fbpx

מיס אקסל הפכה את הגיליונות של מיקרוסופט לכיף ועשתה מזה מיליונים

מיס אקסל הפכה את הגיליונות של מיקרוסופט לכיף ועשתה מזה מיליונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אנחנו חיים בתקופה מטורפת ומהפכנית, תקופה שבה כל ההגדרות נעלמות או משתנות וכל אחד מספר את הסיפור שלו בצורה שונה. הקורונה ערערה וטלטלה את חיינו, אבל היא הכניסה סטנדרט חדש: החופש לעשות דברים בדרך אחרת. המגפה הביאה איתה ים של סיפורים מעוררי השראה ומקצועות שלא היינו מסוגלים לדמיין לפניה – כמו למשל משפיענית אקסל. 

הכירו את קאט נורטון. היא בבסיסה משפיענית אקסל, ולא רק שהיא משפיענית אקסל, היא מרוויחה מזה מיליונים. ל”מיס אקסל”, כמו שהיא מכנה את עצמה, יש מעל 1.5 מיליון עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם. היא מרוויחה לפעמים, כפי שהיא מעידה, שש ספרות ביום. אופרציה של אישה אחת שהתחילה הכל ביוני 2020, מהבית, עם אייפון בלבד, וייצרה טרנד – משפיעני פרודוקיטיביות. 

המודל שלה שונה ממשפיענים אחרים. היא רואה ברשתות החברתיות כצינור שיווקי עבור הסרטונים והקורסים שהיא מוכרת, בניגוד למודל הפופולארי של משפיענים שמכוונים להרוויח כסף ישירות דרך הפלטפורמה. בעצם, מיס אקסל מוכרת קורסי אקסל (ומוצרים נוספים של מיקרוסופט) שצולמו מראש אותם היא משווקת דרך הרבה תוכן שהיא מייצרת ומעלה לחשבונות האינסטגרם והטיקטוק הפופולריים שלה. איך זה עובד? 

“יצרתי ליין של קורסים מהנים, כל אחד מכיל בערך 100 סרטונים. מי שעוקב אחרי ברשתות יודע שאני אוהבת לעשות הכל כיף ולהביא אנרגיות. אני מצלמת ועורכת בעצמי כי מבחינתי, זה חלק מהאמנות שלי. הקורסים הם כמו התינוקות שלי. אני מכינה אותם מההתחלה ועד הסוף וגאה בהם מאוד. הם גם מאוד מצליחים”, סיפרה באחד הראיונות.  

נורטון תמיד אהבה אקסל. היא אפילו נהגה לתור ברחבי ארה”ב ולהעביר, פנים אל פנים (כמה ישן), קורסי אקסל מטעם חברת הייעוץ בה עבדה. כשהקורונה עצרה את הנסיעות, נורטון מצאה את עצמה בחדרה הישן בבית הוריה עם הרבה זמן פנוי ורעיונות גדולים. כדי להפוך מקאט נורטון את מיס אקסל, סיפרה שהייתה צריכה לעבוד על עצמה ולשחרר את הבחורה הביישנית והחרדתית. 

לקאט, אז בת 27, אפילו לא היה חשבון טיקטוק, אבל משהו בפנים צעק לה שזאת הפלטפורמה הנכונה להתחיל להתנהל בה ולהמציא את מיס אקסל. הסרטון הרביעי שהעלתה כבר הגיע ל-100 אלף צפיות. אחרי פחות משבוע, הגיע טלפון ראשון ממנכ”ל של חברת IT גדולה שהזמין ממנה סרטוני הדרכה, אותם היא צילמה מאותו חדר בבית הוריה. בתוך חודש, היא כבר עמדה על 100 אלף עוקבים בטיקטוק ו-3.6 מיליון צפיות. עד תחילת 2021, היא כבר התפטרה מהעבודה שלה והחלה להתמקד רק במכירת הקורסים וביצירת תוכן. 

טכניקת הלימוד הייחודית שלה מבוססת על כמה: הרבה אנרגיות ממגנטות, כיף, מודרניות ונגישות. נורטון רוקדת מול המצלמה לצלילי מוזיקת פופ קלילה תוך שהיא מנגישה נושא יבש כמו אקסל בצורה קלה לקהל צעיר, אבל לא רק. היא מאמינה בפשטות שכולנו רוצים ללמוד, אבל גם לצפות בתוכן שגורם לנו לחייך ולהרגיש טוב. משהו שיעורר בנו השראה. עכשיו, אקסל היא תוכנה בסיסית שכמעט ולא משתנה. כולם משתמשים באקסל. כולם רוצים להשתפר ולהפוך להיות יעילים יותר. במובן מסוים, יש הרואים בנורטון משפיענית ההתייעלות הראשונה.

ההצלחה של מיס אקסל סידרו את התואר מיקרוסופט MVP ולמעשה, היא גויסה על ידי מיקרוספט ללמוד היטב את המוצרים כדי שתוכל ללמד את הקהל שלה. אם “מיס אקסל” לא היה משתרש כמותג, אפשר בקלות היה לקרוא לה מיס מיקרוסופט. אגב, מיס אקסל מוכרת חבילת קורסים שלמה לכל מוצרי החברה תמורת 997 דולר, לעומת קורס בודד ב-297. 

מיס אקסל היא לא פחות מתופעה. מעבר לעובדה שהיא מצאה דרך להפוך את הספרדשיטס למשהו כיף, שמח, אפילו “סקסי” כמו שנכתב ב”טיימס”, היא השכילה להבין לפני כולם לאן העולם הולך – משפיעני רשת, יצרני תוכן ואוטוריטות בתחומם יכולים להרוויח הרבה הרבה כסף על ידי העברת ידע בדרך מקורית. כלי תקשורת כלכליים ואתרים מובילים בנושאי שיווק ויזמות הכינו עליה כתבות פרופיל. היא מרואיינת מבוקשת, ובילת דרך, יזמית מעוררת השראה. 

“הגעתי לזה כי רציתי ליצור לעצמי חיים כמו שאני רוצה לחיות אותם. חופש כלכלי וחופש גיאוגרפי. מודל ההכנסה הפסיבית הוא הנכון ביותר עבורי. אם אני לא משיקה קורס חדש, אני עובדת אולי 15 שעות בשבוע. שומרת על פלואו יצירתי ומקבל אנרגיות. החבר שלי ואני יצורים דיגיטליים ובכל חודש אנחנו טסים למדינה אחרת. רציתי לחיות ולגלות כל עוד אני צעירה ולא לחכות לפרישה”. 

אז תגידו, איך כישורי האקסל שלכם? 

צפו: מיס אקסל חושפת איך הופכים להיות ויראליים בטיקוטוק

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כלים פסיכולוגיים למכירה בדיגיטל

רכישות אונליין היא תופעה עולמית שרק הולכת ומתגברת. בשנת 2014 סך המכירות מסחר אלקטרוני ברחבי העולם עמד על 1.336 טריליון דולר,לעומת שנת 2021 בה הוא