fbpx

10 טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם

10 טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך נותנים כותרת מדויקת ופתיח בועט, כיצד מייצרים הנעה לפעולה, היכן תוכלו לשאוב מהם מידע ורעיונות ומהי טכניקת המגלשה? אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך לכותבים טובים יותר

קצר, בועט, מעורר מחשבה, מצחיק, מבאס אבל נכון. קופי טוב יכול לבוא בכל כך הרבה דרכים, להעביר כל כך הרבה תחושות ורגשות. אנחנו מכורים אליו, אוהבים אותו ושונאים אותו באותו זמן. כמו סדרת הטלוויזיה או קבוצת הספורט האהובות עלינו. קופי טוב הוא קופי שזוכרים במשך שנים (זוכרים את ערה? של עיריית תל-אביב) או כזה שפשוט כולנו נהנים לצרוך שוב ושוב.

אחד האתגרים הגדולים של כל בעל עסק הוא הכתיבה. זה לא (תמיד) ב-DNA שלנו, ובין אם נבחר לשכור את שירותיו של קופירייטר או לשבת על התחת ולעשות זאת בעצמנו, יש כמה דברים שחשוב שנשים לב אליהם.

ארבעה טיפים ליצירת כותרת סוחפת

הכותרות הן הדבר הראשון שרואים בכתבה והחשיבות שלהן עצומה. כותרת צריכה למשוך אותך פנימה, לגרות, לסקרן ולגרום לך לרצות להמשיך לקרוא. 

הטיפ הראשון: תנו כותרות שמספרות לקורא בדיוק מה הוא הולך לקבל בכתבה.
ניתן דוגמה:
כותרת מקורית: “חסכו זמן בקלות”
כותרת משופרת: “חסכו שעתיים ביום עם שלוש שיטות ייעול הזמן הבאות”
כותרות ספציפיות שמכוונות את הקורא להבין בדיוק מה הוא מקבל עובדות טוב יותר ומושכות את תשומת הלב. נצלו את זה.

הטיפ שני: תשתמשו במספרים. כן, הטריק הקטן הזה ישפר פלאים את הכותרות שלכם.
דוגמה:
כותרת מקורית: הטעויות שאתם עושים במדיה החברתית
כותרת משופרת: שלוש הטעויות שאתם עושים במדיה החברתית.

טיפ שלישי: מילות תואר. שימוש נכון במילות תואר יכול להפוך כל כותרת לאטרקטיבית הרבה יותר.
דוגמה:
כותרת מקורית: הנוסחה לכתיבת כותרת 
כותרת משופרת: הנוסחה הפשוטה לכתיבת כותרת סוחפת

טיפ רביעי: הוסיפו הנעה לפעולה. השתמשו במילים שמניעות את הקורא לפעול.
כותרת מקורית: הנוסחה לכתיבת כותרת סוחפת
כותרת משופרת: נסו את הנוסחה הפשוטה הזאת לכתיבת כותרת סוחפת במהירות

אם תצליחו לשלב בין ארבעת הטיפים האלו, בוודאות תצליחו לכתוב כותרת ברמה גבוהה.
לדוגמה: נסו את שלוש השיטות הפשוטות הללו לכתיבת כותרת סוחפת בפחות מחמש דקות.

אם הפתיח הוא לא סוכריה צבעונית הקורא ישתעמם
הפתיח חייב לחטוף את תשומת הלב של הקורא ולעורר סקרנות גדולה. דרך מצוינת לעשות זאת היא שימוש בסיפורים קצרים (מיקרו קופי). כשאתם כותבים את הפתיח, נסו לדמיין בראשכם סצנה שקשורה לנושא עליו אתם כותבים. דמיינו איך המצלמה עוברת בחדר, מאיזה כיוונים היא באה, איך היא מצלמת את מה שמתרחש בזווית מסויימת ומתמקדת במה שמעניין. הסצנה הזאת חייבת להיות סוחפת, אחרת הפתיח יהיה פשוט משעמם. אגב, אל תכתבו פתיח ארוך מדי שגונב את כל ההצגה ומתיש את הקורא, השתדלו שהפתיח לא יעלה על 6-8 משפטים מקסימום.

