fbpx

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: העסקים שכדאי לסטודנטים לפתוח ב-2021

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: העסקים שכדאי לסטודנטים לפתוח ב-2021

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קיבצנו כמה תחומים חמים, מבוקשים, שלא מצריכים הון עצמי ואפשר אפילו ללמוד אותם תוך כדי תנועה, הוספנו כמה טיפים ונתונים ויצרנו עבורכם, סטודנטים, את המדריך לעסק הראשון שלכם 

הקלפים נטרפו, הכל עבר לזום, החל”ת כבר נגמר וכולם מדברים על הזדמנויות. בשנה האחרונה שמענו שצריך לייצר לימונדה מלימונים, שהמשבר הוא הזדמנות, שאפשר להרוויח כסף קל, להמציא את עצמכם מחדש. הבורסה בשמיים וזה בדיוק הזמן לפתוח עסק. החלטנו לצאת לבדוק אילו סוגי עסקים כדאי לכם לפתוח עכשיו, מהרגע להרגע, על בסיס ידע וכישורים, אבל גם למידה עצמית תוך כדי תנועה, אם יש לכם כמה גרושים בכיס או זמן פנוי. 

על מה נדבר?
מה זה אומר לפתוח עסק בימינו?
אלו עסקים אפשר להקים כבר מחר?
מה הצעד הבא?

מה זה אומר לפתוח עסק בימינו?

לפני שנצלול אל סוגי העסקים חשוב לנו לציין שמטרת הכתבה היא לפתוח את הראש, להביא הצעות, רעיונות וכיווני מחשבה. אין כאן בעצם המלצה כיצד להתנהל פיננסית. אם הגעתם לכאן כדי ללמוד איך להקים עסק מאפס תציצו בכתבה הקודמת.

עכשיו קצת רקע. בישראל פועלים למעלה מחצי מיליון עסקים ובכל שנה כ-10% נסגרים וחדשים נפתחים. כ-15% יסגרו אחרי השנה השנייה. מפחיד? אל תתייאשו. חשוב לנסות, ללמוד, להשתפר וכן, גם לדעת מתי צריך לעצור ולהמשיך הלאה.

לפני שמקימים עסק חדש, ישנן אפשרויות רבות לבדוק האם בכלל העסק יכול להתאים לכם, מה יהיו העלוית הנדרשות ואילו כלים נדרשים כדי לייצר הצלחה. ניסינו לאסוף עבורכם עסקים שאפשר להתחיל בקלות ומהבית מיד, להפוך תחביב לביזנס קטן, אבל לא רק. גם תחומים מבוקשים שאפשר ללמד את עצמכם לבד, להתקמצע ולהשתדרג עם הזמן. בחרנו בתחומים שאינם מצריכים הון גדול, חלל מיוחד או צוות עובדים ויכולים לסדר לכם הכנסה. הכלל החשוב ביותר הוא פשוט להתחיל.

הכלל השני בחשיבותו הוא להתמיד, כמו שהסברנו לכם בפוסט “למה עיקביות היא המפתח להצלחה” אם החלטתם לעסוק במשהו, לכו על זה עד הסוף. עסקים רבים הצליחו בגלל שסירבו להתייאש. בואו נראה מהם העסקים המתפתחים ב-2021 שצעירים צריכים להשקיע בהם מחשבה.  


איזה עסקים אפשר להקים כבר מחר?

עולם העבודה השתנה. פוסט קורונה, עסקים רבים פועלים מתוך הבית. אפשר בקלות לייצר ולמכור בלי לצאת מהחדר. חלק גדול מהרעיונות פה נשען על היכולות שלנו ללמוד ולהשתפר וגם לדעת איפה אנחנו יכולים להביא את עצמנו כדי לעזור לאחרים להתאים את עצמם למציאות החדשה. 

תגלו שישנם אינספור עסקים או פרטיים שישמחו לקבל עזרה. גם אם תוכלו להציע חלק מהשירותים בחינם כדי לצבור ניסיון, תופתעו לגלות שניתן להפוך תחביב לעסק שמהותו מתן שירותים. 

