fbpx

איך אתם מגדירים הצלחה?

איך אתם מגדירים הצלחה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הימים בהם הצלחה נמדדה רק בכסף עברו מהעולם מזמן. הצלחה זה ווינריות, תוצאות, סיפוק, הישגיות ובעיקר אושר. איך תדעו האם אתם באמת מאושרים? יש לנו כמה טיפים  

הצלחה לא נמדדת במדליות, בגודל הווילה או בלייקים באינסטגרם. היא נובעת בעיקר מתחושה של ייעוד ומשמעות. מהי, אם כן הצלחה? להיות אלוף העולם? מולטי-מיליונר? לעשות קריירה מרשימה? להיות שם דבר בתחומך? לפרוש לגמלאות בגיל 40 ולהתמסר לטיולים בעולם? כל אחד מגדיר הצלחה אחרת. 

מהי הצלחה? 
בעולם הישן הדברים היו פשוטים וברורים – כסף היה מדד ברור להישגיות, לכוח וגם להצלחה. אדם שהרוויח כסף רב נחשב “למצליח”, ללא קשר לאישיותו, ליחסי האנוש שלו או לתוצאות שהוא מביא.
היום המצב קצת שונה. מה שהיה חשוב פעם לא בהכרח חשוב גם היום. למדנו להבין שכמות הכסף בבנק יכולה למדוד פן מסוים של הצלחה, אך היא אינה העיקר, שכן יש אנשים שהונם רב, אך חייהם אינם בהכרח מלאים ומספקים.

ההגדרה של הצלחה במילון היא :”הַשָּׂגַת תּוֹצָאָה טוֹבָה מְאוֹד, אשֶׁר, מַזָּל טוֹב”.
נכון שכסף זה דבר חשוב. כל אדם צריך אוכל, קורת גג, ביגוד ואמצעים שיעזרו לו לחיות ברמה שהוא אוהב, אבל השאלה האמיתית היא: אם מוציאים את הכסף מהמשוואה, האם אנחנו באמת מאושרים? כסף באמת שווה אושר?  

בסופו של יום, כל אדם רוצה להיות מאושר. ניתן להגיד שהצלחה מביאה אושר, אבל כסף, עבודה ורכוש הם לא בהכרח המהות של הצלחה. כל אדם מודד הצלחה בצורה קצת אחרת. קל, אולי קל מדי, להסתכל על הדשא של השכן, לראות לאן הוא הגיע ומה הוא עשה ולמדוד את ההצלחה שלנו בהשוואה לאחר. זאת טעות. 

מכיוון שכל אדם מודד הצלחה בצורה אחרת, אנחנו לא באמת יכולים להגדיר בצורה מדויקת מהי הצלחה. בשביל למדוד הצלחה, אל תסתכלו לצדדים. תבדקו קודם את עצמכם. אם אתם רוצים באמת להעמיד את עצמכם למבחן, יש שני מדדים מרכזיים שיעזרו לכם לעשות זאת.


מדד האושר
: מדד זה קובע כי הצלחה אמיתית מתקיימת במרחב בו חש האדם מאושר. כלומר, אם במקום מסוים או בחברת אנשים מסוימים, אנחנו מגיעים לתחושות של חופש התבטאות ונוחות, סימן שהאושר שם יותר חזק. לעומת זאת, במקום בו אתם מרגישים לא בנוח להתבטא, או שמשהו מסוים מגביל אתכם מלהיות אתם וגורם לכם להתנהג לא טבעי ובצביעות, כנראה ששם מדד האושר שלכם עלול להיות נמוך. כשאתם מרגישים בנוח, קל לכם להתבטא בידיעה שיקבלו אתכם כמו שאתם. מכאן שגם התוצאות שתביאו בעבודה יהיו טובות.

 הנה דוגמא. פינלנד הוכתרה כמדינה המאושרת בעולם זו השנה הרביעית ברציפות – כך לפי הדו”ח השנתי שפרסם לאחרונה האו”ם. ישראל הגיעה למקום ה-12 – עלייה של שני מקומות לעומת הדירוג שפורסם במרץ 2020. המדד מדרג מדי שנה 156 מדינות בעולם על פי תחושת האושר שמדווחת על ידי אזרחיהן. הגורמים הנלקחים בחשבון במדד כוללים בין השאר: מצב כלכלי, תוחלת חיים, תמיכה חברתית, חופש בחירה ושחיתות ממשלתית. “כששואלים אותנו למה אנחנו מאושרים, אנחנו עונים ‘תגיע לפה ותבין’. יש פה משהו באווירה, בנופים, באנשים החמים שיודעים לקבל מבקרים ולגרום להם לחייך. יש פה קסם. אנחנו לא מבזבזים את הזמן שלנו על שטויות. מחפשים כל דרך להיות מאושרים ושמחים בחלקנו”.

מה המסר שמגיע מפינלנד? כאשר אתם רודפים אחרי האושר ולא נותנים לדיכאון או לעצבים להגיע אליכם, תלמדו ליהנות ולחייך מכל דבר. זהו סוד האושר הפיני. 

