fbpx

האם אתם חייבים להיות בכל הרשתות החברתיות?

האם אתם חייבים להיות בכל הרשתות החברתיות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אתם בעלי עסק ועדיין לא נמצאים ברשתות החברתיות? בואו ותראו מה אתם מפסידים.
מה היתרונות ברשתות החברתיות ואיך בוחרים ברשת הנכונה בשביל העסק שלנו?  

בעולם שטלפונים ניידים הפכו לצורך ממשי כמעט כל אדם מחזיק גם מחשב נייד או טאבלט. קשה לומר מתי בדיוק איבדנו את השליטה על מה שאנו רואים, קוראים ושומעים, והכל נגיש ונייד ובא לנו טבעי בחיי היום יום. מה שבטוח, הרשתות החברתיות תפסו כאן פיקוד.

כשיש אלגוריתם משותף לכל שלל הרשתות החברתיות זה הופך את הנושא הזה לקל יותר. נהייה פשוט יותר לפרסם או להנגיש מדיה מסוים לאנשים בשעה שהם מחוברים לשלל רשתות משותפות במידע שיש להם עליך. רשתות אלו נועדו רק בשביל למשוך את תשומת הלב שלנו לכמה שיותר זמן, לקדם את התכנים המצליחים או אלה עם הסיכוי הגבוה שנצפה, נשתף או נעשה לייק.מדובר ברשת אחת שלמה של טירגוט, לא אורגני בכלל, שכל כולו נועד לשאוב אנשים לכמה שיותר זמן ושיעשו פעולות מסוימות באותו הזמן.

למה כן כדאי להיות ברשתות בתור בעל עסק

כל בעל עסק שמעוניין להגדיל או למקסם את מלוא התפוקה מהעסק שלו, כנראה יצטרך גם הוא לפרסם ברשתות אללו. אנחנו כותבים “כנראה” בגלל שזה לרוב כן יהיה נכון, אך יש להגיד שזה מאוד תלוי בעסק ובמוצר שאתה מפרסם. רשתות אלו מכילות כמות עצומה של צופים הדוקים. למעשה, הפלטפורמה של הרשתות משמשת בעלי עסקים בצורה יעילה ומהירה מאוד כשהיא מתאימה את התוכן לצרכי הלקוחות שלו וכך אפשר להגיע אליו בקלות רבה. מעבר לכך, בכדי להגיע לקהל נרחב יותר, על בעל עסק להיות פעיל ברשתות החברתיות בכדי לטרגט בקלות את כל לקוחותיו ולהגיע לקהל יעד גדול יותר.

ישנם לא מעט בעלי עסקים הנמנעים מהשיטה החדשנית הזו הנקראת רשתות חברתיות, זאת בשל המחשבה ש- “לי יש עסק קטן”, או “לי יש עסק שנותן שירות לעסקים אחרים ולא ללקוחות פרטיים אז אין לי צורך בזה”. למרות זאת, אנחנו ממליצים לעסקים אלול היכנס לעולם של הרשתות, כיוון שכיום רובנו נמצאים ברשתות האלו ומשם נוכל למקסם את העסק שלנו בצורה הטובה ביותר.

בנוסף, בעידן בו אנחנו חיים, שהחלפנו את תעשיית הדפוס במדיה החברתית, כל בעל עסק חייב שיהיה לו לפחות דף עסק או אתר אינטרנט, שבו לקוחותיו יראו את כל הפרטים על העסק עצמו. 

קחו לדוגמה “דפי זהב”- מתי פעם אחרונה פתחתם ספר כזה למצוא ספקים? ועכשיו נשאר המאבק על הפרסום בגוגל; מי שמופיע בראש עמוד החיפושים במנוע של גוגל הוא כרגע מוביל. אז ניתן לומר שבעידן הזה כל מי שלא רוצה להתעסק עם פרסום או להשקיע כסף רב בו, יש לזה פתרון המצוי ברשתות החברתיות.

בעל עסק אך לא רוצה להשקיע כסף או זמן בפרסום ברשת? זה בשבילך!