תדחפו את הקורא להמשיך באמצעות טכניקת המגלשה

“המטרה של המשפט הראשון היא לגרום לכם לקרוא את המשפט השני” (ג’ו שוגרמן). יכול להיות שכתבתם משהו ואתם בטוחים שהוא מסקרן, משוגע וכיפי, אבל אם אנשים מפסיקים לקרוא אחרי המשפט הראשון, הקופי שלכם לא עבד טוב. אתם רוצים לגרום לאנשים להמשיך לקרוא.

דרך מעולה לעשות זאת היא להשתמש בטכניקת המגלשה.
בסוף המשפט הראשון כל מה שאתם צריכים לעשות זה לכתוב משהו שגורם לקורא להמשיך, כמו “והנה הדרך לעשות זאת” או “עכשיו בוא נגיע לעניין”, או “הנה שלושה טיפים שעובדים מצוין”. הם קראו את המשפט הראשון ועכשיו, כשהם כבר מושקעים בתוכן, הם רוצים לגלות מה כתוב בהמשך. 

תתחילו לדבר לעניין. אף אחד לא אוהב את המוכרת הקשקשנית מהסופר .
משפטים קצרים עוזרים ליצור קופי טוב יותר. למעשה מחקר שנעשה על ידי מכון העיתונות האמריקאי מצא שמשפטים קצרים היו קלים ב- 711% לקריאה והבנה. סדרו את המסר שאתם רוצים להעביר על פני משפטים קצרים וקולעים ולא משפטים ארוכים ומסורבלים.

הקורא לא צריך לשבור את הראש 
לפעמים אנחנו נוטים לשכוח כמה ידע יש לנו, ואתם כבעלי המקצוע יודעים הרבה יותר ממרבית האנשים. אחת הסיבות שהם באו אליכם היא כדי ללמוד. זכרו זאת ונסו ללמד אותם במילים שלהם. מטרת הכתיבה היא לא לגרום לקורא להרגיש טיפש ומתוסכל אלא ללמד אותו את מה שהוא לא יודע. הקורא לא צריך לנחש על מה אתם מדברים, אז תעשו לו טובה ענקית ותפסיקו להשתמש במילים מקצועיות ומסובכות. אף אחד לא אוהב להרגיש שמתנשאים מעליו. תכתבו כמו שאתם מדברים. זה יעבוד. 

השתמשו ב-Reddit בשביל מחקר צרכנים
האתר Reddit יעשה לכם קסמים. איך תדעו על מה לכתוב אם לא תדעו מה אנשים מחפשים? באמצעות האתר הזה תוכלו לחפש נושאים ושאלות על התחום שלכם מאנשים שדומים לקהל הפוטנציאלי שלכם.

חפשו נושאים שיש עליהם כמה שיותר תגובות. לדוגמה: אם העסק שלכם השיק חטיף אנרגיה עתיר חלבון חדש, היכנסו לREDDIT ורשמו בשורת החיפוש מילות מפתח למשל “energy bar” או protein bar” ותראו מה אנשים שואלים, מה אנשים אוהבים וממה הם סולדים. לפעמים השאלות של הקהל הו הכותרות הכי טובות.

לדוגמה תוכלו למצוא שאלה “Is there a protein bar that doesn’t hurt your teeth” . אם זו שאלה שקיבלה הרבה תגובות, כנראה זה נושא שמעניין את הקהל. ומה שהכי טוב הוא שתוכלו להשתמש בשאלה הזאת כדי לכתוב את הכתבה הבאה שלכם.

פחד מפספוס הוא החבר הכי טוב שלכם (FOMO-Fear of missing out)
הפחד לפספס יוצר תגובה רגשית חזקה אצל הקורא. זה גורם לו לרצות לקרוא בעיון ולהיות בפוקוס מלא על הדברים שאתם כותבים. לדוגמה: נניח שאתם כותבים מייל שיווקי לגבי וובינר שאתם עורכים ואתם רוצים שהקוראים יפתחו אותו ויקראו בעיון, שימוש ב-FOMO יעזור לכם לעשות זאת בצורה יעילה.

אתם יכולים לכתוב בכותרת “החליטו מהר” ובגוף המייל: “ההרשמה לוובינר תיסגר ביום רביעי בשעה 18:00”. ככה תעזרו לקוראים לקבל החלטה. הרי אף אחד לא אוהב לפספס הצעות חמות.

