fbpx

צחקתם עליהם בצבא, עכשיו הם צוחקים על כולנו: הקשר בין מוטיבציה להשקעה

צחקתם עליהם בצבא, עכשיו הם צוחקים על כולנו: הקשר בין מוטיבציה להשקעה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגידו ילדים מגניבים, גם אתם השתמשתם בכינויי גנאי על אלו שהשקיעו בצבא ובלימודים? ואז מה קרה? נפל האסימון והתעוררתם על החיים שלכם. הבנתם את סוד ההצלחה של הווינרים

תגידו, חשבתם על זה פעם? אנחנו עוברים כל כך הרבה תחנות בחיים: לימודים, עבודה, צבא, עוד פעם לימודים ועוד פעם עבודה. בכל אחת מהתחנות בוחנים אותנו לעומק ומחדש. באיזשהו שלב בחיים, אנחנו גם מבינים שכל תחנה כזו יכולה להשפיע מאוד על התחנה הבאה ועל העתיד שלנו באופן כללי. אנחנו מבינים – במוקדם ובמאוחר – שכל דבר קטן בחיים מוביל אותנו לדבר הבא. פילוסופית, אם לא נזלזל בשום משימה, מי יודע לאן נגיע. אולי העבודה שתגישו בלימודים, תוביל לעבודה המבטיחה הבאה שלכם. כמה פעמים שאלתם את עצמכם מה היה קורה אם הייתם עושים משהו אחרת בתחנה קודמת?

את תובנה הזאת אפשר לסכם במילה אחת.

מוטיבציה

מוטיבציה היא סימן מקדים להצלחה ארגונית. מדובר במוטיב חיוני וקריטי כשרוצים ליצור צוות מעורב ויצרני שישאר נאמן לכם ולעסק שלכם. ישנם יתרונות רבים ליצירת צוות עובדים עם מוטיבציה: שיפור שביעות הרצון והמחויבות של העובדים, עלייה בשיעורי ההחזקה, ירידה במחזור העובדים ובכמות ההיעדרויות, שיפור תרבות החברה, עלייה ביעילות העובדים, מעורבותם וביצועיהם וכן יצירת תומכים נאמנים למותג.

אם נסתכל על ההגדרה היותר רחבה גם מנקודת המבט של האינדיבידואל, מוטיבציה היא הרצון להגיע הכי רחוק שאפשר בכל דבר. היא זאת שתניע אתכם לכבוש כל עסק שבו תעבדו, היא זאת שתטריף את המנהלים על הרצון שלכם לעוד והיא גם זו שתגיעו איתה למטרות שהצבתם לעצמכם. אז כן, מוטיבציה היא הכל בחיים. ללא מוטיבציה לא יהיה לנו את הכוח לנצח את השאר ואת עצמנו. בשביל שנוכל להשיג את המטרות שלנו בחיים, צריך לבנות ולתחזק את המוטיבציה.

שלושת המניעים המוטבעים במוטיבציה הם:

1. כשירות: זהו הרצון להרגיש יעיל ובשליטה על הסביבה ועל תוצאת המשימה. ניתן לנצל זאת על ידי שיבוץ של כולם לביצוע התפקיד הנכון עבורם (כמובן לצד הכשרה מספקת). העובדים שלכם חייבים לקבל הזדמנויות להביע את כישוריהם ואת חוזקותיהם.

2. אוטונומיה: זוהי מידת החופש שיש לעובד להחליט כיצד ומתי ימלא את חובותיו. להיות אוטונומי אינו זהה ללהיות עצמאי – זה פשוט אומר שיש תחושה של רצון חופשי בעת השלמת המשימות. ניתן לנצל זאת על ידי ייעוץ למנהלים להפגין אמון ולהימנע מניהול מיקרו (פנימי).

3. קירבה: הכוונה היא לצורך שלנו לחוות יחסים אישיים ותחושת שייכות לקבוצות חברתיות. ניתן לנצל זאת על ידי עידוד שילוב בעבודה וחגיגת ניצחונות (וכאב הפסדים) ביחד.