“פרסום אורגני” – בגוגל ישנם מגוון אפשרויות לפרסם את העסק שלך אך כאן נציג את האפשרות החינמית וללא השקעת זמן רב. אולם יש לציין שלא קל בכלל להגיע לפרסום שהוא מדורג גבוהה וטוב מהפרסום האורגני.   

למעשה בשביל להצליח להגיע לתוצאות טובות מפרסום זה, עליך לעשות כמה דברים. ראשית, עליך להימצא “בהרבה מקומות” והכוונה היא שתהיה נוכחות גדולה ברשתות החברתיות, בכדי שמנוע החיפוש של גוגל יכיר אותך בתור עסק, ככה יהיו מספיק אזכורים על העסק שלך ותוכל להתברג “גבוהה”. שנית, האתר שלך נמדד על פי איכות התוכן הנמצא בו והפעילות של הגולשים בתוכו. לפי גוגל ככל שיהיו יותר תגובות, שיתופים וכניסות ככה תדורג גבוה יותר. לבסוף, מנוע החיפוש של גוגל עובד על מילות חיפוש וככל שיהיה עלייך יותר מידע באינטרנט שנאסף משלל המדיה החברתית תתברג יותר גבוהה וגוגל ימקמו אותך בתוצאות הראשונות של החיפוש.

איך בוחרים במדיה שבה נכון לנו לפרסם? מהו ניהול מדיה חברתית?

ראשית, נתחיל בשאלה החשובה של מהי בעצם ניהול מדיה חברתית ולמי היא מתאימה.
כידוע ישנם מספר רב של רשתות חברתיות בהן נהוג ואפשר לפרסם את העסק שלכם, ביניהם: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב ועוד. כאשר אנו מתחילים לפרסם במדיום כלשהו, צריכים לדעת שיש לנהל אותו מעבר לעובדה שאתה מפרסם שם פעם בחודש, לדוגמה: ניהול מדיה חברתית מתבטא גם בכל הקשור לאינטראקציה של בעל העסק עם הלקוחות שלו ובתור בעל עסק, עלייך גם להיות מעורב במתרחש אצלך באתר או בקבוצה שלך, אם זה בפורומים או בבלוג וכמובן להיות פעיל שם, ליצור חיבור עם הלקוחות, להראות נוכחות. לבסוף, עלייך גם לזהות הזדמנויות מסוימות בהן תוכל להגדיל או להשיג קהל צרכים גדול יותר.

במידה והקצבנו את  הזמן לעסוק בזה, צריך לבחור באיזו מדיה נכון לנו לפרסם. בכדי לבחור מבין שלל הרשתות יש להכיר אותן די טוב כדאי להתחיל לפרסם שם. לדוגמא:בפייסבוק יש קהל צרכנים מאוד גדול, עם זאת, יש היצע מאוד גדול ובמידה ויש לך עסק קטן המציע שירות של מקצוע מסוים כנראה שלא כדאי לך להיכנס לשם.

אינסטגרם הוא ערוץ מצויין לעסקים קטנים ובינוניים;פונה לקהל היותר צעיר שבו משתמשים מיליוני אנשים. פלטפורמה מעולה לעסקים המחפשים ליצור פרסום לא גדול לקהל מדויק יותר ולהגיע לתוצאות המתאימות לגודל העסק שלהם.

בשונה מהשניים הקודמים, יש לנו גם את טוויטר, המונה 328 מיליון משתמשים פעילים באופן קבוע ברחבי העולם. טוויטר מציעה גם כן גישה מאוד נרחבת לקהל יעד אליו אפשר להגיע בקלות רבה. אך הפרסום שם שונה לגמרי;פרסום בטוויטר יותר מתמקד בתוכן ולא במוצרים, שם אפשר לעלות דברים לסדר היום הציבורי, נושאים חמים בהם רוצים לדון ובנוסף, זהו מקום מעולה לשתף תוכן עם אנשים משפיעים שעשויים להתעניין במותג שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כוחו של מותג

האם מותג אחד יכול להשפיע על תעשייה שלמה ולסחוף אותה למעלה? כמעט בכל תעשייה ניתן למצוא לפחות אחד כזה שישנה את כללי המשחק. מלחמת הכוכבים