fbpx

איך לגרום לעובדים שלכם לאהוב את העבודה שלהם

איך לגרום לעובדים שלכם לאהוב את העבודה שלהם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

2020 הייתה ללא ספק השנה המטלטלת ביותר עבור מעסיקים בישראל ובעולם. לפתע, כל מה שהכרנו נעלם. עבודה מהבית היא הסטנדרט החדש, הריחוק החברתי ביטל את ארוחות הצהריים, את הרגעים הקטנים. ישיבות ארוכות ומתישות בשיחות זום שאינן נגמרות. כל אלו החלו להשפיע על עובדים וכתוצאה מכך, גם תחושת השייכות החלה להיעלם. אז איך בכל זאת, בעולם החדש ניתן לשמר את העובדים שלנו? האם זה כסף? האם מתנות? או שאולי יש דברים אחרים לחלוטין? 

סקר משנת 2014 שנערך ע”י הניו-יורק טיימס בעזרת חברת THE ENERGY PROJECT  ניסה לבדוק מה משפיע על פרודוקטיביות עובדים ושביעות רצונם ממקום העבודה שלהם. תוצאות הסקר הנערך בקרב שלוש אוכלוסיות עובדים היו דומות להפליא, האופן שבו אנשים מרגישים בעבודה משפיע ישירות על הביצועים שלהם. התברר שכדי להגביר את שביעות רצונם של כלל העובדים, על מקום העבודה לגרום לעובד להרגיש לפחות אחד מן התחושות הבאות: אכפתיות, תכלית, אמון והתחדשות. 

תחושת אכפתיות מן הממונים מגבירה את תחושת הנאמנות והביטחון במקום העבודה. התחדשות מגבירה את תחושת הגיוון בעבודה ומפחיתה מהרגשת השגרה השוחקת. בנוסף, עובדים אשר יצאו להפסקות מרובות דיווחו על יכולות הריכוז ויצירתיות גבוהות יותר. הענקת תכלית לעובד היא התחושה החשובה ביותר שעשויה להגדיל את סיכוייו של עובד להישאר במקום עבודה למשך תקופה ארוכה. אחרון חביב הוא האמון- הרגשת אמון מצד המעסיק הוא מפתח בשביעות רצון, מעסיקי רבים חשים כי יש צורך לערוך פיקוח על עובדיהם בכדי שהעבודה תתבצע, באופן אירוני תחושת פיקוח זו היא שמגבירה את תסכולם של העובדים ומפחיתה את מעורבותם. 

בעידן הפוסט קורונה שאנחנו נמצאים בו כיום חלק מהדברים נשארו רלוונטים וחלקם קיבלו התאמות מיוחדות. 79% מן העובדים שהראו מעורבות גבוהה יותר בעבודה דיווחו כי הם סומכים על הממונים שלהם ויודעים כי ישנה כתף תומכת לכל בעיותיהם. עובדים אשר מרגישים אכפתיות ואמון מהאחראים עליהם נוטים יותר להשיג את היעדים שהוגדרו להם מאחר ואינם רוצים לאכזב אדם שהם מעריכים.

המגיפה הביאה איתה ריחוק חברתי, הפכה את הבית למשרד ועבודת צוות לעבודת יחיד. תחושת השייכות היא חלק בלתי נפרד משביעות רצונו של העובד, ככל שהעובד ירגיש שייך יותר כך הוא ירצה לעמוד ביעדים ולא רק למען עצמו אלא למען הצוות. תחושה זו היא גם חלק מן התכלית, בדומה לסקר שערכו בשנת 2014 גם ב-2021 הצגת התכלית לעובדים היא החשובה ביותר. עובדים צריכים להרגיש ולדעת שהם חלק ממשהו גדול יותר. השגרה היומיומית השוחקת לפעמים יכולה לגרום לנו לשכוח שאנחנו לא סתם עוד בורג במערכת.  

עסק צריך לשים את עובדיו במקום הראשון, גם מעל הלקוחות. העובדים הם המפתח ליצירת ערך ארוך טווח ושביעות רצונם במקום העבודה היא המוטיבציה שלהם. המחשבה של מעסיקים רבים היא שתגמול עובדים וסיפוקם מתבצע אך ורק באמצעות כסף. אומנם כסף הוא אכן תמריץ לא רע, אך עם התקדמות הטכנולוגיה והגדלת דרישות התפוקה מבתי עסק חשוב לדעת שהוא לא בהכרח ישפר את אפקטיביות העובדים שלכם.

