fbpx

50% מתקציב השיווק שלכם הולך לפח, האם אתם יודעים איזה?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

חלק מהותי מתקציב השיווק שלכם מבוזבז, בעיקר אם אתם עסק קטן או בינוני. איך מאתרים את האפיקים המבוזבזים ואיפה כדאי להשקיע את מה שחסכתם בצורה יצירתית וחכמה? משנתנו המלאה פרוסה לפניכם, תיהנו

מכירים את המבט הזה? (תמונה: DepositPhotos)

 

אמרה מפורסמת בעולם שיווק גורסת ש-Half the money I spend on advertising is wasted. הגיוני למדי, שיווק זה לא מדע מדויק ואי אפשר לדעת מראש מה יעבוד ומה לא. אלא שמה שבעייתי פה הוא לא שחצי ממנו הולך לפח – אלא שאתם לא יודעים איזה חצי. וזה מה שגורם לעסקים להשקיע שוב ושוב באותם אפיקים שלא הניבו הצלחה לפני – וסביר שגם לא יניבו.

איך זה עובד? בדרך כלל, בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים, יש תקציב שיווק שנקבע באופן די אקראי, ומחולק בתחילת כל שנה באופן קבוע ושרירותי למדי בין סוכנויות שונות שעושות דברים שונים. גם ההצטרפות לעוגה של ענף הדיגיטל, שמאפשר לעשות הכל הרבה יותר מדיד, לא באמת הביאה חברות לנהל תקציב שיווק דינמי עם דופק, ויכולת לערוך שינויים באופן שוטף ורציף. כל אחד מקבל נתח קבוע, לא תמיד מהסיבות הנכונות, והתוצאה: בחלק גדול מהאספקטים, פשוט עומדים במקום.

איך מאתרים?

פשוט בודקים ומערערים באופן שוטף: תתחילו לעבור ערוץ ערוץ, תחתכו 30% ותראו מה קורה. מבטיחים לכם הפתעות. שימו לב שלא כל דבר הוא מדיד ב-100% (תודעה למשל) – אבל גם באלו, חשוב להציב יעדים ולבחון אותם באופן שוטף, כדי שלא תגלו אחרי שנתיים שהשקעתם עשרות אלפי שקלים בלייקים מאינדונזיה. את מה שחסכתם בחודש מסוים – שימו בחודש הבא על אפיק שכן הביא לכם הצלחה והופה הגדלתם את התוצאות בלי להוציא שקל יותר.

שימו לב להתאמת הצבעים בשקיות. שופינג בסטייל (תודה ל- DepositPhotos)

איך חוסכים?

  1. תתעדפו – אל תתפזרו על יותר מדי פלטפורמות אם אין לכם הרבה תקציב.
  2. תמדדו גם באופליין – שימו טלפון מדיד, השתמשו בחיבורים שונים עם הדיגיטל כמו קוד QR, או אם אתם מסעדה – תדפיסו כל מה שיוצא על חשבון הבית ובסוף הערב תצליבו עם נתוני המכירות.
  3. תבחנו ותתקפו את ההחלטות שלכם כל הזמן. אם אני אוריד 1000 שקל – האם משהו ישתנה?
  4. נסו לחלק את התקציב לכל היותר רבעון מראש, ואף בתחילת החודש ככל שמתאפשר, ולנייד אותו באופן שוטף בהתאם לתוצאות.

ולשאלה הכי חשובה: מה עושים עם העודף?

אפשר להשקיע בעצמכם עם טיפ מפנק, אבל מאחר והמטרה היא לא להשאיר יותר כסף בכיס, אלא להשיג יותר תשואה על התקציב שאתם משקיעים – הנה כמה דברים מאד חכמים שאתם יכולים לעשות עם התקציב שהתפנה:

1. איתור הזדמנויות

אפשר להשתמש בתקציב כדי להעלות קמפיין לקהלים חדשים, כאלו שעדיין לא מכירים אתכם ולא נחשפו למותג שלכם. אפשר גם לנסות פלטפורמה אחת חדשה, כזו שאתם פחות מכירים ורגילים אליה אבל שיש לכם חשד שהקהל שלכם נמצא בה. הרבה פעמים, ההפתעה מגיעה בדיוק מהמקומות האלו.

2. תשקיעו בלקוחות שלכם!

רוב תקציבי השיווק מושקעים בלפרסם – חשבתם פעם להשקיע בלשמר? כמו שאנחנו רואים את זה, תמיד עדיף לתת ללקוח את הכסף במקום לתת אותו לפלטפורמה. לכן, אחד המהלכים הראשונים שאנחנו עושים בחברות הוא לחתוך טיפה בקצוות של הקמפיינים, ולהקדיש את התקציב שמתפנה לשיפור המוצר ולמתנות ללקוחות. זה לגמרי צריך להיות חלק מתקציב השיווק שלכם: תעשו קמפיין אחד פחות ותחלקו יותר צ’ייסרים.

הערה חשובה: שימו לב על מה אתם מוציאים: זה צריך להיות משהו שהוא בעל ערך עבור הלקוח – אבל גם עבורכם. בדוגמא של מסעדה למשל, במקום מתאבן שלא מעניין אף אחד (ולכן לא סביר שיזמינו אותו), אפשר לתת טעימה מסדרת מרקי החורף שלכם – בתקווה ליצור הרגל ולהרוויח את האפסייל העתידי. לאורך הזמן תמדדו ותראו מה ואם זה עבד לכם ואם לא – תחליפו.

3. פחות לידים – יותר מכירות

עיקר ההשקעה מוקדשת היום לטיוב הלידים, כדי לקבל אותם כמה שיותר חמים וממוקדים. מה קורה אחר כך בדרך כלל פחות רלוונטי. הנה הצעה: קחו חלק מתקציב השיווק, ותשקיעו אותו במערך מכירה טוב. פחות לידים – יותר מכירות בפועל.

 

4. תשקיעו בעובדים

עם כל הכבוד לאסטרטגיה, בסופו של דבר מה שקובע הוא אלו שמיישמים אותה. תשקיעו בהם – אם בחרתם אותם נכון, זה בטוח ישתלם: תאגרו תקציב של חצי שנה ותארגנו טיול מגניב, תנו להם עוד חצי יום חופש עליכם, תזמינו טייק אוואי ביום חמישי – לא חסר רעיונות. הכי ROI שיכול להיות.

זהירות תוכן שיווקי

אמרנו את זה כבר כאן, אבל אי אפשר לברוח מהאמת: הדרך היעילה ביותר לנצל נכון את תקציב השיווק שלכם הוא לנהל אותו בצורה מרוכזת – על ידי חברה אחת. כשאתם מפזרים אותו על כמה ספקים שונים, קשה מאד לחתוך ולהעביר באופן שוטף, בטח כשהאינטרס של הצד השני הוא לשמור על התקציב אצלו. ניהול מרוכז של התקציב מאפשר למי שמנהל אותו לחתוך באופן שוטף את מה שמיותר, ולהעביר לאפיקים שמשתלמים יותר באותו הרגע. אנחנו מכירים חברה שעושה את זה מצוין, תוכלו לקרוא עליה כאן.

 

 

 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

בואו נתחיל

גלילה לראש העמוד