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: עיצוב גרפי – העין שלכם רואה עשרות מודעות בדקה. אם יש לכם מוח יצירתי וקצת ויז’ן, אתם יודעים מיד מה עובר ומה לא, מה מדויק ומה מפספס, מה מבדיל עסק מהמתחרים שלו. כל מעצב גרפי טוב מתחיל בעין חדה, חוש טכני ורצון ללמוד ולהשתפר. מכאן שההתחלה אינה דורשת בהכרח ניסיון או למידה מתמשכת, אלא יותר תשוקה, חוש וראש פתוח. רוצים לעזור לחבר שפתח עסק לעצב לוגו? לתת טיפ לשכן לגבי כרטיסי הביקור? מציק לכם משהו באתר של העסק בשכונה? לכו על זה. האפשרויות להתחיל בלתי מוגבלות. תוכלו ללמד את עצמכם תוך כדי תנועה את הקטע הטכני, להתחיל לרוץ ולאט לאט להגביר קצב.  

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: כתיבת תוכןאתם יודעים לספר סיפור, אנשים חושבים שאתם מצחיקים, חדים ושנונים, הציוצים שלכם עפים והסטוריז מדויקים, אז למה שלא תשתמשו בזה עבור מישהו אחר תהפכו את זה לעסק? כולם צריכים וצורכים תוכן. כולם מחפשים את הדבר המעניין הבא. בואו, כדי להצליח בכתיבת תוכן לא צריך ניסיון עיתונאי, לא ידע בכתיבה שיווקית ולא עברית של אבשלום קור, צריך להיות מעניין, לספר סיפור ולשחות ברשתות החברתיות. תתחילו, כל כתבה תהפוך אתכם לטובים יותר. 

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: מכירת מוצרים בעבודת יד הקורונה לימדה אותנו שנגמרו תירוצי ה”אבל אין בזה כסף” או “זאת לא קריירה”. יש לכם ידיים טובות? החבר’ה קוראים לכם כשצריך להתקין מדף או לבנות איזה רהיט מאיקאה? פעם בבית ספר הכנתם צמידים לכל השכבה? רוקחים בעצמכם את הקרמים? בניתם את המנגל לבד?  אש. כל מה אתם צריכים עכשיו זה לקנות את כל כלי העבודה שצריך ולהתחיל להפיץ את הבשורה בקבוצות השונות ברשתות. עכשיו זאת בדיוק התקופה להפוך תחביב או כישרון חבוי בעבודת יד לעסק שיכניס לכם עוד כמה שקלים.  

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: אוכל ביתי- שחקו עם עצמכם משחק. תקראו לעומק את ההודעות בקבוצת הפייסבוק השכונתית או תשאלו את המשפחות בבניין. תופתעו (או שלא) לגלות שכולם מחפשים פתרונות אוכל – לילדים, לשבת, אוכל בריא, לחמים, עוגות או סתם מישהו שיבוא הביתה וייתן שואו לאינסטגרם. אתם אלופים במטבח. סבתא לימדה אתכם הכל, החברים רק מחכים שתזמינו אותם לאכול. למה אתם מחכים? בקלות אתם יכולים להפוך למושיעים השכונתיים ומשם, לכו תדעו, אולי תמציאו את הטרנד הקולינארי הבא. חשוב להדגיש: כשפותחים עסק לממכר מזון תריך להכיר היטב את הדרישות של משרד הבריאות.

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים המשוואה פשוטה. הקורונה האיצה את המעבר לדיגיטל וחייבה בעלי עסקים למציאת פתרונות אונליין. התוצאה היא שנוצר ביקוש עצום לעזור לבעלי העסקים לשרוד בעולם חדש. הספר שלכם, הקצב, המכבסה השכונתית, מאמנת הכושר, חנות חומרי הבניין, הקוסמיטקאית שמקבלת לקוחות בדירה למטה – כולם יכולים להיעזר בכם כדי להקים אתר, לנהל רשתות חברתיות או להקים קורס לימודי. אין לכם ניסיון? שטויות. כל התחומים הללו ניתנים ללמידה בקלות ואפילו לבד. דו איט יורסלף סטייל. עם קצת השקעה ופוש נכון, תמצאו את עצמכם מנהלים סוכנות דיגיטל. 

איזה עסקים אפשר לפתוח מחר: בלוגים ביוטיוב התקשורת המיינסטרימית מתה וכל העניין עבר לרשתות החברתיות. אתם אוהבים לדבר, ללמוד וללמד, יש לכם קטע וזה בדיוק הזמן לפתוח בלוג ביוטיוב, לרוץ איתו ולאסוף עוקבים. קחו את כל הידע שלכם ותעבירו אותו הלאה, תיצרו תוכן מעניין. חשפו לייצר באזז. free your mind and the rest will follow. כשאתם מעניינים, תמיד יהיה מי שירצה אתכם שלו, שתפרסמו בשבילו דברים ומשם, השמיים הם הגבול. בעולם הרשתות, דברים מתגלגלים מהר מאוד. 