Motivation is an employee’s intrinsic enthusiasm about, and drive to accomplish activities related to work. Motivation is that internal drive that causes an individual to decide to take action
  (susan m.heathfield)




בין השקעה למוטיבציה
כשיש מוטיבציה, לא נעשה חצי עבודה, לא נבנה חצי בניין וגם לא נצייר חצי ציור. ניתן את כל כולנו בכל משימה. פרפקציוניזם זו לא מילה גסה. אלו עם מוטיבציה לנצח את החיים, להגיע לפסגה, הם גם אלו שיעשו עבודה בשלמותה שגם תהיה מושלמת בעיניהם. החשיבות שנקדיש לכל משימה מראה על צדדים חיוניים לעובד מסור ומוצלח, כך שלכל מנהל חד, תחלוף המחשבה בראש האם להציע לו עבודה/פרויקט. גם כאשר אין לעובד את כל הכלים/ידע לעבודות מסוימות, מנהלים עדיין ירצו את אלו שיש להם כוח רצון ומוטיבציה. כלים אפשר לרכוש וללמוד, מוטיבציה לא. זה עניין פנימי.

השקעה אינה מדברת דווקא לדברים אליהם אנו מחוברים ואוהבים, אלא גם לקחת את המשימות שלא מתאימות לתחום העיסוק או לאופי שלנו, ללמוד אותן וגם שם לפרוח. כאשר לוקחים נטו משימות שמתאימות לאישיות שלנו, אנחנו נשארים באזור הנוחות. זה סבבה עד גבול מסוים. במוקדם או במאוחר, גם לנו כבר יהיה קשה להתגאות בהצלחה שלנו כי היא תיתפס לנו כמובנת מאליה. אם נצליח במקום בו אנו הכי חלשים ולא מחוברים אליו, שם נקבל תחושת הישגיות של הצלחה ענקית.

קבלו דוגמא. אחד, לא משנה שמות, כל חייו עסק במכירות, שירות ועבודות פיזיות, בעיקר בתחום הבין אישי. הוא חשב שאף פעם לא יתחבר לתחום הכתיבה או לכל תחום בו אתה נמצא מאחורי מחשב ללא מגע עם לקוחות. ואז הוא הלך ללמוד, נכנס לתחום הכתיבה והתקבל לעבוד בחברת שיווק מגניבה (נקרא לה סטריטוויז).

בהתחלה התקשה מאוד בכל הקשור לכתיבה. חירפן אותו לשבת שעות מול מסך סטטי ולשבור את הראש איך להוציא כתבה טובה לאתר, כשהעורך המעיק שלו מעיר לו שוב ושוב. לאחר זמן מה התאמן עוד ועוד, השקיע ולא ויתר וכיום הוא כותב ללא כל בעיה או קושי. הוא כבר שכח שלפני חצי שנה היה אומר על עצמו: “לתחום הזה אני בחיים לא אכנס”. גם העורך המעצבן כבר לא מעיר לו או מוריד לו פסקאות מהכתבה.

מה אנחנו רוצים להגיד פה. גם כשנראה לכם שתחום מסוים לא עולה בקנה אחד עם האופי והיכולות שלכם, אולי אם רק תשקיעו ותגלו מוטיבציה, תוכלו להגיע להצלחה גדולה ותחושת סיפוק. נסו את זה.

לאן תוכל להוביל אותנו ההשקעה?
כשלוקחים דברים ברצינות, לא דוחים ולא מזלזלים, כנראה שרחוק. השקעה היא דרך חיים. כשאנחנו מייחסים חשיבות לדברים, זה מורגש גם כלפי חוץ. אנשים מסתכלים, אנשים שומעים ובוחנים כל דבר וכשאנחנו רציניים ומראים שאנו מסוגלים לכל דבר, גם אם אין לנו ניסיון או יכולת כרגע לבצע משימות מסוימות, זה משדר משהו חיובי (וזוכרים? בוחנים אתכם בכל תחנה).

אנשים משקיעים הם ווינרים (גם אם בצבא או בלימודים קוראים להם בשמות קצת פחות מחמיאים) וכולם אוהבים ווינרים. אתם אף פעם לא יודעים מי פוגש אתכם ומי רואה. השקעתם בעבודה בלימודים, המרצה התלהב, ראה פוטנציאל והופ, אתם עובדים אצלו בעסק הפרטי. צברתם ניסיון ב”עבודות שחורות” שלא אהבתם? פתאום זה הצטבר לסט כישורים שיכניס אתכם בדלת הראשית לחברה גדולה. ויש עוד ועוד דוגמאות. תשקיעו, אתם לא יודעים איפה זה יפגוש אתכם חזרה.

אגב, אם עדיין לא נרשמתם לניוזלטר שלנו הגיע הזמן שתעשו את זה. פעם בשבוע, יחד עם כוס קפה בבוקר, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ההבדל בינכם לבין העסק שלכם

האתגר של עסקים קטנים הוא במידה רבה להפריד בין העסק לבין האדם שעומד מאחוריו. מתי כדאי לעשות את זה ואיך – כל הפרטים לפניכם כולנו