PDF להורדה, טופס הזמנה או כל משהו אחר רלוונטי.

הנה עוד כמה טיפים חשובים בנושא קופי שאספנו במהלך הדרך:

  • לכתוב בביטחון: בלי אולי, לדעתי, אני חושב, כדאי לכם ושאר גמגומים. בלי המלצות. הנעה לפעולה היא הנעה לפעולה לא המלצה לפעולה. תאמינו במילים שלכם, תעמדו מאחורי המסר ותשלטו בו. תכתבו בצורה אסרטיבית.
  • כותבי תוכן שבאים מעולמות המאמרים, כתבות המגזין והסטורטלינג, אוהבים לבנות סיפור. לכתוב הקדמה ארוכה, לבנות לאט את הנקודה ואז להגיע אליה. זה אחלה, אבל לא מתאים לקופי. תגיעו לפואנטה כמה שיותר מהר. צאו מנקודת הנחה שלקורא אין סבלנות. כשמחממים את הנקודה מהר מדי, מאבדים את הקו הישיר והמסר הולך לאיבוד יחד עם הקורא.
  • הנעה לפעולה יכולה לבוא על דרך השלילה. צרכנים מגיבים ל-FOMO. נסו, זה עובד. לדוגמה: אל תשכחו להזמין, אל תחמיצו את המבצע.
  • חשוב לזכור שהקופי שלכם אמור לפתור לצרכן בעיה, שהוא לאו דווקא מודע לקיומה, ולמלא חוסר. תחשבו על כל שאלה שיכולה להתעורר ותענו עליה בקופי שלכם. אל תשאירו מקום לתהיות. אחת הדרכים לעשות את זה, היא להשתמש במילים כמו “למה” ו”כי” – כך קל יותר להעביר ערך.
  • כתיבה מגדרית ופרסונלית. כן, זה אישו חדש. יש הרבה טריקים להתמודד איתו. הקל שבהם הוא לכתוב בלשון רבים, מה שפוגע במסר האישי. המעצבן שבהם הוא לכתוב את.ה חושב.ת וכו’… תמצאו את הסגנון שפונה לגברים ולנשים. לדוגמה: השארת כמה פריטים בסל הקניות. אנחנו שומרים לך אותם עד להשלמת ההזמנה מחכים לך בצד השני.
  • תקראו כמה פעמים לפני, גם בקול רם. נסו את הטקסט על חברים או קולגות ותראו שהמסר עובר. אל תכתבו רק כדי להיפטר מהמשימה. פידבק יקצר לכם תהליכים ולפעמים, תגלו שכל מה שצריך זה לשנות מילה ויש לכם טקסט הרבה יותר חד, טוב וממיר.
  • קופי ממיר חושב על הצד השני. בצד השני נמצא אדם סקפטי מטבעו שאין לו זמן לחשוב יותר מדי ולא אוהב שמנסים למכור לו בכוח. לא משנה כמה טוב אתם כותבים, תחשבו איך המסר ייקלט ואם הוא היה עובד אילו אתם הייתם הנמען.
  • לטקסט שלכם אמורה להיות מטרה ברורה: הזמנת שירות או מכירת מוצר או שיתופים או הגדלת חשיפה. המטרה צריכה לשבת לכם בראש והטקסט חייב להיות מתאים לפיה.
  • קופי טוב הוא קופי שגם החברים במשרד או העובדים של הלקוח מתלהבים וגאים לשתף. אם זה לא המצב, משהו בתהליך יצירת התוכן לא עבד לכם.

צריכים עוד טיפים לשיפור הכתיבה? לחצו על הלינק הבא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 48- האינטרנט החדש כבר כאן

האינטרנט החדש כבר כאן שישי שמח לכולם ומהדורה נוספת נוחתת אצלכם בתיבת המייל. פייסבוק מתאמצת, מחפשי עבודה או מחפשי שלווה וגם מה הטיפים של מיליארדרים

social

ניוזלטר 8- האם אפשר להשתיק כל אחד

לפעמים אנחנו תוהים לעצמנו, לפעמים אנחנו תוהים לעצמנו, מה המקום שלנו בתוך כל הבלגן הזה? ואיך אנחנו יכולים לעזור או לבנות עולם טוב יותר? מצד

כוחו של מותג

האם מותג אחד יכול להשפיע על תעשייה שלמה ולסחוף אותה למעלה? כמעט בכל תעשייה ניתן למצוא לפחות אחד כזה שישנה את כללי המשחק. מלחמת הכוכבים

ניוזלטר 65- ככה בנינו, כן?

גשם אחרון היום, 11 במרץ 2020, לפני שנתיים, הכריז ארגון הבריאות העולמי על וירוס הקורונה כמגיפה עולמית. איי….כמה עברנו ביחד מאז. העולם ממשיך להסתכל על