fbpx

מסתמן: הפייסבוק של השכן לא באמת ירוק יותר

מסתמן: הפייסבוק של השכן לא באמת ירוק יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מעוז התדמית והשואו-אוף מצליח לא אחת לבלבל גם את המנוסים ביותר, ולגרום לנו ליפול באותם הטריקים שאנחנו כמפרסמים בעצמנו עושים. מה עושים? משננים את התובנות הבאות

אז מה עושים בפייסבוק? בגדול, מתעדכנים. בנושאים מקצועיים, אישיים, מחברים, מקולגות, מגופים כאלו ואחרים. אלא שמתחת לפני השטח, פייסבוק היא במידה רבה המקום לקבל הכרה, הוקרה, ולראות איפה אנחנו נמצאים ביחס לחברה – והיא עושה עבודה די טובה בלגרום לנו לקנא בכל מה שסביבנו: האוטו, החברה, הבית, הטיול, הטקסטים השנונים, הבטן השטוחה, או כמפרסמים – כל דבר מוצלח שעשו הקולגות או המתחרים שלנו.

מכירים את זה שהקמפיינים של הדף המתחרה נראים מליון דולר בדיוק שזה שהעליתם הביא 7 לייקים? קרה לכם פעם שקפץ לכם הסלפי של החבר החטוב דוחק 200 קילו בדיוק בשבוע שאתם מגיעים למסקנה שנהייתם עגלה?

אין מקריות בדבר. פייסבוק יודעת להציג לנו בדיוק את מה שהיא יודעת שיעבוד עלינו הכי טוב ברגע נתון. כמפרסמים, זה אומר במקרים רבים לנופף לנו בפרסומות יפות של קולגות או עמודים מתחרים, כדי לדרבן אותנו לנסות להגיע לרמה שלהם (ועל הדרך לשפוך עוד קצת תקציבים אם אפשר).

אז בפעם הבאה שאתם מרגישים שהעיניים שלכם יוצאות מקמפיין (או סלפי חטוב, לפי העניין), לפני שאתם רצים להחליף מנהל קמפיינים, להשקיע סכומים שלא לצורך או גרוע מכל – להגיע למסקנה שכל העניין הזה גדול עליכם – נוט(ס) טו סלף:

אתם לא יודעים כמה תקציב הושקע במה שאתם רואים

לייקים הם במידה רבה אשליה. אמנם, ככל שהתוכן שלכם מתאים יותר למשתמשים תשיגו אותם יותר בקלות, אבל אם אתם מוכנים לשלם תוכלו להשיג אינסוף לייקים גם עם הפוסט הגרוע ביותר שיצרתם. מה שחשוב לזכור, הוא שאת הנתון הבסיסי ביותר בפייסבוק – החשיפה, אתם לא רואים, ושבלי לדעת את היחס האמיתי בינה לבין המעורבות – אין לכם דרך לדעת אם הפוסט אכן היה איכותי, או שפשוט הושקע בו הון תועפות.

אתם לא יודעים כמה כסף הוא משקיע בעיצוב (המודעות או השרירים, בהתאם לעניין)

עיצוב מקצועי הוא פריבילגיה של מפרסמים גדולים – ואפשר להסתדר יופי גם בלעדיו. יתרה מזאת, עבור יותר ויותר מפרסמים מה שעובד היום הוא דווקא הפוסטים האישיים והבלתי מפולטרים, על חשבון פוסטים ממותגים ומעוצבים למשעי. ואם אתם כמפרסמים קטנים עיצבתם בקנבה מודעה שנראית 70% טובה כמו המודעה שבוצעה על ידי מעצב מקצועי – אתם עושים עבודה נהדרת.

אתם לא יודעים כמה זמן הוא עושה את זה ואיך הוא היה נראה רק לפני כמה חודשים

קל להגיד, קשה ליישם, אבל נגיד בכל זאת: גם המלחין הדגול בתבל למד תיאוריה פעם. נקודת המוצא החשובה ביותר לעסקים קטנים (ובכלל) היא שצריך לעבוד עם מה שיש – ולהתקדם תוך כדי תנועה. הטריק הוא לעשות את זה הכי טוב שאתם יכולים ברגע נתון – בלי להתפשר על בינוניות, וללמוד מכל צעד שאתם עושים.

אם הבנתם את העקרון, קבלו כמה מסקנות להמשך:

השראה זה עניין יחסי

הגניבו אתכם? תחייכו, תיגנבו ותמשיכו הלאה. לא חייבים לנסות לעשות כזה בדיוק.

תסתכלו כמה שיותר קדימה

וכמה שפחות לצדדים. מה שאתם צריכים לראות כבר ייקרה בדרככם.

תלמדו מכל פוסט וכל קמפיין

לא משנה כמה המסקנות שהגעתם אליהן נכונות לרגע מסוים – כל עוד אתם מיישמים מתודה מסוימת ולא הולכים על עיוור – אתם בדרך הנכונה.

תתמקדו בעצמכם

אבן הבוחן שלכם צריכה תמיד להיות אתם – איפה הייתם אתמול ואיפה אתם רוצים להיות מחר.

תעשו מה שנכון למותג שלכם

תזכרו שגם בפייסבוק וגם במשקולות – כל אחד צריך תכנית שונה ומותאמת לו כדי לקבל את תוצאות הטובות ביותר עבורו. מה שנכון לאחד לא נכון לאחר, ומה שעבד על קהל אחד הרבה פעמים לא יעבוד על קהל אחר.

יש לכם שאלות? דברו איתנו כאן למטה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 45- פיפא ו-EA נפרדים

רק כסף בראש שלך לא ברור איך זה קרה, אבל מהדורה מלאה בחדשות תעשייה – על כסף. מה יש לנו בשבילכם? לכו לעצב ולעשות טוב לעולם,

ניוזלטר 80 – מישהו הזמין הפוך

יום שישי הגיע ומה טוב חלקי כמה כיף לסגור עוד עוד שבוע מטורלל. שבוע שבו חיכינו כל ערב בשמונה להודעה היומית של יפה בן דוד, בדיוק

ניוזלטר 42- מי החנות הגדולה בעולם?

שגרה שגרה שגרהועכשיו אפשר לחזור לעניינים.השגרה תאפשר לנו לחזור לנשום, לחלום על חמישי שמח וגם להספיק משהו מהבוקר עד הערב.לא יודעים מה אתכם, אנחנו שמחים לחזור