fbpx

איך להצליח בחיים: 7 ספרים שכל יזם מתחיל חייב לקרוא

איך להצליח בחיים: 7 ספרים שכל יזם מתחיל חייב לקרוא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

איך הופכים חלום למציאות? איך מצליחים להגיע לגרסה הכי טובה של עצמנו? מתי צריך להפסיק להיות אכפתיים? זה לא משנה באיזה תחום אתם מתעסקים, כולנו חולמים להצליח בגדול, להיות הטובים ביותר, לפצח את השיטה ולהרוויח בענק. החיים אולי לא באים עם מדריך הפעלה, אבל המקסימום שאנחנו יכולים לעשות זה ללמוד מאנשים שעשו את זה בגדול. קיבצנו כמה מהספרים האהובים עלינו שאנחנו חושבים שכל אחד יכול לקחת מהם משהו וללמוד משהו חדש. קבלו את רשימת ההשראה שלנו. הספרים שהיינו לוקחים לאי בודד.

 

“המנכ”ל והדלת המסתובבת”

“המזל”, אומר פיטר קאש, הוא הזדמנות המתדפקת בדלת.

לפיטר קאש, אחד האנשים המצליחים ביותר בעולם העסקים של ניו יורק, יש השקפה מקורית על הגורמים להצלחה ומשימה ללמד אחרים איך הוא עשה זאת. הוא מראה בספר איך לזהות את הרגע שמאפשר להפוך חלום למציאות בת מזל, ואיך לאחוז בו.

אם אתם מאותם אנשים החושבים שהמזל תמיד מאיר פנים למישהו אחר, אבל לא לכם, חכו שתקראו את הספר. פיטר קאש ישכנע אתכם שהברכה בעסקים אינה נחלתם של אחרים בלבד. גם אתם יכולים.

חוכמת האדישות”

מארק מנסון מעודד חשיבה עצמית. הוא מבקש מאיתנו להטיל ספק בדברים שאנחנו יודעים או חושבים לנכון, ובגדול הוא מעמיד בסימן שאלה את כל האמונות שלנו, האידאלים ואמות מידה עליהם ביססנו את כל מי שאנחנו. הוא מבקש מאיתנו בשורה התחתונה לקחת אחריות על החיים שלנו, להפסיק לחיות בסיפור האגדה המטופש הזה שאנחנו חיים בו ולהתחיל לשים לב לדברים החשובים באמת. בקיצור, לצאת מהסרט. 

מהם הדברים החשובים באמת? נשאיר אתכם במתח. חוכמת האדישות הוא ספר מצחיק ומעורר מחשבה על גישה בלתי צפויה להצלחה בחיים. תקראו אותו רק אם אתם מוכנים להניח בצד את כל התירוצים, ולהתחיל לחתור באופן פעיל לחיים טובים יותר. להבין אילו דברים בחייך ראויים שתרגישו אכפתיות כלפיהם – ועוד יותר חשוב, מה לא ראוי לאכפתיות. הספר בעל המעוף, הפילוסופי והמעשי הזה מקנה את החוכמה להיות מסוגלים לעשות את הדבר הזה בדיוק.

 

מצוינים: ממה עשויה הצלחה

מציינים ממה עשויה הצלחה

למה אנשים מסוימים מצליחים יותר מאחרים? כי הם אינטליגנטים ושאפתנים? לפי מלקולם גלדוול הסיבות להצלחה שונות לגמרי.

הספר “מצוינים” מגלה לנו מה משותף לביטלס ולביל גייטס, מדוע הסינים מבריקים במתמטיקה? מהו יתרונם הסמוי של כוכבי אתלטיקה? ואיך זה שלא שמענו על האדם בעל מנת המשכל הגבוהה ביותר בעולם?

באיזה טווח שנים נולדו הכי הרבה מיליארדרים? למה לעורכי דין מובילים בניו יורק יש קורות חיים דומים? ואיך תרבות המוצא קובעת מי יהיה טייס מוצלח?

את כל אלה מסביר גלדוול בסגנון בהיר ומושך על פי תיאוריה מפתיעה וחדשנית, מלווה בדוגמאות רבות הכוללות את סיפורו האישי המרגש.

“The new entrepreneurs”

The new entrepreneurs

“היזמים החדשים” הוא סיפורם של אלו שהופכים רעיונות למציאות בעולם החדש.  אלו הם בעלי העסקים, המחנכים, היזמים הטכנולוגיים והחברתיים, המנהלים, ההורים, והאומנים. הם משנים את חוקי המשחק, ומעזים לשחק במספר מגרשים במקביל. הם אלו שיודעים לנוע בעולם החדש בחופשיות, ביצירתיות ובווירטואוזיות ולהפוך אותו למגרש המשחקים שלהם. 

הספר מציג רעיונות עמוקים בדרך שברורה ופשוטה ליישום. הוא משלב את סיפורה של FreshBiz כל הדרך מהרעיון לעסק בינלאומי מצליח, ועוד סיפורים, דוגמאות וראיונות עם יזמים מובילים מהארץ והעולם המספרים כיצד הם מיישמים הלכה למעשה את העקרונות השונים בתחומי העסקים, המוזיקה, והיזמות החברתית. זה ספר שפותח דלת לעולם חדש של מושגים ורעיונות, שאם תתנו להם, ימצאו את דרכם במהירות לחייכם האישיים והמקצועיים וישנו אותם לטובה לתמיד.

