fbpx

איך לכתוב קורות חיים כמו יזם: הסודות שיעיפו אתכם למעלה

איך לכתוב קורות חיים כמו יזם: הסודות שיעיפו אתכם למעלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שולחים קו”ח ולא מקבלים מענה? אולי הבעיה היא במסמך. כתיבת קו”ח היא אמנות שחייבים לשכלל. איך עושים זאת נכון? פנינו למומחי גיוס וריכזנו את כל הנקודות החשובות

יזם הוא אחד שקורא אתגר על המצב הקיים, תוך כדי כוונה לפתור בעיה קיימת וליצור משהו חדש ובעל ערך לעולם. פעמים רבות זה כרוך באי ודאות, באומץ ובנחישות רבה. יזמות היא תכונה שטמונה ברבים, ללא קשר מקום העבודה או המשרה. כל אחד יכול להשפיע, בין אם כבעל עסק ובין אם מתוך חברה כשכיר.

טעות נפוצה לראות יזם כאיש עסקים ממולח ומצליח. ראש יזמין לא אומר שאתם חייבים להיות בעלי עסק. חלקנו רוצים להיות חלק מ”הדבר הגדול הבא” ולהיות שותפים בתהליך שלו. הרי, מי לא חולם להיות שותף בסטארט אפ שעשה אקזיט, או בפרויקט בעל הצלחה אדירה?

איפה מתחילה הבעיה?

רבים מאיתנו יודעים למכור או לשווק מוצר, אבל לא יודעים למכור את המוצר הכי חשוב – את עצמנו. כדי להגיע למקומות שאנחנו חולמים עליהם כיזמים, אנחנו חייבים לדעת להציג עצמנו בצורה טובה. עלינו לדעת להבליט את התכונות הייחודיות והכישורים שלנו. כל זה מתחיל בפיסת נייר אחת, קורות חיים.

אתם המותג, וקורות החיים שלכם מסתכמים במסמך שכולל את כל הפיצ’רים, היכולות והסיבות למה כדאי להשקיע בכם כסף. אתם יודעים כמה אתם מיוחדים ועדיין, האתגר העומד בפניכם הוא לייצר משהו שיקפוץ לעין וישים אתכם בפרונט לפני 200 אנשים שחושבים בדיוק כמוכם. הכתבה הבאה מדברת על קורות חיים ואולי תהיתם לעצמכם מה לכם ולזה? הרי אתם יזמים. קבלו נקודת מבט נוספת.

יצירת קורות חיים איכותיים היא אמנות שכל אחד צריך לשכלל. אספנו לכם כמה טיפים ועצות שיפתחו לכם את הראש. בואו נתחיל.

1. להתאים את קורות החיים למשרה/למראיין
תשאלו כל אדם שעוסק בשיווק מה הכי חשוב, ותמיד תקבלו את אותה התשובה – להכיר את קהל היעד. גם במקרה הזה, חשוב להכיר את קהל היעד. אם נדע מיהו האדם שהולך לקרוא את קורות החיים שלנו יהיה לנו קל יותר להבליט את הדברים החשובים לו ולעצב את המסר בהתאם.

מן הסתם לא תמיד אפשר לדעת מי האדם שיראיין אותנו, ולכן כדאי לעשות חיפוש קצר באינטרנט על החברה אליה אנו רוצים להתקבל וגם על סוג המשרה. המטרה היא למצוא מידע שבעזרתו נבין אילו תכונות כדאי להבליט.הכנו עבורכם שלוש שאלות שיעזרו לכם להבין במה להתמקד בשלב איסוף המידע:

מיהו המעסיק? האם זו חברה גדולה עם צוות גדול שמחפשת להכשיר ולצרף עוד אדם לצוות או אולי חברה קטנה שהמטרה שלה היא אחרת, למשל להגדיל את המכירות?
מהן דרישות המשרה? מהם הכישורים הראשונים שכתבו בדרישות המשרה והאם הכישורים שלי תואמים את מה שמחפשים?
האם יש לי יתרונות במשרה? האם יש לי כישורים ייחודיים שיכולים לתפוס את העין של החברה או המעסיק?

לאחר שלב זה, נקבל הבנה טובה יותר לגבי הדברים החשובים ביותר לחברה אליה אנו מתמיינים ונדע להבליט אותם בקורות החיים. נדגיש את הכישורות והתכונות החשובות, נשתמש במילות מפתח ונדע איזה רקע תעסוקתי יכול לתת לנו עוד כמה נקודות אצל המעסיק.

