fbpx

שיווק יצירתי: איך עושים את זה בתקציב נמוך ?

שיווק יצירתי: איך עושים את זה בתקציב נמוך ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה ההבדל בין שיווק יצירתי לשיווק מסורתי? מה הנחת העבודה הבסיסית המוטעית שאנחנו נתקלים בה שוב ושוב ולמה דווקא במשבר חשוב לא להתפזר. לפניכם כמה רעיונות לשיווק יצירתי.

יש טעות בסיסית שאנחנו נתקלים בה שוב ושוב, בין אם בשיחות עם לקוחות או קולגות מהתחום-שיווק טוב עולה הרבה כסף. ההנחה השגויה הזאת היא שגורמת לחברות ולעסקים לחתוך בתקציב השיווק בתקופות של משבר, מיתון או כשקצת הולך קשה. בואו נעשה סדר, שיווק טוב לא בהכרח צריך לעלות הרבה. כלומר, זה לא מזיק שיש תקציב ענק לעשות מה שרוצים, אבל זה גם לא הכרחי. שיווק זה לא הכסף. שיווק טוב מתחיל בשירות, ברעיון, בסיפור, במסר ובעיקר במחשבה יצירתית. 

כאן אנחנו רוצים לצטט חבר יקר, חגי גולדובסקי. המוטו של חגי הוא: “יצירתיות לא קשורה בתקציב”, ולא פחות חשוב: “מסר חזק, קריאייטיב יוצא דופן”. עכשיו כשהבנו את שתי נקודות הפתיחה הכל כך חשובות הללו, אפשר לדבר על שתי טקטיקות לשיווק יצירתי: שיווק גרילה ושיווק בטיקטוק. 

שיווק גרילה
שיווק גרילה הוא מושג שטבע ג’יי קונרד לווינסון בספרו מ-1984. למעשה, מדובר בטקטיקה שבה חברה משתמשת באינטראקציות מפתיעות או לא קונבנציונאליות כדי לקדם מוצר או שירות. כשמה כן היא, גרילה היא טקטיקה של מעטים מול רבים, או יותר נכון שימוש במעטים כדי להגיע לרבים. זו טקטיקה קלאסית בהיעדר תקציב. פוגעים נקודתית בנקודה כדי לעשות כמה שיותר גלים. 

כדי לעשות את זה אפקטיבי, התוכן צריך להיות חד, ויראלי, אין יור פייס, סיפור שתרצו לשתף. נעשה את זה עם הרבה חיבור לרגש. בנוסף, בדיוק כמו בלחימת גרילה, יש חשיבות לתזמון ולמקום. אתם רוצים “לתקוף” במקום בו הפגיעה תעשה אפקט מירבי. למשל פופ אפ ברחוב, בפסטיבל, בקניון או באירוע גדול, אבל גם תמונה מפתיעה, קצת פרובוקטיבית או אפילו משפט חד וקליט.  

אנחנו מחפשים פה הפתעה, באזז, מארב, התגנבות, אלמנט קצת פרוע שאף אחד לא רואה אותו בא. משהו שיעורר כמה שיותר תגובות בכמה שפחות זמן. במילים אחרות, כשאין יותר מדי תקציב להתפרע על שלל פלטפורמות מבצעים פעולה נקודתית בדיוק במקום בו היא תוכל לייצר הכי הרבה רעש. 

אחת הטעויות של חברות ועסקים נעוצה ברצון להיות בכל מקום. הפיזור הזה פוגע בהעברת המסר וכמובן עולה לא מעט כסף ומצריך שימוש בלא מעט אנשי תוכן וסושיאל. שחררו את זה. אתם מכירים את הקהל שלכם ויודעים איפה לפגוש אותו. אתם מחפשים מקום אסטרטגי והוא לווא דווקא חייב להיות ברשת. תשקיעו בקריאייטיב, במסר וברעיון ולא בפיזור. זה ישתלם. 

