fbpx

לנצח את הסורקים: כך תהפכו את התוכן שלכם למושך יותר

לנצח את הסורקים: כך תהפכו את התוכן שלכם למושך יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כותבי תוכן? לא תופתעו לשמוע ש-79 אחוז מצרכני התוכן ברשת החליפו את הקריאה בסריקה. כך תגרמו להם להישאר בכתבה שלכם

הידעתם? 79 אחוז מהאנשים לא קוראים, הם סורקים. בעולם המקוון החוקים הם אחרים, אם בקריאה רגילה המוח שלנו יודע להשלים את המילה לבד, בסריקה אנחנו מחפשים את מה שרלוונטי באמת. אנשים נכנסים לצרוך את התוכן שלכם מסיבה מסוימת ומאחר והזמן של כולנו חשוב, לפני שנתחיל לקרוא העיניים שלנו יתחילו לסרוק ולחפש את התכנים שלשמם נכנסנו לאתר.

הכתבה הבאה מדברת על עיצוב דף התוכן שלכם על סמך דפוסי קריאה. איפה למקם, אילו מילים להבליט ובאיזה גודל. כך תגרמו לקהל שלכם לצרוך יותר תוכן מהערוץ שלכם ולשפר את החוויה שלו מכם והכי חשוב, לקרוא ולא לסרוק.

סריקת האות F היא הסריקה הנפוצה ביותר. כאשר קוראים נכנסים לאתר מסיבה מסוימת, הם מתחילים בקריאת השורות הראשונות של הטקסט. אם הם לא מוצאים את מה שחיפשו או שהטקסט לא מעניין אותם מספיק, הם יפסיקו לקרוא מילה במילה ויתחילו לסרוק את הטקסט.

הסריקה תתבצע בצורה המזכירה את האות F. את הקו האופקי הגבוה יותר יוצרת הקריאה הראשונית בה הקורא מדגיש את מלוא תשומת ליבו. לאחר שלא הצליח למצוא תשובה לשאלתו עינייו יתחילו לסרוק את הצד הימני של שאר הטקסט בצורה אנכית בתקווה למצוא מילות מפתח אשר יכוונו אותו למציאת תשובתו.

לאחר זמן מה של סריקה אנכית, העיניים יחזרו לקרוא מילה במילה שוב כדי להעמיק את החיפוש אחר התשובה. אך הקריאה בדרך כלל תעצר באמצע השורה, אם הקורא עדיין לא יצליח למצוא תשובה. קריאת חצאי השורות מזכירה את הקו האופקי התחתון של האות F.

אם הקורא עדיין לא הצליח למצוא את התשובה אותה חיפש, בשלב זה הוא עשוי לנטוש את האתר או שיחליט לגלול לסוף העמוד ויסרוק שוב בצורה אנכית את הטקסט הימני, אחר חיפוש של מילות מפתח.

מסריקת F ניתן ללמוד כי הקוראים מדלגים על רוב הטקסט. הימנעו מפסקאות ארוכות ו-ודאו כי עיצוב דף התוכן שלכם מסודר בצורה רלוונטית. סריקה בצורה זו מעידה כי המשפטים הראשונים של הטקסט אינם מנוסחים בצורה טובה מספיק. אל תבזבזו את זמנו של הקורא בחיפוש אחר התשובה, ככל שהקורא יבין מהר יותר שהטקסט שלכם רלוונטי אליו, הוא יצליח להישאר מרוכז מספיק ולא יתחיל לסרוק.