מה הצעד הבא? 

הגדירו משך זמן בו תמשיכו לנסות, הגדירו סכום כסף אותו אתם מוכנים להפסיד במידת הצורך ומה תהיה ההגדרה להצלחה (לדוגמא, למכור X פריטים או לייצר מעל מספר סרטונים).

תופתעו לגלות שכמעט לכולנו יש אפשרות להקים עסק. אולי זה יהיה עסק קטן, צדדי שמאפשר לכם לחסוך עוד קצת, לשדרג את הרכב או אולי באמת להפוך לעסק המרכזי, הכל אפשרי. אבל זוכרים מה אמרנו? הכי חשוב זה להתחיל.

ישנם תחומים בהם לעסקים יש סיכויים יותר גדולים להיכשל וישנם פחות כמובן. הצלחתו של עסק תלויה בהרבה מובנים כמו: ניהול נכון, הערכה של אסטרטגיה מסוימת, התמדה. אין ערובה להצלחה, אבל מידת המעורבות שלך בעסק יכולה להגדיל את סיכויי ההצלחה. החשוב מכל זה להישאר עם ראש אופטימי וחדור מטרה.

אז מי אנחנו ואיזה עסק אנחנו רוצים לפתוח? – קודם כל נתחיל בשאלה הזו, שהיא הבסיס ולאחר מכן נעריך חלופות. הגדרת העסק תעזור לכם להבין האם כדאי לפתוח אותו ומה סיכויי ההצלחה שלו. חשוב להבדיל בין עסק שנותן שירות לבין עסק שמוכר מוצר, גם לצורך חישוב סיכויי ההצלחה וגם כדי לדעת אילו משאבים תצטרכו כדי להקים אותו והעלויות הכרוכות בכך. לאחר שהגדרנו ובחנו את כל ההיבטים לפני פתיחת עסק חדש, למשל: מי המתחרים, מה הביקוש לעומת התחרות, מה הבידול שלי, יהיה אפשר לדבר על איך פותחים נכון. 

זכרו להיות חדורי מטרה, להאמין ביכולות שלכם להתבלט, לא לוותר ולהיות אופטימיים. עסק מצליח לא מרימים ביום, שבוע או חודש. צריך להשקיע זמן, מחשבה ותכנון. עסק מצליח דורש ניהול נכון של הזמן. כשאנחנו מפוזרים אנחנו לא מצליחים להגיע לאידיאל שאנחנו רוצים.

ואם אתם צריכים כלים נוספים, תוכלו להציץ כאן, ישנם אין סוף כלים לניהול זמן וכל מה שצריך לעסק מתחיל. 

השקיעו את הזמן שלכם יותר מאת הכסף שלכם. התחילו עם מעט כסף, כזה שתוכלו להשקיע בלי להיות לחוצים עליו. התמידו, נסו לצבור כמה שיותר ידע, גם אם זה בחינם או במעט כסף. תהנו, ונסו ללמוד כמה שאפשר.

רוצים עוד טיפים ושיטות לייצר כסף ולהקים עסקים? הירשמו לניוזלטר שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 70- חג שמח!

חג שמח! ליל הסדר כאן. מהימים הבודדים בשנה שאנחנו אשכרה עוצרים את הריצה המטורפת בחיים שלנו, ולרגע לא מנסים לחזות מה יהיה הטרנד הבא, איך דברים

מוכנים להתחיל את השנה?

ראש השנה הוא הזדמנות נפלאה להתחיל את סוף השנה הכי חזק שלנו. מוכנים? רגע לפני החגים, כולם במירוץ. אולי זה הזמן לעצור ולעשות חשיבה מחודשת.

ניוזלטר 50- חוגגים 50 ניוזלטרים

אל תסגרו 50 ניוזלטרים. לא בא ברגל. קצת מרגש. מה לא נכנס לניוזלטר שלנו? נייק ודיסני קונות נדל”ן וירטואלי, הקריפטו צולל בכמעט 10% ביום ופייסבוק