fbpx

פשוט, קשה וגם פרמטר להצלחה: אל תתביישו לבקש עזרה

פשוט, קשה וגם פרמטר להצלחה: אל תתביישו לבקש עזרה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האנשים הנכונים “קונים” לכם זמן יכולת לעבוד על העסק במקום לעבוד בתוך העסק. אם תפתחו את “הכישרון” להיפתח, להתייעץ ולבקש עזרה, העסק יתקדם יותר מהר

business help

לבקש עזרה.

נשמע פשוט, לפעמים מאוד קשה.

תמיד חשוב, אפילו מרפא.

היכולת לבקש, היכולת להגיד שהגענו לנקודה מסוימת לבד והגיע הזמן להיעזר, להישען, לעשות משהו נכון או טוב יותר, אבל ביחד.

בהסתכלות על העסקים כמעט כולם יכולים להצליח יותר, להתייעל, לפנות לנו יותר זמן בית, או יותר חופש. אבל האם אנשים מוכנים לבקש עזרה?

אנחנו עדיין פוגשים יזמים שלומדים הכל בדרך הקשה במקום לבקש עזרה.

לפני הרבה שנים, יובל ואני השקנו אתר לספורט אקסטרים וזו הייתה תקופה מרגשת. כמעט כל יום, במשך לפחות שמונה שעות, כתבתי תוכן. התחלנו להקים את האתר וגיליתי בדרך אינספור בעיות. טעויות באפיון, מורכבות בעיצוב ועוד כל כך הרבה בעיות שמנעו מהאתר להצליח. בשלב מסוים החלטתי שהדרך הנכונה ביותר להתקדם הייתה לבקש עזרה.

שנים לאחר מכן כשהקמתי מערכת לניהול מסעדות כבר הייתי למוד תהליכים וכל מה שרציתי הוא לחפש ניסיון של אחרים, לקצר את הדרך, ללמוד מטעויות של יזמים מנוסים.

יצירתיות היא כישרון ומסתבר שגם היכולת לבקש עזרה. כמעט כל דבר שאתם עוברים, מישהו או מישהי עברו לפניכם ואם רק תרשו לעצמכם להיפתח ולהתייעץ, תוכלו להתקדם מהר יותר.

אולי אפילו תגלו שאתם עושים את זה טוב יותר מכל אלו שבאו לפניכם, כן גם זה יכול לקרות.

עסקים צומחים מהר יותר כאשר אנו מקיפים את עצמנו באנשים טובים. בין אם הם שותפים, עובדים וספקים. כל אחד ואחת מביאים איתם עולם של ידע וניסיון. אם תצליחו להקיף את עצמכם באנשים מקצוע טובים ובעיקר אם הם יותר טובים מכם, יותר חכמים מכם, תגלו שככה העסק יכול להתקדם.

ברגע שתהיו מוכנים לשים את האגו בצד ותשאלו איך אפשר לעזור, תופתעו לגלות שאפילו ספקים יכולים לעזור לכם לצמוח בכיוון הנכון. תהיו מקור ידע, תעזרו, תובילו.

תדאגו להעשיר את הסביבה בידע שלכם, אבל גם לבקש עזרה בכל תחום שאתם חלשים בו. אם תפעול או כספים הם נקודת חולשה, אחלה, הצעד הראשון הוא מודעות. עכשיו תחליטו אם תוכלו לשפר את זה לבד, לקחת קורס שיקצר זמן או למצוא מישהו שיכול לעזור, בתשלום אם ניתן כדי לפנות אתכם למה שאתם טובים בו.

כבעלי עסקים, המטרה היא להקים עסק ולייצב אותו. חלק מתוכנית העבודה שלכם צריכה לכלול אילו אלמנטים תרצו להאציל החוצה, באיזה מחיר ומתי תעשו זאת. כן, גם אלו פרמטרים של הצלחה, לבקש עזרה.


האנשים הנכונים “קונים” לכם זמן ואת היכולת לעבוד על העסק במקום לעבוד בתוך העסק. אז איך תוכלו להתקדם?
1. כתבו את כל הדברים בהם אתם מטפלים כיום בעסק לפי מחלקות (יזמים צעירים בדרך כלל מטפלים בכל הדברים בעצמם). נסו להישאר ברמה כללית של כספים, שיווק וכו’.
2. עכשיו רשמו בכל מחלקה את הדברים החשובים, הגדולים, נאמר 5-6 דברים כמו תשלום לספקים, איסוף סחורה ועוד. אם יש הרבה או דברים מסוימים שאתם לא רוצים לעשות או ממש אוהבים, רשמו.
3. כעת סמנו ליד כל אחד אוהב/לא אוהב בעמודה נוספת.
4. בעמודה נוספת רשמו את השם שלכם ליד כל נקודה שאתם אוהבים ושם של מישהו אחר או סוג התפקיד שצריך לעשות זאת עבורכם/במקומכם.
5. יפתיע אתכם לגלות, אבל אתם יכולים לבדוק כעת מה אפשר להוציא, אילו תפקידים יכולים לעזור לכם הכי הרבה ואילו מהם יפנו לכם זמן. עכשיו יש תכנית ושלבים להתפתחות העסק. פשוט אה?
6. כמה זמן המשימה מצריכה? אתם אולי תגלו שיש משימות שאתם אוהבים לעשות, אבל שווה להוציא החוצה, גם לעיתים בתשלום יהיה יותר משתלם, אם זה יפנה לכם זמן למטלות שמכניסות יותר – לדוגמא עיצוב. יכול להיות שאתם יודעים לעצב, אבל שעת כתיבה שווה לכם יותר ושווה למצוא עיצוב במיקור חוץ בכמה שעות (פייבר יעלה כמה עשרות דולרים ויחסוך לכם זמן וכסף).
7. תכנית יעדים – כמה זמן תרצו לפנות ברבעון הקרוב, מה צריך לקרות (גיוס לקוחות נוספים, העלאת מחירים). בסוף הרבעון הקרוב אלו המשימות שלא יהיו בטיפול שלכם.

לבקש עזרה, להתייעץ, לשאול וללמוד.

לפני שרצים להשקיע זמן וכסף, נסו ללמוד מאחרים ולקצר לעצמכם את המרחק והסיכוי להצלחה. לבקש עזרה יכולה להיות מעובדים, ספקים וחברים. הכל תופס. שחררו את האגו, תעבדו מסודר, תעבדו קשה.

הצלחה מחכה לאלו שיתמידו.

קוראים יקרים, אנו מקווים שהפקתם המון ערך מהכתבה. אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כוחו של מותג

האם מותג אחד יכול להשפיע על תעשייה שלמה ולסחוף אותה למעלה? כמעט בכל תעשייה ניתן למצוא לפחות אחד כזה שישנה את כללי המשחק. מלחמת הכוכבים

איך תוציאו את המקסימום מתיבת המייל

קידום מכירות, קבלות, תזכורות על אירועים, ניוזלטרים שנרשמתם אליהם, ספאם מהדוד הניגרי העשיר וגם מיילים מחברים ושרשראות מיילים מאמא– כל אלו עושים את דרכם לתוך