fbpx

יצירת תוכן: ארבעה טיפים מנצחים לשבירת מחסום יצירתי

יצירת תוכן: ארבעה טיפים מנצחים לשבירת מחסום יצירתי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

גם האנשים היצירתיים ביותר שמתעסקים ביצירת תוכן מדי יום, מוצאים את עצמם לפעמים ללא רעיונות. מה קורה כשנתקלים במחסום? הנה הטיפים המנצחים שלנו

אין יוצר תוכן שלא נתקל במחסום הזה מדי פעם. אתם בוהים במסמך ריק, המסמך בוהה בכם בחזרה. מבוי סתום. זה מפחיד, אבל זה קורה. גם האנשים היצירתיים ביותר שמתעסקים ביצירת תוכן מדי יום, מוצאים את עצמם לפעמים ללא רעיונות. מה קורה כשנתקלים במחסום יצירתי? הנה כמה רעיונות שעובדים לנו וכלל אחד חשוב: עמוד שכתוב רע אפשר לתקן, מסמך ריק אי אפשר. 

שנו את סביבת עבודה. צאו מהמשרד 

נסו לגוון מדי פעם את סביבת העבודה. תעבדו בבית קפה, בסלון, במטבח, במשרד אחר. לא יכולים לעבוד מרחוק? תופתעו לגלות שאם קצת את הניראות של המשרד – האפקט עצום. אנחנו לא מדברים פה על שיפוץ כללי. מסובבים את השולחן, מוסיפים תמונה – והנה יש לנו סביבת עבודה חדשה. 

למי מכם שזקוקים להשראה בלתי פוסקת, אנחנו ממליצים לתלות לוח השראה. חפשו תמונות, משפטים, אמנים שנותנים לכם השראה ובכל פעם שתתנו מבט ללוח השראה, זה יתן לכם דרייב להמשיך. זכרו: שינויים קטנים הכרחיים כדי לשמור על הפרודוקטיביות בשגרה. 

הקדישו 30-45 דקות ביום לצריכת תוכן 

צריכת תוכן היא הבסיס ליצירת תוכן. לא תאמינו כמה רעיונות מעולים מגיעים אפילו מצפייה בטלוויזיה או גלילה בפיד ברשתות החברתיות. תעשו לעצמכם נוהל. זמן קבוע המוקדש ללמידה על תחומי עניין שונים: לצרוך תוכן של קולגות, להאזין לפודקאסט בנושא שמעניין אתכם, וכן גם שיטוט באינסטגרם, בטיקטוק, בטוויטר או באתרי תוכן בעולם. הכל הולך. חפשו ידע שיעשיר אתכם, שיסקרן אתכם ויגרה אתכם ליצור גרסה משלכם. זכרו: כי כל דבר שאנחנו רואים הוא השראה פוטנציאלית שתוכלו לתת לה אדפטציה לתחום שלכם. 

תרגיל כתיבה אינטואיטיבית: 5 דקות ביום

בינינו, אין באמת דבר כזה מוזה. כתיבה זה כישרון ו-ויז’ן, אבל בעיקר תרגול, ניסיון ואימון. כמו שאתם מאמנים את השרירים בחדר כושר כדי להתחזק, אפשר לאמן את כישורי הכתיבה. זה לא מסובך. אפשר להתחיל בכל שתקדישו חמש דקות ביום לכתיבה אינטואיטיבית. כל יום קצת. כל מה שעולה בראש. אתם תגלו לבד שהכתיבה שלכם משתפרת.

למלא את הדף

דרך נוספת ליצירת תוכן היא תרגיל “שמש אסוציאציות” שכולנו מכירים את מבית הספר היסודי. קחו דף ועט ותתחילו לכתוב רעיונות. בלי לחשוב. כל הרעיון זה לכתוב כל מה שעולה לראש. אל תשכחו את הכלל. דף חלק מפחיד, אבל ברגע שהדף לא חלק אתם כבר בנקודה מתקדמת יותר ממנה הרבה יותר קל להמשיך. 

לדוגמא: מתחילים מתחום כללי, מפרקים לתתי נושאים ולעוד תתי נושאים וכן הלאה וכן הלאה עד שתמצאו את הזווית/הנישה הנכונה “לתקוף” את הנושא. זה אולי נשמע פשטני, אבל זה עובד. אתם תופתעו לגלות שהרעיון הבא לתוכן שלכם פשוט יקפוץ לכם מהדף. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email