2. לדעת את הייחוד שלכם
יש לכם שילוב ייחודי של תכונות, כישורים וחוויות שהופך אתכם לשונים מכל אדם אחר. כדי ליצור מסמך איכותי של קורות חיים, עליכם להגדיר בדיוק מהו הערך ייחודי שלכם. זה לא כל כך פשוט. לא כולם יודעים לשים על זה את האצבע. לכן, אתם צריכים לנסות להבין מה מבדיל אתכם משאר המתמודדים למשרה? אולי אלו יכולות כתיבה וקופירייטינג מרשימות? ניהול צוות? חשיבה אסטרטגית? יכולות טכניות כמו עריכת וידאו? יכולות מכירה יוצאות דופן?

מה שזה לא יהיה, אתם יכולים וצריכים להשתמש ביכולות האלה כדי לבדל את עצמכם מהשאר. כדי לבלוט.
*חשוב לשים לב: חברות קטנות וחברות גדולות מחפשות כישורים ויכולות שונים, לכן הערך הייחודי שהחלטנו להבליט צריך להתאים למה שהחברה מחפשת.

3. סוף מעשה במחשבה תחילה
שמעתם אותנו משתמשים במילה הזאת, אבל נאמר שוב – תכנון זה הכל. לפני שאתם בכלל ניגשים לכתוב את המילה הראשונה בקורות החיים, אתם צריכים להקדיש מחשבה – ולתכנן, לתכנן, לתכנן.

חשבו אילו מילות מפתח המעסיק יחפש בקורות החיים שלכם. כנראה יש מילות מפתח חשובות יותר למשרה הספציפית. חשוב לזכור: הזמן הממוצע שלוקחים נציגי המעסיק לסרוק מסמך בודד של קורות חיים קצר מאוד. זה אומר שאתם צריכים לבלוט מהר.

חשבו על סיטואציות מהחיים שמראות תכונה מסוימת שלכם. המסרים צריכים לעבור ברור, בלי יותר מדי מלל, אבל כן לשקף יצירתיות. את כל הדברים הלא רלוונטיים תשאירו בחוץ. כל ההחלטות האלה צריכות להתקבל לפני הכתיבה, תוך תשומת לב לקהל היעד (המעסיק). עם תכנון וקבלת ההחלטות הנכונה תגדילו את הסיכויים שלכם להתקבל.

הדברים העיקריים שמעסיקים מחפשים
המעסיקים הם בני אדם עם רגשות, חוויות,תחביבים, קשרים ובסופו של דבר, הם אלו שקוראים את קורות החיים – לא המחשב. איך עובד התהליך? פנינו לכמה מומחים. המטרה שלנו הייתה להבין מהם הדברים העיקריים שהמעסיקים מחפשים ולמה כדאי לשים לב.

גלעד אלוני הוא מנהל מותג בחברת HR HOME, חברה שעוסקת בגיוס, רווחה ומשאבי אנוש.

האם קורות החיים עוברות סינון כלשהו לפני שהם עוברות למעסיק?
“אנחנו עובדים עם מערכת חכמה שיש לה בינה מלאכותית, שמסננת לפי מסננים שקבענו לתפקיד. קורות חיים שלא תואמות את הדרישות בתיאור העבודה עוברות למאגר נתונים, אך לא מועברות למעסיק – לכן כדאי לקחת את זה בחשבון”.

כמה זמן בממוצע אתם מקדישים למעבר על קורות חיים והאם אתם מתחילים תמיד לקרוא מלמעלה או שיש איזשהו סדר מסוים?
“בדרך כלל בין 5-10 דקות, תלוי בתפקיד שמגייסים אליו, אבל לרוב מתחילים לקרוא מלמעלה. לפעמים מתחילים לקרוא דווקא מניסיון או השכלה לפי החלטה שלנו מההבנה של התפקיד”.

האם יש דברים ספציפיים או תכונות שתופסות לכם את העין?
“מחפשים יצירתיות בכל תפקיד, והיום מחפשים גם אנשים שעושים מעבר לעבודה, למשל התנדבויות”.

איך אתם מזהים יצירתיות בקורות החיים?
“בתצורה ובכתיבה”.

