fbpx

כמה מעורבות מייצר המותג שלכם ברשתות? כל המספרים

כמה מעורבות מייצר המותג שלכם ברשתות? כל המספרים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הידעתם: פחות מאחוז אחד מהעוקבים שלכם ברשתות יוצרים מעורבות עם הפוסטים שלכם. המספרים בפייסבוק ובאינסטגרם בירידה, מה בכל זאת אפשר לעשות?  

אתם עובדים קשה כדי לקדם את המותג שלכם ברשתות החברתיות, אולי אפילו לקחתם מנהל.ת סושיאל מדיה גאונים ואתם מצפים לתוצאות – חשיפה, מעורבות, הגדלת הקהילה, אתם מחפשים עוד לייקים, עוד עוקבים וכמובן המטרה הסופית היא להגדיל מכירות. אבל רגע, אתם יודעים כמה מעורבות המותג שלכם מקבל מהעבודה ברשתות החברתיות? הנה כמה נתונים מסקר שפורסם לאחרונה. 

חברת Rival IQ בדקה 150 חברות מתעשיות שונות (ובסך הכל מעל 200 אלף מותגים), כולן בעלות חשבונות סושיאל מדיה גדולים (בין 25 אלף למיליון עוקבים בפייסבוק, מעל 5,000 באינסטגרם ובטוויטר). המחקר כלל אינטראקציות עם פוסטים אורגניים וממומנים: לייקים, תגובות, שיתופים וריטוויטים ביחס לכמות העוקבים הכללית של המותג. 

הממצא המסקרן של הסקר קשור בפייסבוק. ממוצע האינגייג’מנט עומד על 0.064 אחוז. כלומר, המותג הממוצע לא מייצר תגובה אפילו לא מאחוז אחד מהעוקבים. זה לא אומר שזו הכמות שנחשפת לכל פוסט, וככל הנראה במותגים קטנים וקהילתיים האחוז יהיה גבוה יותר, אבל זה עדיין מלמד על תופעה. פחות משתמשים בפייסבוק מרגישים צורך להגיב למותגים בימינו. ראוי להדגיש שמדובר בירידה מתמשכת לעומת 2019 ו-2020. 

האם זה אומר שאתם צריכים להפסיק להשקיע בפוסטים בפייסבוק או לחלופין להשקיע יותר בפרסום ממומן? לא בהכרח. פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הנצפית ביותר והמקום להגיע לקהל יעד רחב. המותגים שנבדקו, אגב, מפרסמים בממוצע 5.87 פוסטים בשבוע (לעומת 4.55 פוסטים באינסטגרם – לא כולל סטוריז). יחד עם זאת, אם גם אתם הרגשתם צניחה, תדעו שאתם לא לבד. 

באינסטגרם המצב מעט יותר טוב, אבל גם שם נרשמה ירידה לעומת 2020 מ-0.98 אחוז ל-0.67. ההסבר לירידה הוא המרדף אחר טרנדים. מותגים מפרסמים ביותר ויותר פלטפורמות, התחרות על תשומת הלב גדלה ואיתה באה ירידה במעורבות העוקבים. הטקטיקה לעקוף את זה באינסטגרם היא שימוש בתכני וידאו קצרים. הטרנד הזה ימשיך לשלוט ברשתות גם ב-2022. 

טוויטר תמיד הייתה פלטפורמה פחות מועדפת על מותגים בשל האופי המהיר והדינמי שלה, וגם שם יש ירידה – מ-0.045 אחוז ל-0.037. יחד עם זאת, התחושה הכללית היא שמותגים עדיין לא פיצחו על הסוף את פלטפורמת האודיו טוויטר ספייס ככלי שיווקי. 

הדו”ח מצביע על שינוי בנוף הרשתות החברתיות, אבל גם על ההזדמנות שהן מציעות. הוא מדגיש את הצורך להיות עם אצבע על הדופק, לשנות טקטיקות, להתאים אותן לתגובת הקהל, לזהות טרנדים ולרענן את ארגז הכלים. מה השורה התחתונה? תוכן טוב וחיזוק הקהילת העוקבים, יותר תכני וידאו קצרים, שימוש בהאשטאגים פופלריים ומודעות קרוסלה. אלו הטרנדים הפופולריים כרגע. דגש על כרגע. 

 מקווים שנתנו לכם קצת חומר לחשוב ואם אתם זקוקים לעוד רעיונות, הירשמו לניוזלטר שלנו. כל יום שישי, כשהכל מתחיל להירגע, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 48- האינטרנט החדש כבר כאן

האינטרנט החדש כבר כאן שישי שמח לכולם ומהדורה נוספת נוחתת אצלכם בתיבת המייל. פייסבוק מתאמצת, מחפשי עבודה או מחפשי שלווה וגם מה הטיפים של מיליארדרים

מוכנים להתחיל את השנה?

ראש השנה הוא הזדמנות נפלאה להתחיל את סוף השנה הכי חזק שלנו. מוכנים? רגע לפני החגים, כולם במירוץ. אולי זה הזמן לעצור ולעשות חשיבה מחודשת.