fbpx

שוב שישי תפס אותי עם הלשון בחוץ

סירי, תגידי, מה זה ישראלים? ישראלים זה להיכנס לטוויטר ולקרוא ריבים על נידה, הפלות ופוליטיקה ולהישאב פנימה בלי להבין את הטריגר. ישראלים זה המון שמחה לאיד. זה לעשות דווקא אחד לשני. זה ריבים של החצר בגן הילדים מועצמים פי מיליון, רק שהפעם במקום לריב על צעצוע, נאבקים על לייקים. 

ואז, להגיע עם הלשון בחוץ לשישי בערב ולהתאחד סביב נבחרת כדורגל של ילדים בני 19 שאף אחד לא הכיר את השמות שלהם לפני שעשו את הבלתי יאומן ועלו לגמר אליפות אירופה, לרכב עליהם ולחזור לריב על מי יביא על הגב שלהם יותר לייקים. 

לייקים הם מוטיב חוזר בניוזלטר הבא. כדי להיכנס לאווירה, ממליצים לכם לקרוא אותו ולהאזין ברקע לשיר “אחד משלנו” של החצר האחורית. זה יתחבר לכם טוב. 

מה לא נכנס השבוע? השטאג פיי מי, מחשבון האינפלואנסרס הראשון, ערן זהבי חזר למכבי ת”א ובתוך יום, מכירות המנויים והמרצ’ מתפוצצות, מלכת הקריפטו נכנסת לרשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI. 

שנתחיל? 

 
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

שוק העבודה 

לא הכל שחור

יש לנו חבר שחי כבר שנים בארה”ב, הקים משפחה ועוסק בתחום הנדל”ן. השבוע שמענו ממנו תחזית קודרת: “זאת שנה מקוללת שהתחילה רע וממשיכה עקום”, הוא אמר וסיפר על עסקאות שנופלות, לקוחות שנעלמים, על חוסר ודאות וגם על אווירה כללית: “המדינה הזאת (ארה”ב) לא הולכת לשום מקום כל עוד לא ישנו את חוקי הנשק. מפחיד לגדל פה ילדים. יכולים לירות בך במכולת”. 

אבל, התעקשנו, חיית שנים בישראל. זה מה שמטריד אותך?  הרי שירתת ביחידה קרבית. עברת פה הכל ואתה יודע שזה המקום המטורלל ביקום. משברים כלכליים, סכנות, מצב ביטחוני רעוע, חוסר יציבות פוליטי, שיח רעיל. נשק? בכל מקום פה תראה נשק מסביבך. לא התרגלת? שום דבר לא עזר. כשמסתכלים על העולם דרך משפקיים שחורות, הכל נצבע שחור ואתה מתחיל לראות שחור בכל מקום. זה גרם לנו לחשוב. 

דיברנו על זה לא מעט בניוזלטרים האחרונים. תחושה כללית של כאוס, תקשורת מטעם, לופים של הפחדה ומי מרוויח מכך. שמתם לב שכולם התחילו לדבר על כמה רע עכשיו וכמה רע הולך להיות? היי, אפילו הקורונה מרימה ראש. אז מה עושים? קודם כל, זורקים את המשקפיים השחורות לפח ומפסיקים לשקוע ברע. נשמע כמו קלישאה בשקל, אבל זה הבסיס. בלי וייבים רעים. 

מה הלאה? מנסים להבין לאן השוק הולך. מומחי גיוס מעריכים שהמשבר יהיה שעתם היפה של הפרילנסרים, הספקים החיצוניים והעובדים הזמניים. גיוסים של כאלה יגדלו “עד פי ארבעה או שישה”, טוען ג’ייסון צ’יטווד בעלי סוכנות גיוס. “כולם מודאגים מהמיתון ולכן בטוח יותר להביא עובדים שלא במשרה מלאה. זה מפחית את הסיכון בפיטורים”. 

במילים אחרות, כשנכנס קצת פחות כסף, כשהתקציבים יורדים, כשיש קצת פחות יכולת לקחת סיכונים, שוק העבודה משתנה והופך להיות יותר גמיש, במיוחד עבור משווקים. זה בדיוק הזמן לאנשים שיודעים לבוא לפרויקט נקודתי, לסתום חור, לבצע משימה צרה ולהמשיך הלאה. התהליך הזה, יבליט את הטובים מהשרלטנים, הבינוניים וה”יועצים” למיניהם. 

