fbpx

פיתה בצהריים וקפה בלילה? שימו סוף להרגלים הרעים

פיתה בצהריים וקפה בלילה? שימו סוף להרגלים הרעים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם אתם “מחפפים” בתזונה כדי לחסוך זמן ולעבוד שעות ארוכות? יש לנו חדשות: זה רק יפגע בפרודוקטיביות שלכם. רוצים לשפר את היעילות? התחילו בתזונה נכונה

אורח חיים בריא מתבסס בעיקר על תזונה בריאה ונכונה. כשמדברים על תזונה נכונה, חושבים אוטומטית על ירידה במשקל ועל גוף בריא, אבל יש עוד יתרון. תזונה נכונה משפיעה באופן ישיר על פרודוקטיביות בעבודה.

מחקרים שנערכו על ידי מדענים מאוניברסיטת בריגהאם יאנג מצאו שעובדים המתבססים תזונה לא בריאה היו בעלי סיכוי גבוה יותר של 66% לדווח על אובדן ביצועים מאשר אלו שאוכלים בריא.

למה זה קורה?
כשאנו יוצאים מיום העבודה מלאים ומסופקים, עם תחושה שבאמת עשינו משהו, שהבאנו את התוצאות היום, אנחנו ממעטים לחשוב שיש קשר לאוכל. בכל הקשור לאנרגיה של הגוף, האוכל הוא לגמרי הדלק שלנו. למעשה מה שאנחנו מכניסים לפה, משפיע עלינו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

זוכרים מה למדנו בבית הספר? כמעט כל מה שאנו אוכלים נהפך על ידי גופנו לגלוקוז, המספק את האנרגיה שהמוח שלנו זקוק לה כדי להישאר ערניים. כשאנו דלים בגלוקוז, קשה לנו להישאר ממוקדים ותשומת הלב שלנו נסחפת. זה מסביר מדוע קשה להתרכז בבטן ריקה.

האפשרויות לארוחת צהריים לא בריאות נוטות להיות זולות ומהירות יותר מאלטרנטיבות בריאות, מה שהופך אותן למפתות יותר באמצע יום עבודה עמוס. כמה קל לרדת ולקנות פיתה ולאכול אותה תוך כדי שאנחנו ממשיכים לעבוד. אנחנו מרגישים יעילים, חוסכים כמה דקות ומשלמים על זה עם ביצועים חלשים יותר בשאר היום.

מה נאכל כדי לשפר את ביצועי העבודה?
לא כל המזונות מעובדים על ידי גופנו באותו קצב. יש מזונות כמו: פסטה, לחם, דגני בוקר וסודה, המשחררים את הגלוקוז שלהם במהירות, מה שמוביל לפרץ אנרגיה, אשר אחריו יגיע שפל. ארוחות עשירות בשומן כמו פסטה והמבורגר מספקות אנרגיה מתמשכת יותר, אך דורשות ממערכת העיכול שלנו לעבוד קשה יותר ולהפחית את רמת החמצן במוח.

מחקרים רבים ממליצים לאכול את הארוחה הגדולה ביותר ביום, בבוקר, כדי לתדלק אתכם במשך היום, לצרוך מוצרי חלב, דגים וירקות בערב כדי לקדם איכות שינה גבוהה יותר.

אכילה בריאה פירושה צריכת מגוון מאכלים (רצוי טבעיים) מכל קבוצות המזון עם כמויות נכונות – וזה אומר לאכול הכל במידה. כדאי לאכול פירות וירקות, דגנים מלאים, זרעים, אגוזים ושמנים בריאים, כדי להרגיש מלאי אנרגיה. לאכילה בריאה יתרונות רבים וביניהם השפעה חיובית על התפתחות התאים במוח.

מחקרים גילו כי אנשים ששומרים על הרגלי אכילה נוטים פחות לסבול מדיכאון או מהפרעות במצב הרוח. כאשר אתם אוכלים בריא, אפשר להתמודד עם לחץ מהר יותר ולהתרכז בעבודה טוב יותר. במילים אחרות, פיתוח הרגלי אכילה בריאים לא יעזור לכם רק להיראות ולהרגיש טוב יותר, אלא גם לעבוד טוב יותר.

איך תזונה ואיכות שינה טובים מתקשרים
דפוסי תזונה משפיעים לא רק על היכולת שלך לתפקד באופן פרודוקטיבי במהלך היום, אלא גם משפיעים מאוד על איכות השינה. ככל שנוכל ליישר את הדיאטה שלנו עם השעון הטבעי, נקבל מנוחה והתאוששות טובים יותר. מכירים את זה שאתם עובדים אל תוך הלילה ומחליטים לשתות קפה בשביל להתעורר לעוד שעה? יהיו לכך השלכות. למעשה צריכה של קפאין בין 5-6 שעות לפני ההירדמות יכולה להשפיעה מאוד על איכות השינה שלנו.

ארוחות עתירות פחמימות עם אינדקסים גליקמיים גבוהים יכולות גם להשפיע על רמת האנרגיה ועל איכות השינה. ארוחה כזאת באמצע היום, עלולה לגרום לכם להרגיש מנומנמים. גם לפני השינה לא מומלץ להעמיס פחמימות. צריכה גבוהה של פחמימות מגדילה את מספר הפעמים שתקומו בלילה ובכך פוגעת בשינה עמוקה.

מאותה סיבה לא תופתעו לגלות שמחקרים רבים מראים שצריכה תכופה של משקאות אנרגיה ומשקאות ממותקים, “תורמת” לאיכות שינה ירודה. להבדיל, צריכת ירקות ופירות עוזרת לספק לגוף את הכמות המומלצת של ויטמינים וחומרים מזינים, תורמת לאיכות השינה ולשמירה על המשקל.

בקיצור, שימו סוף להרגלים הרעים. אל תוותרו על ארוחות או תחטפו משהו מהיר כדי להספיק יותר. רוצים להיות יעילים יותר ולהגדיל את התפוקה? בואו נתחיל בלוותר על המבורגר או שווארמה בצהריים וגם על כוס הקפה השישית בערב. זכרו: מה שאתם אוכלים שווה איך שאתם עובדים.

מעניין אתכם לשמוע עוד? ראו כתבה על שיפור ביצועי העבודה בעזרת שינה מספקת.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 21

זה בשבילך תפסו לכם כוס קפה ותתחילו לצייר את טבלת הייאוש עד לחופש הבא. איך הופכים את חלום הקיבוץ לחברה בשווי 47 מיליארד דולר? כנראה