“There’s no plan B for you’re A game”

There no plan c youre a game

המדריך שייקח אתכם אל הקצה. כספורטאי מקצוען לשעבר, מחזאי ומאמן מנהיגות עטור שבחים, בו איסון יודע בדיוק מה צריך לעשות כדי להיות הטוב ביותר. הכלים והאימונים המוכחים שלו עבדו עבור מדליסטים אולימפיים, מנהיגים צבאיים, סופרים רבי מכר, ספורטאים מקצועיים ומנהלי עסקים וצוותיהם. 

אין תוכנית ב’ למשחק הכי טוב שלך (יש לכם הצעת תרגום אחרת?) מסביר כיצד לפתח את האופי, היושרה והמחויבות הנדרשת כדי להפוך לטוב ביותר – וזאת באמצעות ארבעה שלבים שיעזור לך להשיג את המיומנות, לשמור על המאמץ ולהתמקד באתגרים.

מוכנים להיות הטובים ביותר במה שאתם עושים? זה המדריך בשבילכם.  

“getting to yes”

הספר הבא הוא כנראה המוכר מכולם. מאז פרסומו המקורי לפני כמעט 30 שנה, Getting to yes  עזר למיליוני אנשים ללמוד דרך טובה יותר לנהל משא ומתן. זהו אחד הטקסטים העסקיים העיקריים של העידן המודרני, המבוסס על עבודות של פרויקט המשא ומתן של הרווארד, קבוצה העוסקת בכל הרמות של משא ומתן ופתרון סכסוכים. 

הספר מציעה אסטרטגיה מוכחת, צעד אחר צעד, להגיע להסכמות הדדיות בכל סוג של סכסוך. הוא מעודכן ומתוקן ביסודיות, מציע לקוראים שיטה ישירה, ישימה ואוניברסלית לניהול משא ומתן על סכסוכים אישיים ומקצועיים. 

הטקטיקות המוצעות בו פרקטיות, ישימות ומועברות בגובה העיניים, כך שמובן מסוים אפשר לומר שהטקסט הזה הפך למדריך האולטימטיבי עבור כל מי שרוצה לשכלל את כישורי המו”מ. ובינינו, כולנו נצטרך להשתמש ביכולת הזאת מפעם לפעם. 

how to win friends & influence people”

ספר עזרה עצמית. מאז יציאתו לאור, הוא נמכר ביותר מ-30 מיליון עותקים של הספר, נתון שהופך אותו לאחד מרבי המכר הגדולים בז’אנר העזרה העצמית. הספר מלמד על האופן בו יוצרים חיבור עם אנשים בעלי השפעה ומוניטין, היכולת לשכנע אחרים, לשפר כישורים עסקיים, ובאופן כללי לשפר מיומנויות בקשרים בין-אישיים. 

בשנת 2013 בחרה ספריית הקונגרס של ארצות הברית את הספר כאחד מבין 88 “הספרים שעיצבו את אמריקה”, בציון השפעתו הרבה על הסוגה של ספרי עזרה עצמית בארצות הברית בשנת 2011, בחר בו מגזין טיים כאחד ממאה הספרים “החשובים והטובים ביותר”.

הספר מקנה כלים להתמודד עם ביקורת, להימנע מוויכוחים ולנהל תקשורת בין-אישית באופן חלק ונעים, להפוך אנשי שיחה טובים, מעניינים ומהנים יותר ולעורר התלהבות אצל השומעים.

בחלק הראשון של הספר מציע “טכניקות יסודיות להתנהלות עם אנשים”.
בחלק השני של הספר מספק קרנגי “שש דרכים לגרום לאחרים לחבב אותך”
והנה אספנו לכם 2 שאהבנו במיוחד:

  • לזכות באהדת אחרים הוא להתעניין באחרים, אבל באמת. לגרום להם להרגיש חשובים
  • להיות אדם קשוב ולעודד אחרים לדבר על עצמם. “עליך לזכור”, כותב קרנגי, האנשים שאיתם אתה מדבר “מתעניינים בעצמם והבעיות שלהם, פי 100 ממה שהם מתעניינים בך או בבעיות שלך”.

בחלק השלישי מציע קרנגי 12 דרכים להניע אנשים להסכים עם דרך המחשבה שלך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ניוזלטר 16- אפשר להנמיך?

סליחה? אפשר חשבון? המסעדות ובתי הקפה חזרו לחיים. לפי התמונות ברשתות, אפשר לחשוב שזן מיוחד של כסאות השתלט על רחובות המדינה. מאחלים בהצלחה לכולם אבל

אין לייקים

ניוזלטר 9- מבטלים לייקים

העולם מצחיק אז צוחקים אם כבר סגר, אז גשם לא?בעוד כמה ימים יושבע נשיא בארה”ב, אנחנו בדרך לבחירות הבאות והתחלנו לחשוב איזה פחד יהיה בבחירות