הנה כמה דרכים קלות להגברת שביעות רצון העובדים שלכם:

  • לאלו שהחלו לחזור לעבודה במשרד באופן חלקי או קבוע, עודדו את העובדים שלכם לצאת להפסקות מרובות. עובדים אשר לקחו הפסקות מרובות בעורך של 10-15 דק’ אחרי כל שעה וחצי של עבודה והפסקה ארוכה אחת בשעות הצהריים, דיווחו על יכולות ריכוז והתמקדות גבוהות יותר. עובדים אלו הצליחו לסיים את עבודתם אף יותר מוקדם משאר חבריהם למשרד.
  • עודדו את מנהלי הצוותים שלכם לערוך שיחות אישיות עם הצוותים שלהם. עובד שאוהב לעבוד עם המנהל שלו יהנה  להגיע לעבודה כל בוקר ולהביא מעצמו יותר למען אדם שהוא מעריך. תופתעו לגלות כמה שיחות חולין קטנות ביום יכולות להשפיע על מערכת היחסים שלכם עם העובדים.
  • למי מכם שעובדים מהבית, נסו בכל זאת ליצור אינטראקציה עם העובדים בשיחת זום קצרה או בהודעה אישית. הקורונה הביאה איתה המון אפשרויות גיבוש דרך פעילויות בזום כמו סדנאות בישול, חדרי בריחה דיגיטליים ועוד.שמרו על קשר אישי, עובדים יעריכו זאת.
  • זכרו כי אתם אלה שמהווים לעובדים דוגמא. אם אתם מצפים מעובדיכם להיות יותר מעורבים ולהגדיל ראש בעבודה גם עליכם לעשות זאת.  המחקר הראה כי צוותים של מנהלים מעורבים היו ב- 53% אחוז יותר ממוקדי מטרה ו- הראו 55% יותר מעורבות בעבודה.
  • גמישות- לפי המחקר עובדים אשר יש ביכולתם את בחירה איפה ומתי לעבוד בעלי מעורבות גבוהה יותר. הגדירו יעדים ונסו לבוא לקראתם אם העבודה אכן מאפשרת זאת.
  • תחושת תסכול וחוסר הערכה נובעת המון פעמים מכך שהעבודה “הולכת” עם העובדים הביתה. עודדו עובדים לא להתעסק בעבודה בשעות הפנאי שלהם, הגדירו נהלים למענה אחרי שעות העבודה.
  • לפעמים השגרה היומיומית משכיחה מאיתנו את מטרות העל, הוכיחו לעובדים כמה הם חשובים, הציגו בפניהם הישגים ויעדים שהושגו בזכות העבודה הקשה שלהם. 

עובדים שמחים לא משפיעים רק על אווירת המשרד, הפרודוקטיביות שלהם עולה ואיתה הישגיות החברה, הכנסותיה והפופולאריות שלה. עובד שאוהב להגיע לעבודה לא פוגשים בכל יום ובדיוק בגלל זה הגיע הזמן לעשות שינוי.  אם אתם מנכ”לים, מנהלים או אחמשים עצרו לרגע לבחון את התחושות במקום העבודה שלכם וראו איפה אתם יכולים להשתפר כחברה, תופתעו כמה פעולות קטנות כמו לשאול לשלום העובד בבוקר  או להציע לו קפה יכולות להשפיע על האפקטיביות שלו.

ספרו לנו על התהליך שלכם ואיך אתם הצלחתם לגרום לעובדים שלכם לאהוב את העבודה שלהם. 

לבנתיים בחנו את עצמכם האם הלקוח תמיד צודק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה הנראות חשובה בעידן הדיגיטלי

אתם משקיעים שעות במראה שלכם. מוציאים מאות ואלפי שקלים כדי להיראות במיטבכם. קונים בגדים ותכשיטים, מסתפרים, מתגלחים או מתאפרים, מבלים שעות מול המראה. הכל כדי

למה כדאי לצאת מאזור הנוחות?

יש רגעים קטנים בחיים שאתם בוחרים להתנהג בצורה קצת שונה מאיך שהתנהגתם עד היום, לטוב או לרע אלו כנראה יהיו הרגעים הכי זכורים בחייכם. אתם

ניוזלטר 76- שונא מתנות יחיה

יום שישי הגיע והוא בא בדיוק בזמן. השבוע הזה תפס אותנו במוד קצת פילוסופי. מרד האינפלואנסרים הראשון, שיווק במטאוורס ומה לעזאזל הקשר בין קים קרדשיאן לתחליפי בשר?