fbpx

מחפשים כיוון: ארבעה טיפים למציאת ייעוד מקצועי חדש

מחפשים כיוון: ארבעה טיפים למציאת ייעוד מקצועי חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מרגישים תקועים? חוסר ודאות? איבדתם את הניצוץ? אתם לא לבד. אלפי ישראלים טרודים בחיפושים אחרי “הדבר הבא”. מאי לוין, מומחית להטמעת הרגלים, עם טיפים מנצחים 

 

כמה פעמים מצאתם את עצמכם חושבים מה יהיה הדבר הבא? אנחנו חיים בתקופה משוגעת, דינמית. הכל זז מהר ויחד עם זאת, יש לא מעט אי ודאות. השילוב הזה יוצר תחושה שאי אפשר להישאר במקום. אתם חכמים, לא שאננים, יודעים שאתם צריכים להיות מוכנים, אבל זה לא אומר שאין לבטים. המחשבות, התהיות, הבלבול, הלבטים לגבי “הדבר הבא” טבעיים. אם החלטתם להתפטר מהעבודה, אתם מנסים להבין איך להמשיך או מרגישים שאין לכם כיוון מקצועי, הכתבה הבאה בשבילכם.

קיבצנו לכם מספר טיפים להתמודד עם המצב: 

  1. מיטאפים: לכו לפגוש כמה שיותר אנשים. תתמנגלו, תכירו, תדברו. שיח עם אנשים זרים לחלוטין בעלי תחומי עניין שונים או דומים, עשוי לתת לכם את הרעיון לדבר הבא או עצה שתפיל לכם את האסימון. 
  2. כנסים: חפשו כנס שמעניין אתכם, תפתחו את הראש לעולמות חדשים שאולי לא חשבתם שיהיה לכם חיבור איתם. בלי קשר, תמיד כיף ללמוד משהו חדש.  
  3. פודקאסטים: יוטיוב, ספוטיפי או אפל מיוזיק מלאים בשפע של ידע, רעיונות וטיפים. תעשו לעצמכם מנהג קבוע. הקדישו שעה ביום (נהדר בזמן נהיגה, ריצה או כששוטפים כלים) לקבל זוויות חדשות על נושאים שמעניינים אתכם, ללמוד משהו חדש או לקבל טיפים והשראה מאנשים שהיו בדיוק באותו מצב כמוכם.   
  4. תרגיל אסוציאציות: קחו דף ועט, כן קצת אולד סקול, תזרמו איתנו רגע. תכתבו בעיגול על גבי הדף כל נושא, תחום, רעיון, מחשבה, שעולה לכם לראש. אבל! בלי לחשוב. זה יכול להיות: צילום, ספורט, אפייה, כתיבה, עריכה. 

בכל נושא, נסו לכתוב מה מעניין אתכם באותו תחום. שוב, בלי לחשוב. לאט לאט תנסו להרגיש, איזה מהדברים שכתבתם גורם לכם לריגוש קטן בבטן. הריגוש הזה? הוא לא סתם. הוא סימן שאתם צריכים לעשות משהו בנידון. בדיוק הסימן שחיכיתם לו. 

הרעיון הוא לקחת ברייק ולהסתכל על דברים מנקודת מבט שונה. גם אם מרגיש לנו שאנחנו תקועים, לא בטוחים מה הלאה, ונדמה שהכל קורס, זה בדיוק הזמן לנקות את הראש ולעשות חושבים מחדש. זה בסדר לא לדעת מה הלאה, זה בסדר לחשוב מחדש על מה שחשבנו עד עכשיו שנכון עבורנו. אבל אם הגענו למצב הזה, חובה עלינו, לגלות מה יהיה הניצוץ הבא. בשביל זה צריך זמן, סבלנות ולפתוח את הראש. 

תאמינו לנו, אנחנו יודעים. התרגילים כאן למעלה עושים את העבודה. אתם בדרך הנכונה. 

לעמוד האינסטגרם של מאי 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 48- האינטרנט החדש כבר כאן

האינטרנט החדש כבר כאן שישי שמח לכולם ומהדורה נוספת נוחתת אצלכם בתיבת המייל. פייסבוק מתאמצת, מחפשי עבודה או מחפשי שלווה וגם מה הטיפים של מיליארדרים