הדגישו את היתרונות, לא את הפיצ’רים.
אנשים רוצים לדעת מה ייצא להם מהשימוש במוצר, ולא אילו תכונות חדשות הוספתם לו. “הוספנו לאפליקציית ניהול הזמנים טבלאות צבעוניות לפי קטגוריות לניהול הזמן….” – לא מעניין. “הספיקו פי שניים יותר דברים כל יום והשיגו את המטרות שלכם” – זה מעניין. במקום לכתוב מה החידושים והפיצ’רים, התמקדו ביתרונות של המוצר או השירות. תראו לקורא איך אתם יכולים לעזור לו. דברו אליו ישירות.  

דברו עם הלקוחות
להיות בתקשורת עם הלקוחות זה חלק חשוב מכתיבה של קופי טוב יותר. מה חשוב ללקוחות שלכם? מה האתגרים והכאבים שלהם? אם תדעו, תוכלו לשלב את המידע שלמדתם בכתיבה ולגעת להם ברגש. תוכלו אפילו לכתוב פתיח שמבוסס על סיפור אמיתי ששמעתם מלקוח.

 

השיגו פי שניים יותר מכירות באמצעות הוכחה חברתית 

הודעות מלקוחות מרוצים, מיילים שקיבלתם או אפילו תמונה של מספר האנשים שנרשמו לשירות שלכם, כל אלו יעזרו לכם בצורה שלא האמנתם. האמת בשטח – אנשים רוצים לראות שהם לא היחידים שרוכשים. 

הוכחה חברתית עובדת טוב במיילים שיווקיים, פוסטים מכירתיים, דפי נחיתה ועוד.

שלושה שלבים לשימוש נכון בהוכחה חברתית
הנה נוסחה קטנה שתעזור לכם להעלות. את רמת האמינות של הביקורת.

א. בשלב הראשון השתמשו בביקורת של מישהו שכתב מה היה לפני השימוש במוצר. לדוגמה: “לפני שהורדתי את האפליקציה, חיפשתי במשך שבועות תוכנה שתעזור לי לנהל את הזמן ולא מצאתי”.
ב. בהמשך, חפשו ביקורת של מישהו שכתב מה הרגיש לאחר שהשתמש במוצר. לדוגמה: “אחרי שהורדתי את האפליקציה של X היה לי הרבה יותר קל לנהל את הזמן שלי”.
ג. לבסוף, השתמשו בביקורת של אדם שממליץ להשתמש במוצר שלכם. לדוגמה: “אם אתם מחפשים אפליקציה טובה לניהול זמן ומשימות אני ממליץ בחום על אפליקציה X. היא שינתה לי את החיים”.

מי שמתבייש מתייבש
אם מישהו השתמש במוצר שלכם ונהנה ממנו, אל תתביישו לבקש ממנו ביקורת שעונה על אחד מהשלבים. “היי דני, שמחים שנהנית להשתמש במוצר, אכפת לך אולי לכתוב לנו מה הרגשת לאחר השימוש בו?” 

 

בניגוד למה שאולי חשבתם, לא צריך שנים של ניסיון בשביל לכתוב קופי טוב. התחילו ליישם את עקרונות המפתח האלו עכשיו ואנחנו בטוחים שתראו שיפור משמעותי בכתיבה שלכם. אתם יכולים אפילו למדוד כמה אנשים פתחו את המייל השיווקי שלכם לפני יישום העקרונות הללו לשם ההשוואה. מקווים שהפקתם ערך מהכתבה הזאת, בהצלחה!

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך תוציאו את המקסימום מתיבת המייל

קידום מכירות, קבלות, תזכורות על אירועים, ניוזלטרים שנרשמתם אליהם, ספאם מהדוד הניגרי העשיר וגם מיילים מחברים ושרשראות מיילים מאמא– כל אלו עושים את דרכם לתוך

ההבדל בינכם לבין העסק שלכם

האתגר של עסקים קטנים הוא במידה רבה להפריד בין העסק לבין האדם שעומד מאחוריו. מתי כדאי לעשות את זה ואיך – כל הפרטים לפניכם כולנו