fbpx

אל תיתקעו מאחור: ארבעת הטרנדים הכי חשובים בשיווק דיגיטלי

אל תיתקעו מאחור: ארבעת הטרנדים הכי חשובים בשיווק דיגיטלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בעולם תזזיתי שמשתנה כל הזמן, אתם חייבים להישאר מעודכנים כדי לבלוט. קבלו ארבעה כלים פשוטים שיעזרו לכם לבלוט מעל המתחרים

טרנדים דיגיטלים

ממש עוד רגע מתחילה לה שנת 2022 ואנחנו חיים בעידן שמה שהיה אתמול, לא בהכרח מעניין היום. טרנדים מתחלפים מהר. אם אתם לא מתעדכנים, לא עוקבים לא מסתגלים לטכנולוגיה אתם נשארים מאחור או במילים אחרות, נופלים חזק. 

זה עולם של תוכן ודאטה שבו הצרכנים קובעים הכל. אם אלה שיחליטו אם אתם מעניינים מספיק כדי לשרוד את היום. מה זה אומר לגבי שיווק? משווקים כבר לא יכולים לטמון את הראש בחול ולהחזיק אצבעות שמהלך שיווקי מסוים יעבוד.

 אם אתם רוצים שהעסק שלכם יישאר חזק מול התחרות העצומה שיש היום ברחבי האינטרנט, עליכם להכיר את השינויים והטרנדים בעולם השיווק הדיגיטלי. אספנו עבורכם ארבעה טרנדים שיעזרו לכם לבלוט לעומת המתחרים.

1.בינה מלאכותית (AI) –

עד לפני כמה שנים, צמד המילים בינה מלאכותית נתפס כמשהו מתוך סרטי מדע בדיוני או לכל הפחות טכנולוגיה יקרה ולא זמינה. היום? כל כך הרבה דברים מונעים על ידי AI שזה מדהים לחשוב בכלל איך חיינו בלעדיה.

הנה כמה מהסיבות למה עסקים בוחרים להשתמש ב-AI:

בינה מלאכותית מנתחת התנהגות צרכנים ודפוסי חיפוש, ומשתמשת בנתונים מפלטפורמות מדיה חברתית ובלוגים כדי לעזור לעסקים להבין איך הלקוחות מוצאים את המוצרים והשירותים שלהם. בעולם של נתונים שבו דאטה שווה כוח, בינה מלאכותית היא כלי נהדר כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם.

איך משלבים טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית בעסק?

  • תוכנות המנהלות עבור קמפיינים ומודעות בפייסבוק, גוגל ופלטפורמות נוספות ומעל הכל עושות אופטימיזציה על בסיס העדפות הצרכנים – על אילו מודעות לחצו יותר ובאיזו תדירות. לא רק שתוכנות כאלה יחסכו לכם המון זמן וכאבי ראש, הן גם יחסכו לכם כסף. לא תצטרכו יותר לשלם למנהל קמפיינים או איש שיווק חיצוני.
  • צ’אט בוטים שמנהלים שיחה עם הלקוחות ומונעים על ידי AI בלבד. הטכנולוגיה הזו מצליחה לזהות על מה הלקוח מדבר ולתת לו מענה שמרגיש אנושי. היתרון הגדול הוא ששירות הלקוחות יכול לפעול ולתת מענה 24/7 ללא תשלום לצוות עובדים שינהל את שירות הלקוחות ברחבי פלטפורמות המדיה החברתית.

תוכנות AI שאוספות דאטה מדפים שמדורגים גבוה בגוגל ועוזרות לעסקים לקדם את התוכן שלכם באמצעות שימוש במילות מפתח נכונות, שיפור הדקדוק וכלים נוספים שעוזרים לדירוג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל (SEO).

 

2.שיווק באמצעות וידאו-

וידאו מאז ומתמיד היה אחד הכלים החזקים של משווקים להגיע אל הצרכנים ולהניע אותם לפעולה. היום, התוכן הוויזואלי הוא כנראה המהות של מאמצי השיווק שלכם. 
הנה כמה נתונים מעניינים לגבי תוכן וידאו.

  • 70 אחוז מהצרכנים שיתפו סרטון של מותג מסוים.
  • 52 אחוז מהצרכנים טוענים שצפייה בסרטון של מוצר עוזרת להם להיות בטוחים יותר ברכישה שלו.
  • סרטונים, ובפרט סרטונים קצרים, יכולים לעזור לשפר את אחוז ההמרה.