מדד ההישגים: בכל אחד מאיתנו חבוי ספורטאי. כמו שספורטאים מודדים את ההצלחה שלהם במדליות, ניצחונות ותארים אישיים או קבוצתיים, לכולנו יש חלומות ומטרות שאנחנו שואפים להשיג. כולנו מציבים מטרות, אבל לפעמים יש לנו נטייה להציב מטרות קלות שאנו חושבים שנוכל לעמוד בהן, רק כדי להימנע מלהגיד “נכשלנו”. זו טעות. ההבדל בין אדם מצליח לכזה שלא הוא השאיפה ליותר. הווינריות וההישגיות. ספורטאים לא יציבו לעצמם מטרות קלות וגם אתם לא צריכים.

 כשרוצים למדוד את ההישגים שלנו, עושים את זה בהשוואה ליכולות שלנו. המצליחנים הם אלה השואפים לממש את הפוטנציאל שלהם במלואו. אמנם מימוש הפוטנציאל שלנו אינו אתגר פשוט, כמובן, אך אנחנו כן צריכים לשאוף לממש אותו כדי להגיע לתוצאות טובות יותר בחיים. לדוגמא: כחולה אסטמה קשה מגיל קטן, לא היה באפשרותי להשתתף בשיעורי ספורט בבית הספר או לשחק עם חברים כדורגל בשכונה. מאמץ גופני קל היה גורם לי התקף. אולם, כשהכרתי את הבריכה וכמה היא עושה טוב לגוף, התחלתי לשחות. התאהבתי. זה למעשה היה הספורט היחידי שהצלחתי לעשות באותה תקופה. לאחר זמן מה השתתפתי בתחרויות ולקחתי כמה מדליות. וזהו, כיום אני יכול לעשות כל סוג ספורט שאני רוצה. 

רוצה לומר, גם כשמשהו נראה “לא בגבול היכולת שלכם”, אפשר לעשות הכל. אם תרצו את זה מספיק חזק, זה יכול לקרות. רק צריך לשאוף לדברים שאנחנו רוצים. תתפלאו, זה עובד.

הדרך להצלחה מתחילה כאןקבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להרגיש מסופקים יותר ולהשיג הצלחה בחייכם.

תשוקה: היו נלהבים ועשו מה שאתם אוהבים. אם אתה לא אוהבים משהו, אל תעשו אותו. לעבוד בעבודות שאנחנו לא נהנים מהן זה קצת כמו למכור את הנשמה שלנו. רואה חשבון שחלם להיות סולן להקה או עורכת דין שרצתה להיות גרפיקאית בחיים לא ירגישו מסופקים. כשאנחנו עושים את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות, נהיה יצירתיים יותר, עם יותר מוטיבציה, מכווני מטרה ונרגיש מרוצים יותר.

תהיו הכי טובים: לא רק טובים, אלא תשאפו להיות הכי טובים במה שאתם עושים. אנשים מצליחים שואפים וחולמים בגדול. תמיד תנסו לדחוף את עצמכם קדימה כדי להבטיח שאתם מגיעים לפוטנציאל האולטימטיבי שלכם. כשאתם עושים את זה, תוודאו שאתם גם חוגגים את הניצחונות שלכם, זה ייתן לכם הרגשה של ביטחון ואמון בעצמכם.

תהיו יצירתיים: תחשבו על רעיונות חדשים כל הזמן. חדשנות וחשיבה קדימה יניעו אתכם להיות הכי טובים ומוצלחים שאתם יכולים. סטיב ג’ובס אמר: “I want to put a ding in the universe.” תמיד תשאפו לעשות דברים שאתם ואף אחד אחר לא עשה בעבר. שימו מחברת ריקה ליד המיטה, ובכל פעם שעולה לכם רעיון חדש או שחלמתם על משהו מעניין, תכתבו אותו.

נסו לחשוב כאשר אתם קמים בבוקר, מה גורם לכם לחייך, ממה אתם שמחים? המשפחה? הזוגיות? בגדים? בעלי חיים? תחושת שייכות אחרת כלשהי? מה גורם לכם אושר? עם אילו אנשים אתם מרגישים בנוח? כל אחד מודד את אושרו בצורה שונה, כל אחד מרגיש דברים שונים, אף אחד לא חושב או מרגיש אותו הדבר.

לכן מדידת ההצלחה שלנו שונה לגמרי. אחד ירגיש שהוא בגג העולם מתי שישיג אישה לחיים, והאחר ירגיש את אותה תחושה מתי שיחסוך מספיק כסף ויקנה את רכב החלומות שלו.

נסו לחשוב מה גורם לכם לסיפוק, מה גורם לכם לתחושת נוחות, מאיפה תוציאו את המירב מעצמכם. כך תוכלו לדעת האם אתם נמצאים במקום טוב עבורכם, האם אתם נמצאים עם אנשים מספיק טובים בשבילכם. האם אתם מאושרים והאם אתם בדרך להצלחה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך לעצב דף נחיתה בלי ידע מקדים

בכתבה הקודמת דיברנו על 9 טיפים פרקטיים לשיפור דף הנחיתה שלך והכתבה הזו היא המשך ישיר אליה. אם לא קראתם עדיין אתם מוזמנים לקרוא אותה