יש איזשהו טיפ שהיית רוצה לתת למי שכותב קורות חיים?
“לנסות ולהביא את עצמו לכתיבה זה יעזור להתחיל את ראיון העבודה ביתרון. מזמנים מועמד לראיון רק למקום שהוא מתאים אליו מבחינה אישית. אם אתה אדם יצירתי, לא יזמנו אותך לחברה מיושנת. אם אתה אדם שלא אוהב לטייל, לא יזמנו אותך לחברה דינאמית שיש בה נסיעות”.

כלומר לא לזייף, אלא להציג את מי שאתה באמת
“בדיוק, לא לנסות להיות המועמד המושלם…זה לא עובד היום”.

לין מריאן, רכזת גיוס ומשאבי אנוש ב-deloitte:
כמה זמן אתם מקדישים בממוצע לקריאה של קורות חיים?
“בין 45 שניות לשתי דקות, ביחס למורכבות התפקיד והפרופיל”.

מה הדברים שהכי מסתכלים עליהם בקורות החיים?
“מילות מפתח רלוונטיות לתפקיד המוצע, חברה בה עבד, ניסיון מקצועי ומעבר בין תפקיד לתפקיד (כמה זמן עבד, באיזה תפקיד, אם התקדם ממקום למקום)”.

איזו תכונות אתם מחפשים בקורות חיים?
“אני מחפשת תכונות של מולטי טאסקינג, יציבות תעסוקתית, התקדמות בין תפקידים, פירוט ממשי של מה עשה בפועל, יותר מכותרות מפוצצות”.

לפי איזה סדר אתם קוראים את הקורות חיים?
“לרוב אני מתחילה מניסיון מקצועי, מלמעלה למטה כמובן”.

כלומר, על בסיס הראיונות שערכנו ניתן להבין שמוקדשות כמה דקות בודדות עבור קריאה של קורות החיים שלכם. יש חשיבות עצומה למילות מפתח ובנוסף, חשוב לפרט באופן ממשי על מה שעשיתם בפועל, לתת דוגמאות וכמובן לא לזייף ולא לערבב. התכונות המשמעותיות שמחפשים המעסיקים הן יצירתיות, יציבות תעסוקתית ועמידה בריבוי משימות.

הנה בונוס קטן. שלוש דגשים חשובים לתהליך כתיבת קורות החיים שלכם

כתבו קצר ולעניין:
זה בסדר לצרף דף נוסף לקורות החיים אם יש לכם הרבה מאוד ניסיון רלוונטי, אבל אם לא, אין טעם לנסות לכתוב המון במטרה לנפח את הדף. השאירו את זה קצר. מעסיקים רבים אמרו שהם לא אוהבים לקרוא קורות חיים מאוד ארוכים שחוזרים על אותו מוטיב שוב ושוב.

הקפידו על מבנה מאורגן:
אף אחד לא אוהב לקרוא דף מסורבל ולנסות לדלות ממנו מידע. גם אם החלטתם להיות יצירתיים ולשנות קצת את האופן בו קורות החיים מעוצבות, השתדלו לשמור על סדר כדי שיהיה למעסיקים קל לקרוא ולהבין מי אתם ומה אתם שווים.

שימו לב לאיכות הכתיבה:
קורות החיים צריכות להיות כתובות בצורה מקצועית, ללא שגיאות כתיב, ועם הקפדה ותשומת לב לפרטים.
אם בקורות החיים שלכם לא תשקיעו מה זה אומר עליכם כעובדים?

משרת החלומות שלכם מחכה ממש מעבר לפינה, בין אם היא בחברת סטארט-אפ או בסוכנות שיווק חדשנית.
אל תשכחו, יזמות באה בהמון דרכים וצורות, ההחלטה באיזו דרך לבחור שלכם.

דרך אגב,אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו בחמש דקות כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 58- מי אתם בכלל

מי אתם בכלל החודש הקר של השנה, זמן להשלים סדרות, לחשוב על פרויקט לגו, להגשים חלומות מהבית, אולי ללכת לאיבוד במטאוורס? היום מהדורה על אודיו,

ניוזלטר 68- נוסטלגיה בכל המידות

חפשו אותי בשעה טובה השמש יצאה, המעילים נעלמו ואפשר להגיד שיש מגמה של קיץ. הידעתם?מטא, נו, פייסבוק כל כך כועסת על ההצלחה של טיקטוק שהיא