אחת הבעיות איתן התמודדו משווקים בעבר היא המעבר הגובר לטלפונים הניידים. דפי מכירה ארוכים, מלאים בטקסט ותמונות הפסיקו לעבוד. הם מסורבלים, ארוכים וקשים לקריאה בסמארטפון. לעומת זאת, וידאו יכול להציג את אותו מידע בפורמט שעובד בצורה מושלמת הן במחשבים והן בטלפונים ניידים.

אם האתר שלכם כולל וידאו יש סיכוי גבוה פי 50 להזרים תוצאות חיפוש אורגניות וזה מהסיבה שאנשים נמשכים יותר לתוכן וידאו. בנוסף, תוכן וידאו יכול לעזור לכם ליצור הרבה יותר תוכן. פיסת תוכן אחת יכולה להפוך להמון פיסות תוכן קטנות (קראו את הכתבה שלנו על איך יוצרים תוכן מתוכן) אגב, אם כבר תחליטו להקדיש מחשבה לשיווק בוידאו, שימו לב לסרטונים ב-360 מעלות שמעניקים לצרכנים חוויה אינטראקטיבית יותר.

3.חיפוש מונחה תמונה –

מה הרעיון בטרנד הזה?
אנשים מעלים תמונה מהנייד כדי לבצע חיפוש בגוגל ולקבל תוצאות ספציפיות במיוחד. הם יכולים למצוא מוצר מסוים או דומה למה שהם מחפשים.

על פי הערכות, ב-2025 תעשיית החיפוש הויזואלי תהיה שווה כ-40 מיליארד דולר.

איך זה נוגע אליכם?
על ידי הכללת תכונות חיפוש מונחות תמונה או (באנגלית Visual search) עסקים יוכלו להגיע לקהלים גדולים ולמכור יותר. פלטפורמות כמו Google Lens, פינטרסט ואינסטגרם כבר אימצו את הטכנולוגיה הזו וזה משתלם להן. 

איך עושים את זה? מסגלים הרגל. בפשטות, תכניסו את החיפוש מונחה התמונה למערך השיווק שלכם. תתמקדו במודעות פינטרסט, גוגל ואינסטגרם ואל תשכחו לוודא שאישרתם ‘Visual search’. כדי לעשות זאת נכון, בצעו אופטימיזציה לתמונות באתר שלכם, ודאו שהם ברורות ובגודל הנכון.

אגב, אולי יעניין אתכם: מיתוג זה לא לוגו.

4.חיפוש קולי –

השימוש הגובר בחיפוש קולי גרם לחברות רבות לשקול מחדש את אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי שלהן, שימו לב לנתונים הבאים:

  • על פי נתוני גוגל, 27 אחוז מהאוכלוסייה העולמית מחפשת באמצעות זיהוי קולי.
  • בשנת 2017, 58 אחוזים מהצרכנים השתמשו בחיפוש קולי כדי למצוא עסק מקומי.
  • 40% מהקהל האמריקאי משתמש בחיפוש קולי.
  • אפילו פיצה דומינוס מאפשרת לחובבי הפיצה להזמין מהנוחות של הספה שלהם בלי להרים את הטלפון, ורק באמצעות זיהוי קולי.  

מה עליכם לעשות?

  • שימוש בשפה טבעית ומדוברת (פחות רשמית, כזו שאנשים מדברים בה) עם תשובות ישירות לשאלות ספציפיות.
  • ודאו שהדפים באתר שלכם מותאמים ועדכניים – שאין דפים כפולים, פרטי התקשורת לא נכונים או שעות פתיחה לא רלוונטיות. 
  • ערכו אופטימיזציה למילות החיפוש באתר שלכם.    

שווה לקרוא גם: איך יוצרים נוכחות דיגיטלית.

הצעד הבא בחיפוש הקולי יהיה המודעות והפרסומות. זה אומר שאלכסה, סירי או כל טכנולוגיה בעלת זיהוי קולי תיתן לכם את התוצאה שחיפשתם יחד עם מודעה או פרסומת שקשורה למה שחיפשתם.

היי, מקווים שהכתבה הזו נתנה לכם ערך. אם אתם רוצים לדעת יותר ולקבל עוד לפני כולם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לניוזלטר שלנו. בכל שבוע אנו שולחים לכם חמש דקות של ערך ותוכן מעניין על יזמות, שיווק, טכנולוגיה, רעיונות חדשים וסטארטאפים מעניינים, שלא תמצאו בשום מקום אחר. לא מספימים, לא עכשיו ולא אף פעם. מילה שלנו. להרשמה לחצו כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 82 – המקצוען הוא הידען

שוב שישי תפס אותי עם הלשון בחוץסירי, תגידי, מה זה ישראלים? ישראלים זה להיכנס לטוויטר ולקרוא ריבים על נידה, הפלות ופוליטיקה ולהישאב פנימה בלי להבין