שימו לב כי מאחר ובעברית כותבים מימין לשמאל האות F מתקבלת בתצורת המראה שלה (כמו בדוגמא).
סריקת האלמנטים הספציפיים. בניגוד לסריקת ה-F, הפעם הקורא לא מתחיל לקרוא את התוכן אלה מתמקד באלמנטים ספציפיים המובלטים בעמוד כלומר ישר מתחיל בסריקה. קריאה זו מאופיינת לאנשים המעוניינים לצרוך את התוכן שלכם מסיבה ספציפית. העין תחפש גופים בולטים כמו למשל מילות מפתח מודגשות, קישורים, תמונות, חלוקה לנושאים וכו’. שימו לב כי הגופים הבולטים בעמוד שלכם מכוונים לתוכן רלוונטי ומעניין בטקסט.
סריקת הכותרות. בדומה לאלמנטים ספציפיים, הפעם הקורא שלכם לא יחפש את כל הגופים הבולטים אלא יסרוק אך ורק את הכותרת. מאופיין בדרך כלל לקוראים המחפשים מידע אינפורמטיבי. ודאו כי הכותרות שלכם אכן רלוונטיות לטקסט והפרידו אותן משאר התוכן באמצעות שימוש בגודל וגופן שונה. חשוב לשים לב בעת בחירת כותרות משניות להבדל בין כותרת על שמטרתה למשוך את הקורא להיכנס ולקרוא את הכתבה לבין כותרת ביניים המפרידה בין נושאי התוכן עצמו.

שימוש במילים רלוונטיות בכותרות תשפיע בנוסף גם על ה- SEO, וצורת ההפרדה תקל על הקוראים שלכם לצרוך את התוכן ותהפוך את מראה האתר לאטרקטיבי ומסודר יותר.

קריאת כל הטקסט. עם התפתחות הטכנולוגיה וירידת סף הסבלנות הקיים לקוראים, רוב האנשים יתחילו קודם בקריאת הטקסט ואם הם לא יקבלו את תשובותיהם בתחילתו, הם יעברו לסרוק אותו ולחפש תבליטים רלוונטים.
הדרך המבטיחה לייצר קוראים שיצרכו את התכנים שלכם ללא מעבר אוטומטי לסריקה היא יצירת אמינות בקרב צורכי התוכן שאתם מכוונים אליהם. אם הקוראים ידעו שימצאו בתכנים שלכם את מה שהם מחפשים, הרצון והמוטיבציה שלהם לקרוא מילה במילה יגדל.

אמנם עדיין קיימים קוראים שיגיעו לאתרכם במקרה (ללא היכרות מוקדמת עם האתר ומטרתו) ויקפידו לקרוא כל מילה מהטקסט ואפילו להיות נחושים מספיק בכדי להתגבר על מכשולי העיצוב, אך הם מעטים.

לקריאה בעולם האונליין צורה משלה, באופן שאנחנו “אוכלים” עם העיניים כך אנחנו גם סורקים בוחרים מה לאכול ומה לקרוא, מה שמעניין אותנו ימשוך את העין שלנו קודם, בדיוק כמו עם אוכל. פריסה נכונה של העמוד שלכם תקל עליכם על הקוראים, תשפר את חווית הקריאה ואפילו יכולה מעצמה להפוך את התוכן למעניין יותר.

היכנסו לעוד כתבה שלנו שתעזור לכם במשיכת קהל רלוונטי לאתר שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 26- מי בא לקולנוע

מכפילים את הקצב וואי וואי, אנחנו אוהבים לכתוב וזה, אבל פעמיים בשבוע? החלטנו שהגיע הזמן להגיד לכם שאנחנו מחוייבים ליחסים בינינו והחלטנו להשיק עוד מהדורה

ניוזלטר 57-לחשוב קצת אחרת

לחשוב קצת אחרת ילד בן 10 שעושה מיליונים, סטודנטים שמבינים שאפשר ללמוד לבד ואקדמיה שמנסה ללמוד בעצמה מה לעשות.   מהדורה חדשה, ויאללה חדשות טובות.

ניוזלטר 58- מי אתם בכלל

מי אתם בכלל החודש הקר של השנה, זמן להשלים סדרות, לחשוב על פרויקט לגו, להגשים חלומות מהבית, אולי ללכת לאיבוד במטאוורס? היום מהדורה על אודיו,