fbpx

איך למצוא את התשוקה הפנימית שלך: ראיון עם עדי לם

איך למצוא את התשוקה הפנימית שלך: ראיון עם עדי לם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הצלמת עדי לם מספרת לניר זברו על תשוקה לאנשים ולמקצוע, התמודדות עם פחדים, ייעוד, אינסטגרם ועוד שלל טיפים שכל בעל עסק (או בעל חלומות) חייב להכיר. קבלו טעימה מהפרק המלא  

עדי לם היא צלמת, מתעדת, כותבת, תל אביבית (שלא יודעת איך תעזוב את העיר) ואשת מקצוע מלאת תשוקה לאנשים. התשוקה לאנשים מעניינת אותה, ממלאה אותה ומובילה אותה. עדי היא האורחת שלנו בפרק החדש של “זברונס”. היא מספרת לניר זברו איך הפכה מאשת שיווק לצלמת מצליחה, למה היא סולדת מהמילה ייעוד, איך מוצאים את התשוקה שבפנים ומתמודדים עם השדים, איך מתמחרים נכון ומה היא חושבת על תרבות האינסטגרם. הנה עיקרי הדברים. הפרק המלא מחכה לכם ביוטיוב.

הלקוחה הראשונה שלי: “התקשרה אליי מישהי וביקשה פרטים. היא אמרה שהגיעה אליי דרך פייסבוק. הבנתי שהתקשרה אליי מישהי שראתה את התמונות שלי שעד כה יצרתי בתוך מקום חם ואוהב של חברים והחליטה להתקשר אליי. היא אמרה לי שאם חווית הצילום תהיה כמו השיחה, היא רוצה שאבוא לצלם אותה. אני צלמת אנשים שמצלמת באור טבעי. אני על המצלמה שלי והעדשות שלי – וזהו. תקופה ארוכה אנשים לא הבינו מה אני עושה. נכנסתי לבית שאני לא מכירה, סמכתי על עצמי וצילמתי. כשקמתי בבוקר הבנתי שלראשונה בחיי הייתי אני באופן מוחלט. סמכתי על עצמי והייתי אני. ייחלתי לעצמי שזה ימשיך ככה”. 

אותנטיות: “אני מאמינה באותנטיות, לא שמה פילטרים בסטורי ולא משתמשת בפוטושופ. אור טבעי מאפשר להיות. האובייקט במרכז. ההשראה במרכז. התמונות שיש לי בזכות האור הן ההשראה שלי”. 

אינסטגרם: “אם היית שואל אותי בעבר, הייתי אומרת לך שאני שונאת את הפלטפורמה ואת הפילטרים. בעיניי, אינסטגרם זה עולם שאני לא מסכימה איתו. מוכרים לנו משהו ואני רואה כמה רע זה עושה לאנשים. כשאני רואה את הפער בין מה שקורה לאנשים בחיים למה שהם מציגים באינסטגרם, זה כואב לי בבטן. כי למה? לבי והסטוריז אחד הם. כשטוב לי, רואים את זה, כשלא טוב לי רואים את זה”. 

התחלת העסק: “רציתי לאפשר לכולם את לתעד במחיר נגיש, הבנתי שזה נורא נחמד שזה מה שהבטן שלי אומרת, אבל בסוף אני צריכה לשלם חשבונות, להביא אוכל לשולחן של הילדים ולקנות ציוד. ישבתי מול אקסל בצורה מסודרת ואמרתי שאם אני רוצה להרוויח סכום מסוים בחודש, כמה לקוחות אני צריכה שיכניסו לי כמה כסף. הגעתי לסכום של 750 שקל שאני צריכה לקבל מכל לקוח כדי שאגיע לאן שאני מבקשת להגיע. זאת אומרת שאם תמחרתי את עצמי ב-850 ובא מישהו ממול ואומר לי את יכולה לעשות לי הנחה, התשובה הברורה שלי היא לא. אם אני ארד מתחת ל-750 שקל זה כאילו פתחתי את הארנק שלי ונתתי לו כסף. כשיש לך עסק קטן אתה חייב להבין מתי אתה משלם למישהו מולך. לא נחשבתי לזולה יחסית לניסיון שלי, אבל הייתי בטוחה מאוד בשירות שלי ובמוצר שלי. ידעתי שאני שווה את מה שאני מבקשת. היום אני אומרת בצורה כנה: אין אצלי הנחות. בשביל ה-200 אחוז אני נותנת הכל. אני לא יודעת לתת פחות”. 

