fbpx

מיתוג מעסיק: כך תעשו זאת נכון ב-2023

מיתוג מעסיק: כך תעשו זאת נכון ב-2023

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שפע ופינוקים כמסר עיקרי – אאוט. לשדר יציבות זה שם המשחק החדש. על רקע המשבר, הצמצומים ושינוי המודל בחברות הגדולות, זה בדיוק הזמן למיתוג מחדש

הנושא של מיתוג מעסיק תפס תאוצה בשנים האחרונות. לפני וגם אחרי הקורונה, במקביל להתנפחות המפלצתית של ענף ההייטק הישראלי, נוצר צורך של המעסיקים הגדולים להאדיר את עצמם. להפוך את עצמם לנחשקים בעיני עובדי החברה וכמובן במרדף האינסופי אחרי טאלנטים בשוק העבודה. עכשיו, ב-2023, הבלון כבר הרבה פחות נפוח. ארגונים רבים במגמת צמצום והתייעלות, אבל המונח “מיתוג מעסיק” עדיין רלוונטי. פשוט צריך לגשת אליו מנקודת מבט שונה. 

מיתוג מעסיק הוא בעצם תהליך אסטרטגי שנועד להעצים את תדמית מקום העבודה בעיני העובד. ליצור הזדהות אצל העובד בערכי הארגון ובכך לעודד אותו להעביר הלאה את המסרים והתכנים. בסוף התהליך, המעסיק רוצה להצטייר כיותר אטרקטיבי כלפי חוץ – מקום ערכי, מקום מתחשב, מקום שכיף לעבוד, מקום שאתם רוצים, אתם יודעים מה אפילו חולמים, להיות חלק ממנו. 

בתקופת התעצמות הבועה, חברות ההייטק שידרו מסרים של שפע: תנאים, שכר, פינוקים במשרד, אירועי חברה גרנדיוזיים, מסיבה אחת גדולה ובלתי נגמרת. הכל כמובן נופח (והוגחך) בסדרת מערכוני “ההייטקס” של ארץ נהדרת שהבליטה קצת את הניתוק. מה יקרה ב-2023? כשחברות ענק מפטרות עובדים בהמוניהם, הן כבר לא יכולות לדבר כיף, מסיבות ושפע. מה כן? 

המסר העיקרי שייצא מהמעסיקים בשנת 2023 יהיה: “סיבה להאמין” – מה הסיבה שלי, כעובד, להאמין שמקום העבודה ידאג לי כשדברים לא יילכו מספיק טוב? הכוונה היא חידוד החשיבות של העובד. לתקשר איתו, להתנהל בשקיפות ולאפשר לו להזיז את המחט. המשמעות של התייעלות היא שכל אינדיבידואל חשוב יותר ומשפיע יותר. מעסיק אטרקטיבי יהיה כזה שמאפשר לעבוד להשתפר ולהחזיר את הערך שלו. הנקודה הזאת צריכה להיות ברורה בסט הערכים של הארגון. 

כלומר, שפע ופינוקים כמסר עיקרי – אאוט. לשדר יציבות זה שם המשחק. לשדר ודאות. במקום מטרות מפוזרות ולא ברורות, כל עובד צריך לדעת בדיוק מה מטרת הארגון, מהן המשימות שלו ולאן הולכים יחד. אפשר להשוות את זה לשיטת לחימה רומאית. מקבצים את השורות, נעים בקבוצה קטנה ומתקדמים. 2023 היא השנה בה חברות מבינות שיש לעבור למודלים של רווחיות ולצמצם שורות. במקום צבא גדול, יחידה קטנה. כולם מבינים מיהו המותג, לאן הוא הולך ונעים יחד. 

ריצ’רד מוזלי, סופר וסגן נשיא “יוניברסאם”, סוכנות המתמחה במיתוג מעסיק סבור שעבור מעסיקים מובילים, המוטיב הדומיננטי במיתוג המעסיק עבר מ”עשה” ל”תהיה”. אם לפני הקורונה, המוטיב החוזר היה “בוא תשפיע”, אחרי הקורונה עברנו ל”תהיה עצמך”. עכשיו, מבחינתו, הגיע הזמן לאזן בין לקחת ללתת. תהיו מוכנים לקחת על עצמכם יותר אתגרים והמעסיקים יציעו לכם בתמורה את היציבות הנדרשת. שכר גבוה דורש ביצועים גבוהים. הנוסחה המנצחת על פי מוזלי היא “קצת יותר לתת וקצת פחות לקבל”.

לסיכום, ב-2023, זה הזמן שלכם לעשות מיתוג מחדש. לא, אנחנו לא מתכוונים ללוגו חדש, אלא לחיזוק זהות המותג, הגדרה מחודשת של ערכי המותג ושפת המותג והעברתם לעובדים – איך המותג מתנהג? איך אנחנו מתכוננים לעבור את המשבר? המסר הוא מי נשאר פה יסחוב אותנו, כך נעשה את זה ביחד. מעסיק אטרקטיבי יהיה כזה שמסוגל להבטיח יציבות, שיפור והבהרת החשיבות של העובד לארגון. 

כלומר, אותה גאוות יחידה (ואפילו מועצמת), אותן פלטפורמות להפצת מסרים פנים ארגוניים, דגש מסיבי על חידוד המשימה והערכים והעברתם פנימה. החגיגה אולי הופסקה, אבל הצורך במיתוג מעסיק נכון הפך אפילו יותר משמעותי מאי פעם. 

עוד בנושא: 

כך ייראו מחלקות השיווק בעתיד הקרוב

איך יודעים שהגיע הזמן למיתוג מחדש

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email