fbpx

5 דרכים פשוטות להגדיל את המכירות דרך הרשתות החברתיות

5 דרכים פשוטות להגדיל את המכירות דרך הרשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה זה “מכירה חברתית” ואיך אתם יכולים ללמוד את האמנות הזאת? אספנו כמה דרכים פשוטות ופרקטיות. זה הרבה יותר קל ממה שאתם חושבים  

מכירות הן החמצן של כל עסק. רשתות חברתיות הן מגרש המשחקים שבו ניתן לפגוש כמעט כל קהל יעד פוטנציאלי. מכאן שכל עסק חולם על ניצול אפקטיבי של הרשתות למקסום המכירות. זה נקרא “social selling” וזו אמנות שצריך להתמקצע בה. אפילו יותר משיתוף תמונות, סטטוסים ושמירה על קשר עם אנשים מהסביבה, הרשתות החברתיות הן כבר חלק בלתי נפרד ממערך המכירות של אין ספור עסקים, גדולים וקטנים כאחד. איך מוכרים נכון בסושיאל? 

בואו נתחיל בהגדרה. “מכירה חברתית” היא גישה חדשה ויעילה למכירות המאפשרת לבעלי עסקים להגדיל את המכירות, לחזק את הקשר עם קהל היעד ולהעניק לעסק את מה שמגיע לו. שילוב המדיה החברתית באסטרטגיית המכירות שלכם יכולה להוביל את העסק לשיאים חדשים. רשתות חברתיות הן דרך מעולה להשגת מודעות למותג, אבל זה רק קצה הקרחון. הנה חמש דרכים למכור ברשתות החברתיות מבלי להסתבך:

1. בחירת הרשת הנכונה להתמקד בה

כבעלי עסק, כבר אמור להיות לכם מסמך המגדיר בדיוק מי קהל היעד שלכם. למה?

(ואם לא, לחצו כאן כדי ללמוד איך לייצר מסמך כזה)
המסמך הזה נותן מידע אודות קהל היעד שלכם, מה תחומי העניין שלהם, הגיל שלהם וכו’.

ברגע שיש לכם את המידע הזה פרוס אל מול עיניכם, השתמשו בו כדי לקבוע באילו רשתות חברתיות יהיה לכם יותר נכון לפגוש את קהל היעד שלכם. כדי להיות יותר מדויקים, אתם יכולים לחפש סטטיסטיקות על קהלי היעד המציפים את הפלטפורמות השונות.
פשוט חפשו בגוגל: “instagram audience stats”  או “linkedin audience stats” וכו’.

בנוסף, הקדישו זמן כדי להבין איך הלקוחות הפוטנציאלים שלכם משתמשים בפלטפורמות האלו. לדוגמה, אם הם מעדיפים תוכן ויזואלי יותר, יכול להיות שאינסטגרם זו הפלטפורמה הנכונה לפגוש אותם. אם הם מעדיפים תוכן מידעי הדרכות שלב אחר שלב, סביר להניח שיוטיוב היא הפלטפורמה בשבילכם. השלב הזה הוא חשוב כדי שתדעו איפה למקד את האנרגיה והמשאבים שלכם בלי להתפזר למספר גדול מדי של פלטפורמות.
זכרו, עדיף לבלוט בפלטפורמה אחת מאשר להיבלע בחמש פלטפורמות שונות.


2.שתפו סיפורים של לקוחות כדי למכור ברשתות החברתיות

כשאתם קונים מוצר ממותג מסיים או מתלבטים בין כמה מותגים, תמיד תרגישו בטוח יותר אחרי שתשמעו חוויה טובה של אדם שרכש והתנסה במוצר. למעשה, 83% מהקונים אומרים שהמלצות מפה לאוזן משפיעות על החלטות הקנייה שלהם. תשתמשו בחוויה הזאת גם כשאתם נמצאים בכובע המוכר.

הדרך הטובה ביותר לשתף סיפורים של לקוחות שרכשו את המוצר ומרוצים ממנו היא לעשות זאת בדרך שהקהל יכול להתחבר אליה. למשל, לשתף את החששות שהיו לקונה לפני רגע הרכישה, לספר על הדרך שהרגיש ברגע שהשתמש במוצר וכדומה. כל הסיפורים וההמלצות הללו יעזרו לכם לבנות “הוכחה חברתית”.

3.השתמשו בהוכחה חברתית בתבונה 

בנוסף לשיתוף סיפורים של לקוחות, אל תשכחו לכלול הוכחה חברתית ברשתות החברתיות. קיבלתם ביקורת מדהימה או תגובה מלקוח מרוצה? צרו פוסט שיביע את ההערכה שלכם ושתפו אותו ברשת החברתית בה בחרתם. הלקוח יעריך את זה. כולם אוהבים להרגיש מיוחדים ולפרגן. כשאתם מרימים חזרה ללקוח שתייג אתכם ברשתות, נוצר קשר מיוחד ביניכם לבינו – משהו מעבר למוכר ולקוח. קשר כזה גם יעזור לכם לבנות את האמון עם לקוחות עתידיים נוספים. 
בשביל להשתמש בהוכחה חברתית בצורה יעילה, עברו לכתבה שלנו –“טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם” , וגללו מטה לטיפ #10

4.נתונים יעזרו לכם למכור ברשתות החברתיות

חשוב שתדעו, חלק גדול משיפור העסק והגדלת מאגר הלקוחות זה מעקב אחר נתונים. המטרה שלכם היא למכור יותר באמצעות הרשתות החברתיות ולכן חשוב שתשימו לב לכמה דברים:

בצעו מעקב קבוע ובדקו את הנתונים הבאים:
 כמה “לידים” (אנשים שהשאירו פרטים) קיבלתם מהרשתות החברתיות?
– כמה מתוכם ביצעו רכישה?
– מתוך כל הרכישות שלכם מהו אחוז הרכישות שהגיע מהרשתות החברתיות?
-אילו תכנים הניעו את הקהל לבצע רכישה? האם אפשר לייצר פוסטים דומים בעתיד?

5.מחקר מתחרים ברשתות

לא רק שאתם יכולים לראות איזה תוכן המתחרים שלכם משתפים, באמצעות הרשתות החברתיות אתם יכולים לקבל הבנה עמוקה יותר. למשך, מהן התגובות של הקהל של המתחרים? מה חשוב להם? ומה אתם יכולים לשפר במוצר שלכם כדי למשוך אותם אליכם? השתמשו בתובנות שאספתם מהקהל של המתחרים ושפרו את המוצר או השירות שלכם כך שיענה על הצרכים והבקשות שלהם.

קוראים יקרים, מקווים שהכתבה הזו נתנה לכם המון ערך ואם אתם רוצים לדעת ולקבל עוד לפני כולם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לניוזלטר שלנו. בכל שבוע אנו שולחים לכם חמש דקות של ערך ותוכן מעניין על יזמות, שיווק, טכנולוגיה, רעיונות חדשים, סטארטאפים מעניינים שלא תמצאו בשום מקום אחר. לא מספימים, לא עכשיו ולא אף פעם. מילה שלנו. להרשמה לחצו כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email