אז מי אמר שהכל שחור? פשוט צריך לקרוא את המפה ולעשות את ההתאמות הנכונות. 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

פודקסט 

חוכמת רחוב- פרק 8

ניר זברו ממשיך לטייל בעולם על הקו יוון-קנדה-שבדיה והאמת, אין לנו ממש מושג איפה הוא בדיוק עכשיו. השבוע, בעוד פרק טרנס-אטלנטי, ניר והגר מדברים על טוויטר. למה תגובות לציוץ על פיטורי עובדים הצליחו לעצבן אותם? מתי התחלנו לבלבל בין אותנטיות ורצון אמיתי לשתף משהו אינטימי שמביא ערך עם פופוליזם ופרסום לשם הלייקים.

הציניות השתלטה. גם הפוזיציה. אז איך יודעים מה אמיתי ומה לא? ומצד שני, צהיה מדאיגה. אם היינו מבטלים את כל התוכן שנכתב לשם הלייקים, עם מה לעזאזל היינו נשארים?  


הגר חזרה לבינתחומי כמרצה לענייני שיווק ותוכן לא סטנדרטיים – ונדהמה. איך ילדים בשלהי הטוונטיז שלהם לא שוחים במגוון הכלים שיש לעולם המודרני להציע (אהמממ, טיקטוק למשל)? זה הוביל דיון שלם על טיקטוק לעסקים ולמה במיוחד עכשיו כולם צריכים להיות במקום שבו רוב העיניים נמצאות. 

עוד בפרק: מנהלי שיווק שלא יודעים שיווק. האם אפשר לייעץ לסטארטאפים אם לא הקמתם (ומכרתם) אחד, וגם: איך טעות אנוש גרמה לניר להבין שלא צריך לדחוף את השם שלנו בכוח לכל מקום, איזה אפקט אדיר יש בסקרנות ובשיווק אופליין ואיך כל זה מתקשר ליחצ”ני מסיבות ולכרטיסי ביקור. 
האזנה נעימה. אגב, להגר אין כרטיס ביקור. חפשו אותה בטוויטר, היא מככבת. 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

תוכן ושיווק 

שיווק יצירתי בתקציב נמוך
בהמשך ישיר לשני האייטמים הקודמים, ואחרי שלל שיחות שקיימנו עם לקוחות וקולגות, יש לנו מסר: שחררו את הקשר בין שיווק מוצלח לתקציב. ההנחה השגויה הזאת היא בדיוק זו שגורמת לחברות ולעסקים לחתוך בתקציב השיווק בתקופות של משבר, מיתון או כשקצת הולך קשה.

בואו נעשה סדר, שיווק טוב לא בהכרח צריך לעלות הרבה. כלומר, זה לא מזיק שיש תקציב ענק לעשות מה שרוצים, אבל זה גם לא הכרחי. שיווק זה לא הכסף. שיווק טוב מתחיל בשירות, ברעיון, בסיפור, במסר ובעיקר במחשבה יצירתית וממנה לקריאייטיב. 


לא נשאיר אתכם רק עם סיסמאות. זה לא הסגנון שלנו. איך עושים שיווק יצירתי בתקציב נמוך? באילו טקטיקות אפשר להשתמש כשאנחנו מוגבלים בכסף ואיך כל זה מתקשר לענקיות המדיה שלמדו לספר סיפורים עיתונאים כבדים בשפה הקלילה של הטיקטוק? כל התשובות בלינק הבא

קריאה נעימה! 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • ב-2019, חשף סנופ דוג בראיון להווארד סטרן שהוא מחזיק PBR – מגלגל ג’וינטים מקצועי בשכר של כ-50 אלף דולר לשנה. המיתון לא הגיע למלך הוויד והקריפטו. בדיוק להפך. כשהראפר נתקל בציוץ על שכר המגלגל הוא ענה: “אינפלציה, השכר עלה”
     מועדון הכדורגל האנגלי, וויגאן, פרסם השבוע מודעת דרושים: “האם אתה אדם תוסס, מלא התלהבות וכייפי? אם כן, יש לנו הזדמנות בשבילך”. התפקיד: הקמע קראסטי (שהוא, אגב, פאי). מישהו מעוניין? המודעה פונה לגברים ולנשים כאחד
  • האדפטציה הטלוויזיונית לסרט המופת “שדה החלומות” (קווין קוסטנר) נדחתה על ידי פיקוק, שירות הסטרימינג של NBC. הפרויקט הגרנדיוזי שכולל כמה מהמפיקים והכותבים הבכירים בתעשייה מחפש בית שיקלוט אות
  • ילדי אייטיז וניינטיז להתפקד. זוכרים את ד”ר פרייז’ר קריין, שהפציע לחיינו ב”צ’ירס” והמשיך לסיטקום משלו עם 11 עונות? פראמונט הודיעה על ריבוט לסדרה כבר בפברואר 2021. בינתיים, המעריצים העלו טריילר משלהם ולקחו את דמות הפסיכיאטר למקום קצת יותר קרימינלי. זה גאוני ומבריק 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp