fbpx

אל תיתקעו על אותה אחת: 4 פלטפורמות שיווק שבטוח לא לקחתם בחשבון

אל תיתקעו על אותה אחת: 4 פלטפורמות שיווק שבטוח לא לקחתם בחשבון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם בין אינסוף האפשרויות, רוב העסקים מתגלגלים לפלטפורמה אחת, הידועה והמוכרת – ונשארים בה. התוצאה: עומדים במקום. רוצים שינוי? הנה כמה מקומות שכדאי לכם להתחיל מהם

“פתחתם עסק? דבר ראשון: תפתחו עמוד פייסבוק”. “כולם באינסטגרם – אתם חייבים להיות שם”. “אתם B2B? רק לינקדאין”. “טוויטר זה מגניב”. אם אתם בעלי עסק, בטוח שמעתם חלק מהציטוטים האלו. ולמה בעצם? בגדול, כי הנטייה הטבעית של כולנו היא לעשות מה שאנחנו יודעים ומכירים, או מה שאחרים עשו ויצא להם סופר מגניב.

הבעיה העיקרית: כל פיסת תוכן שאתם כותבים, מעלים ומקדמים נוגסת לכם בתקציב השיווק, שרובו הולך לפח. וככה אתם עומדים במקום – עושים כל חודש את אותו הדבר. במקרים רבים, התוצאות יגיעו דווקא מהמקום החדש והבלתי צפוי, זה שעוד לא ניסיתם. כדי למצוא אותו – אתם צריכים לחפש באופן שוטף.

בתמונה: עומדים במקום. וגם מה שקורה כשמחפשים platform באתרי תמונות (תודה ל-Depositphotos)

פיזור סיכונים – אבל בלי להתפזר

תקציב השיווק שלכם הוא ממש כמו כל השקעה אחרת: אתם אף פעם לא יודעים בוודאות מה הוא יביא לכם. פלטפורמות קמות ונופלות, טרנדים משתנים ולפעמים כל הקמפיינים שלכם בפלטפורמה מסוימת (בלי שמות אבל אתם יודעים במי מדובר) נתקעים בוקר אחד בלי סיבה מיוחדת, מכפילים עלות, או גרוע מכך – אותה פלטפורמה שלא ננקוב בשמה החליטה באופן חד צדדי שהפרתם את תנאי השימוש שלה ולכן היא חוסמת את העמוד שלכם לצמיתות. לא חסרות סיבות למה כדאי לפזר סיכונים. ככל שתפעלו ביותר פלטפורמות, תפתחו לעצמכם יותר אפשרויות בחירה, ויותר אופציות להשיג את התוצאות המקסימליות במחיר המינימלי.

אגב אל תבינו אותנו לא נכון – גם להתפזר על שלל פלטפורמות זה לא המטרה. אם יש לכם תקציב שיווק לא גדול אפשר בהחלט להתמקד בפלטפורמה אחת או שתיים – פשוט כדאי לנסות כמה ולהמשיך תמיד לחפש, במקום להיתקע על אותה אחת.

בתמונה: אסטרטגיית שיווק יעילה (קרדיט: Depositphotos)

לנצל את כל מה שהעולם מציע: פלטפורמות שאתם חייבים לקחת בחשבון

כל פלטפורמה יודעת לעשות דברים אחרים: מנועי תוכן יביאו לכם גולשי עומק כשהם ב-Mode של קריאה, בעוד שפלטפורמות כמו פייסבוק יודעות להביא לכם סוג מסוים של אנשים לפי מאפיינים התנהגותיים. אבל לצד אלו, לעיתים נשכחות הפלטפורמות הבסיסיות והחשובות ביותר, שלא תמיד רואים אותן ככה, ובגלל זה הן לא זוכות לחלק הראוי להן בעוגה. בואו נרים להן:

1. SEO

גוגל (הצד האורגני שלה) מתמחה בלהביא אנשים שבאמת מחפשים אתכם. הבעיה: היא דורשת הרבה השקעה ביצירת תוכן איכותי, ועוד יותר הרבה סבלנות בלחכות חודשים רבים שהוא יביא תוצאות. וכמובן, מישהו שינהל את זה בצורה מקצועית ולאורך זמן. בעידן הזבנג וגמרנו – זה הרבה לבקש. מצד שני, במקרים רבים זה הקהל הכי משתלם – אלו שהגיעו אליכם בצורה אורגנית, פשוט כי הם חיפשו אתכם וצריכים את המוצר שלכם. אלו יכולים להיות הלקוחות הכי משתלמים שלכם – אלו שמחפשים להשקיע באמת ולא לבזבז לכם את הזמן ולהתעקש על כל שקל. זה בניגוד מוחלט לצד השני (הממומן) של גוגל, שיודע להביא הרבה לקוחות במעט זמן, אבל לא תמיד בסטייט אוף מיינד הנכון.

2. פלטפורמות הן לא רק אונליין

הנה משהו שכולנו יודעים ועדיין צריכים תזכורת יומיומית: דיגיטל או לא, בסופו של יום הקהל שלנו קם בבוקר, מתלבש ויוצא מהבית. מכאן עולה השאלה – איפה עוד אנחנו יכולים לפגוש אותו? איזו חוויה אנחנו יכולים לייצר לו? גם לחלק פלאיירים זו פלטפורמה, וגם לשים בלונים עם קופון על האוטו יכול להיות אחלה אפשרות לבנות מודעות למותג שלכם – הרבה יותר מעוד פוסט שופוני. רק עניין של להקדיש מראש חלק מהתקציב לעניין.

3. הבית שלכם זו גם פלטפורמה!

אם הלקוחות שלכם מבקרים אצלכם – הבית שלכם זו לגמרי אחת הפלטפורמות שכדאי לכם להשקיע בהן. קחו חלק מתקציב השיווק שלכם (למשל ותרו על קידום של 2-3 פוסטים בחודש) – ושימו אותו על הנראות שלכם, על שיפור של המוצר, ועל לפנק את הלקוחות שבאים אליכם. סביר מאד שזה יביא לכם הרבה יותר עבודה.

4. בתכלס – גם אתם פלטפורמה

המודעות שאתם מריצים נועדו לבנות לכם מודעות (הבנתם מה עשינו פה?). אלא שכידוע, אנשים מגיבים הרבה יותר טוב לאנשים, והסיכוי שלכם להיות האדם הראשון שעליו חושבים כשצריכים משהו יגדל ככל שתהיו איתו בקשר הדוק יותר. תחליטו שאתם משקיעים חצי שעה ביום לשיחות נטוורקינג, תהיו הראשונים שמתנדבים לעזור ולייעץ לאחרים ותביאו את עצמכם לתודעה של אנשים. מרוב שזה אלמנטרי – כמעט אף אחד לא עושה את זה כבר.

איך בוחרים?

המחשבה תמיד צריכה להיות מה סוג העסק ומשם לנסות להבין איפה הקהל שלו נמצא – ולא לבחור פלטפורמה ולנסות לאתר אותם שם. ואם אתם עסק שקיים במציאות – תנתבו מראש חלק מהתקציב כדי לייצר חוויה אמיתית גם שם.

 

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email