 שיווק בטיקטוק 
נגענו כאן בעבר לא מעט בטיקטוק לעסקים. אנחנו בדעה נחרצת שטיקטוק טוב לעסקים, תרתי משמע. הפלטפורמה היא כבר מזמן לא מקום בשביל משפיענים, ילדים והיא בוודאי הרבה מעבר לאתגרים, שיר ויראלי ותנועות ריקוד מושכות. הנה, אחד הטרנדים החזקים של 2022 הוא שטיקטוק הפכה לפלטפורמה המועדפת עבור רשתות החדשות הגדולות בעולם. 

קצת רקע. טיקטוק היא אפליקציה סינית שהושקה ב-2018 המשלבת סרטונים קצרים המלווים בדרך כלל בשיר ויראלי או סוג אחר של אודיו. בשנות קיומה, טיקטוק התפוצצה בקרב קהל הצעיר וחצתה את רף מיליארד המשתמשים, מה שהפך אותה לכוח עצום עבור כולם. טיקטוק נתפסת כמקום צעיר וקליל, אבל בשנה האחרונה גם אתרי חדשות “כבדים” מצאו אותה כפלטפורמה מוצלחת לפגוש בה את העוקבים ולפרסם בה חדשות.

זה קרה לא מעט בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, “מלחמת הטיקטוק הראשונה”. ערוצי החדשות הבינו מהר מאוד את הכוח שבפלטפורמה. הקלות שבה כל אזרח שחווה את המלחמה יכול להפוך את עצמו לכתב חדשות. “ראינו גדילה משמעותית מאוד. משהו כמו שני עוקבים חדשים פר שנייה. המלחמה גרמה לנו ולאחרים לשים יותר תוכן בטיקטוק”, אמר ניק סאטון, ראש מחלקת הדיגיטל ברשת “סקיי ניוז”. 

גם העובדה שטיקטוק מאפשרת כיום פרסומים סרטונים בני 10 דקות הפכה את הפלטפורמה למתאימה יותר עבור ענקיות התקשורת. יש להן עכשיו יכולת לספר סיפורים מורכבים בצורה נגישה. הם עברו לסרטונים בשפה פחות רשמית ופחות עיתונאית. כמו סיפור שמסופר בין חברים. התמקדו במסר תוך הבנה טיקטוק זה לא טלוויזיה ולא יוטיוב. 

כן, כדי להתפוצץ בטיקטוק צריך לנסות וכנראה גם להיכשל לא מעט. צריך גם להכיר אותה היטב. “אני צורכת הרבה תוכן בפלטפורמה שלא קשור לחדשות בשום צורה. לכן, כשאני כותבת תסריט, בדיוק על זה אני חושבת. אני יודעת מה נראה אותנטי ואיך לזהות טרנדים שיוצרי תוכן משתמשים בהם ולאמץ אותם אליי”, אמרה נבינה פרקאר, מפיקת וידאו ב”וייס וורלד ניוז”. 

“בכל הקשור לברנד אוורנס, טיקטוק חשובה מאוד רק כדי לחשוף את עצמך לקהלים חדשים”, המשיכה פרקאר. זאת בדיקו הנקודה. טיקטוק שווה חשיפה עצומה לקהל יעד גדול וחדש. ביצוע טוב בטיקטוק שווה לכם הרבה. אמרנו, שיווק יצירתי הוא ממוקד ולא מתפזר. שיווק יצירתי חושב על הסיפור והמסר ולא על הכמות. אם תנסו לזקק את כל הדברים האלה לסרטון טיקטוק, התוצאות ידהימו אתכם. 

לעוד שאלות ותשובות בנושא טיקטוק לעסקים, מוזמנים להיכנס לכתבה שהכנו בנושא.  



שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה ניוזלטר? למה עכשיו?

אמ;לק: המדיום הוא המסר. החלטנו שהגיע הזמן לחלוק את הידע ולהנגיש אותו עבור כמה שיותר אנשים ישירות אל תיבת המייל. איך נולד הרעיון? יום קיץ

ניוזלטר 74- הגיע הזמן לעשות שינוי

יש לנו חדשותיום שישי ה-13 והבורסות בעולם מפחדות, בצדק. 500 עשירי העולם הפסידו מעל טריליון דולר מתחילת השנה, מיליוני צעירים שחשבו לפרוש צעירים, מגלים שהקריפטו לא יציל