fbpx

מה הקשר בין חדר כושר לבין פרסום בפייסבוק (יש, נשבעים)

מה הקשר בין חדר כושר לבין פרסום בפייסבוק (יש, נשבעים)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לכאורה, התוצאות שאתם חולמים עליהם נמצאות במרחק כמה הנפות משקולות או עכבר. אלא שבפועל, יש פה תהליך מורכב ומתמשך, והוא לא קשור רק למערכת

להתחיל לפרסם בפייסבוק נראית כמו משימה פשוטה – וטכנית, אפשר לעשות את זה בלי הרבה ידע מוקדם. בפועל, ריבוי האפשרויות הופך את התמונה והתהליך כולו לקצת יותר מורכב. ממש כמו ללכת לחדר כושר: זה נשמע כמו משימה אלמנטרית – אבל בפועל כדאי מאד שתדע מה אתה עושה שם.

כשחושבים על זה, יש הרבה מאד במשותף בין פרסום בפייסבוק לבין חדר כושר. החל מהשופוני, האאוטפיט והסלפי, דרך המבטים על השכנים מסביב, ועד לשאלה התמידית מתי כבר נראה תוצאות. בשניהם תעברו את השלבים שכולם עוברים (ולא תמיד זוכרים אחר כך), ואם תכירו אותם – אולי תצליחו לעבור אותם מהר יותר.

הכל מוכן. מזהים מה חסר? (תמונה: Deposit photos)

 

שלב הדחיינות

מכירים את פרק הזמן בין קבלת ההחלטה לבין מועד הביצוע בפועל. להתחיל לעבוד על משהו שאתה לא יודע איך ייראה וכמה קשה זה יהיה זו משימה מאתגרת. מה עושים? דוחים. או אם תרצו: מתייעצים, שואלים, קוראים – ובינתיים מרוויחים זמן.

הטיפ שלנו: היתרון במערכת הזו הוא שאתם לא צריכים לדעת הכל מראש – אפשר לצאת לדרך עם תיק קטן, וללמוד הרבה תוך כדי תנועה (בתנאי שאתם באמת לומדים). לכן, אין באמת סיבה לחכות עם זה עד שתהיו אשפים. יתרה מזאת – כאן, בניגוד למקצועות אחרים, המומחיות שלכם מתבססת נטו על הקילומטראז’ שצברתם במערכת ולא על מספר שנות הלימוד שלכם. כמו את התלת ראשי שלכם – גם את הניסיון בפייסבוק צריך לבנות בהדרגתיות ולאורך זמן – זה לא קורה ביום וגם לא בחודש – זה דורש מחויבות, התמדה ולא מעט תחת.

שלב הבלבול

זה תמיד נראה פשוט מהצד – אבל כשיוצאים לדרך, זה אף פעם לא כמו כמו שחשבנו שיהיה. ואז מגיע שלב השאלות האינסופיות: ממה להתחיל? מתי נראה תוצאות? כמה להשקיע? במה להתמקד? האם אני עושה עבודה טובה? האם עדיף להמשיך לבד או להתקדם עם מישהו מקצועי?

הטיפ שלנו: חלק גדול מהעבודה בפייסבוק היא ניסוי וטעיה – או אם תרצו, אופטימזציה בשפה המקצועית. להעלות, לראות מה עובד, להוריד, לשנות – ובעיקר ללמוד מקמפיין לקמפיין. על חלק מהשאלות תקבלו תשובה תוך כדי תנועה, ואחרות פשוט ישארו פתוחות. זו הפלטפורמה, רב הנסתר על הגלוי בה.

שלב הייאוש

עברה תקופה לא ארוכה, והגענו לשלב הייאוש. אנחנו זונחים את חדר הכושר (כמטאפורה לקמפיין, כן?) – מאבדים את האמון בפלטפורמה או מגיעים למסקנה שזה לא בשבילנו, ומתחילים לחשוב על דרכים של פעם לצוד לקוחות. לפעמים אנחנו גם ממשיכים לשלם בכל חודש כי עוד לא לגמרי ויתרנו על האפשרות (אולי זה עוד יגדל?).

הטיפ שלנו: בשלב הזה ההמלצה היא לשבת עם מישהו מבחוץ שלא מכיר את הקמפיינים שלכם אבל מכיר את הפלטפורמה – לעבור על כל הקמפיינים שעלו – ולראות מה חסר/התפספס בכל אחד מהם. לפעמים מה שקשה לראות מבפנים הוא בולט לעין חיצונית.

אז מה, לבד או עם מאמן?

בסופו של דבר – הכל אפשר ללמוד לבד. לכן, התשובה תלויה בכם. מאמן ילמד אתכם לעשות דברים שאולי תלמדו לאורך הזמן כך שתגיעו לתוצאות מהר יותר. מצד שני, יכול להיות שתגיעו לתוצאות בעצמכם לאורך יותר זמן.

זו גם מסגרת טובה, לאלו שחוששים שהם ישלמו למכון, אבל אם בלי הסמכות שנוזפת בכם מהצד השני אתם פשוט לא תצאו מהמיטה (או מהפיד, תלוי מאיזה צד של המטאפורה אתם).

הטיפ הכי חשוב שאנחנו יכולים לתת למי שמתחיל לפרסם בפייסבוק, הוא לקבל את מה שאתם כאן ועכשיו ולעבוד עם זה, מתוך הנחה שיש דרך שאתם צריכים לעבור ושהקילומטראז’ יביא איתו את התוצאות. בשני המקרים זה תלוי בדבר אחד: התמדה.

ואם הצטברו לכם שאלות, אנחנו כאן תמיד. כתבו לנו ונשמח לעזור.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 63- המלחמה בטיקטוק

מה יהיה עכשיו גם אנחנו לא יכולים להתעלם מהשגעון שקורה באוקראינה ומקווים שהסיוט יגמר בקרוב. לקוחות רבים שלנו מפעילים צוותי פיתוח ועיצוב ברחבי אוקראינה. אנחנו

ניוזלטר 61- גם לך מגיע לדעת

הרכבת יוצאת מהתחנה מאסק בדרך למאדים, המדינה מנסה להוזיל הכל ומצליחה בכלום. אולימפיאדת החורף מספקת עוד משבר לרוסים ואנחנו פגשנו מעריצה ברחוב, סתם כך (תמונה