נשים בעולם העסקי: “נשים מאוד מתחילות to own it. להגיד מגיע לי, אני שווה את זה. נשים הרבה יותר מסתכלות פנימות ולא ישר החוצה. כשאת מסתכלת פנימה, את פוגשת את עצמך ולפעמים זה מאוד קשה כי את הביקורת הכי קשה של עצמך. את אומרת לעצמך: אני מסוגלת? אני יכולה? אבל משהו בהבנה של החיבור לעצמך קל יותר לנשים. אני פוגשת מלא נשים שאומרות אחת לשנייה: ‘אבל את שווה, את יודעת את זה’. זה שיח מדהים בעיניי”. 

ביקורת: “אני בן אדם מאוד ביקורתי במיוחד כלפי עצמי והשדים שלי. כל מה שלמדתי, למדתי מהלקוחות שלי ומה שהם בחרו להגיד עליי. היה לי לוח השראה ועל הלוח היו משפטים שאנשים בחרו לכתוב לי או עליי. בכל פעם שהשדים הרימו ראש, ראיתי מה בחרו לכתוב עליי והייתי אומרת לעצמי ‘יש משהו אל תתווכחי עם זה”. 

למצוא את הייעוד: “בסוף, עסק יש בו המון שיט ואתם צריכים להתמודד עם זה. אי אפשר ללכת על רעיון רק כי חושבים שיש בזה כסף ואולי זה משהו שאפשר ללמוד בקלות. בעיניי זה לא עובד כי כשבאים הקשיים, אם אין לך את הלמה, התשוקה והלב, אין לך יכולת לשרוד את זה. הבטן לא תמיד באה ישר. אומץ זה חלק מהדרך. פחד זה חלק מהדרך. אם לא נחבק את הפחד ונבין שצריך רק להיות אמיצים, לא נגיע למקומות. אם משהו בוער בך, קבע מועד קבוע ותחקור אותו”. 

תשוקה לדברים: “משהו שאני מאחלת לכל בן אדם. גם אם אתם שכירים וזה נחמד וסבבה, משהו חייב להכיל את התשוקה שלכם. לחיות בתוך תשוקה ובתוך מימוש של תשוקה, זה זרם שעובר בכל הגוף. אין לי מילה אחרת לתאר את זה. אני חושבת שזה לוקח זמן. לפעמים זה בא פתאום ולפעמים בעבודה קשה. לפעמים זה מתחת לרגלינו ולפעמים זה רחוק, אבל צריך להיפתח לאנשים לעולם – לשאול, לחקור, לצאת מהמסך ומהאינסטגרם וכל המקומות שמוכרים לנו חיים שאינם החיים. הנחות זו טעות גדולה. להגיד זה וזה לא יקרה לי. אתם לא יודעים מה יהיה. בואו נהיה בעכשיו”.   

קוראים יקרים, מקווים שהכתבה הזו נתנה לכם המון ערך ואם אתם רוצים לדעת ולקבל עוד לפני כולם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לניוזלטר שלנו. בכל שבוע אנו שולחים לכם חמש דקות של ערך ותוכן מעניין על יזמות, שיווק, טכנולוגיה, רעיונות חדשים, סטארטאפים מעניינים שלא תמצאו בשום מקום אחר. לא מספימים, לא עכשיו ולא אף פעם. מילה שלנו. להרשמה לחצו כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 15- הרשת משקרת? מה פתאום

בהצלחה תדמיינו את ההצלחה שלכם והיא תגיע. מוזר נכון? המשק יחזור, חוזר, בקרוב נוכל לטוס לחופשה שוב אבל מה באמת בא לכם לעשות עם החיים

נעים להכיר, אנחנו Streetwise

Streetwise היא חברה בעלת קונספט ייחודי שנועד ללוות עסקים ולסייע להם  למכור טוב יותר – אבל לא רק באמצעות מהלכי שיווק סטנדרטיים, אלא מתוך הבנה ששיווק