fbpx

חג שמח! 

ליל הסדר כאן. מהימים הבודדים בשנה שאנחנו אשכרה עוצרים את הריצה המטורפת בחיים שלנו, ולרגע לא מנסים לחזות מה יהיה הטרנד הבא, איך דברים ייראו בעתיד או מי ישמור על הילדים בפסח, אלא מסתכלים על העבר, וקצת על הווה. 

כן, יש דברים שלא משתנים. עומדים עלינו לכלותינו וכל זה, אבל אם תחשבו על זה, ליל סדר הוא תמיד סמל לחיים יותר פשוטים. ערב אחד עם סימובליות, חוקיות, לו”ז ברור שמחבר בין דורות. כולנו צריכים קצת שפיות מדי פעם, לא? 

אז קבלו ניוזלטר חג מיוחד בקונספט של חדש מול ישן. חג שמח, כשר ושקט לכולם! 

מה לא נכנס השבוע? 
 
סבב גיוס מרשים ל-MoonPay, הפייפאל של קריפטו ו-NFT. החברה גייסה 86.7 מיליון דולר מרשימת סלבס מאוד מכובדת בהוליווד. מחאת הבריסטות בסטארבאקס, נטפליקס ברחה מרוסיה ועכשיו נתבעת על ידי המנויים. 
 
שנתחיל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אינטרנט 
ימים פשוטים בדרך?

הרשתות החברתיות הרגו את האותנטיות בחיים שלנו. הן יצרו מציאות שבה כולם אובססיביים לביים גרסה מושלמת (ולא בהכרח אמיתית) של החיים שלהם. אנחנו אוכלים, נופשים, מבלים, קונים, מוכרים ומנהלים מערכות יחסים בסטורי או בטיקטוק. 

אפליקציה חדשה רוצה להחזיר את העולם לשפיות. BeReal היא רשת חברתית מבוססת תמונות. הפורמט מזכיר את סנאפצ’אט רק בלי אפשרות עריכה. פעם ביום, האפליקציה “מציעה” לכם להעלות תיעוד תוך שימוש בשתי מצלמות הטלפון (כדי שהעוקבים יקבלו תמונה מלאה של מה שאתם עושים). 

מה הסיפור?
אם תבחרו לשתף, יש לכם שתי דקות. אם תחרגו מהזמן הזה או תצלמו את התמונה יותר מפעם אחת, העוקבים שלכם יקבלו הודעה על זה. המטרה פה היא להיות אותנטי. אם לא תשתפו, לא תוכלו לראות את התמונות של החברים שלכם. 

יש פה מסר חיובי. תהיו אתם. תראו את החיים האמיתיים שלכם. יש פה קריאת תיגר אמיתית על כמות הפייק ומצגי השווא השקריים שאנשים, כן, גם הכוכבים הנערצים עלינו, מעלים בחשבונות האינסטגרם שלהם. תודו, כולנו צריכים קצת יותר אותנטיות וקצת פחות יוזרים מהונדסים. תראו לעולם מי אתם בלי פילטרים, בלי עריכה ובלי לחשוב יותר מדי.  

שינוי אמיתי? 
בזמן שפייסבוק עושה את כל המאמצים למשוך אליה בחזרה קהל צעיר, בני דור ה-Z עפים על הקונספט של BeReal שהוקמה ב-2020, אבל רק עכשיו מתחילה להתפוצץ באמת. מאז תחילת השנה, כמות ההורדות גדלה ב-315 אחוז, והיא רביעית בכמות ההורדות ב-2022 אחרי אינסטגרם, סנאפצ’אט ופינטרסט. 

תודו שזה נשמע אוטופי עד לא הגיוני. לא עוד סטוריז נוצצים ומבוימים, אלא להראות את החיים האמיתיים שלכם ולגלות את האמת על החיים של החברים שלכם. “BeReal לא תהפוך אותך למפורסם. אם אתה רוצה להיות משפיען, אתה יכול להישאר בטיקטוק ובאינסטגרם”, טוענים המפתחים. האם נראה את הרשתות המסורתיות רודפות אחרי טרנד האותנטיות?  

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מטאוורס

חיי נצח? הטכנולוגיה קיימת

ארתור סיצ’וב, הבעלים של חברת “סומניום ספייס” יצר פיצ’ר שנקרא מוד “Live Forever”. בזמן שאנחנו מסתובבים בגרסת ה-VR שלנו במטאוורס, הפיצ’ר אוסף נתונים על איך אנחנו זזים ומדברים ובונה אווטאר AI שיכול להמשיך לתקשר עם אנשים גם אחרי מותנו. 

סיצ’וב לא לבד. ג’סטין האריסון בנה צ’אטבוט שמבוסס על 2,800 עמודים כתובים של הודעות טקסט שכתבה אמו המנוחה. האמן גבריאל ברסיה-קולומבו הציג כבר ב-2015 תערוכה שכללה סימולציית VR של סבו שהלך לעולמו, דוקו קוריאני על אשה מקומית שמתאחדת עם בתה ב-VR עורר גם הוא ויכוחים. 

הרצון להשאיר אחרינו מורשת (ואם תרצו, האובססיה לחיים שאחרי המוות) מעסיקים את האדם לכל אורך ההיסטוריה. אולי קל מדי להגיד שהאווטארים הללו נוצרו כדי להקל את ההתמודדות עם האובדן למי שנשאר מאחור. כשההבדלים בין העולם האמיתי לווירטואלי הולכים ומטשטשים, נשאלת השאלה: האם נוכל באמת להמשיך לחיות כדמות וירטואלית? האם באמת תרצו שחיקוי וירטואלי, נאמן ככל שיהיה למקור, ימשיך להסתובב ברשת גם אחרי שתלכו. ואם כן, עד מתי? 

ב-2016, המדען מייקל גרציאנו כתב מאמר ובו חזה שבעתיד ניתן יהיה לבנות דמות וירטואלית של אדם על בסיס סריקת מוח מיוחדת. תסריטים מהסוג הזה הם חומר לסדרות וסרטי מדע בדיוני ב-20-30 שנה האחרונות. האם אנחנו מתקרבים ליום שהמדע ינצח את הבדיוני? אולי, אבל אם להשתמש במילים של להקת אלפאוויל-

?Do you really want to live forever

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מכירות

סערת דמי הניקיון
טסים לחופשה בפסח? שוקלים לשכור נכס לזמן קצר דרך airbnb? שימו לב לדמי הניקיון. בלוגרי תיירות בטיקטוק יצרו עבור airbnb סערת רשת. וול סטריט ג’ורנל בדק ומצא שעלות הממוצעת של דמי ניקיון קפצה מ-2020 ל-2021 ב-9.8 אחוז וב-2022 בעוד 6.6 אחוז. מדובר בתוספת של מאות דולרים לעלות החופשה. 

הסיבות ברורות: דרישות קורונה מחמירות, אינפלציה ועליית מחירים. התסכול עולה מכיוון שהפילטרים ב-airbnb מציגים תוצאות לפי תעריף החדר ללילה. כלומר, אתם מזמינים ואז מקבלים את התמונה הכללית רגע לפני התשלום. זה הופך את כל החוויה וגם את המחיר ללא שונה בהרבה מהזמנת בית מלון. 

אז מה עדיף, ניקיונות לפסח או לשלם דמי ניקיון מוגזמים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נהנים מהניוזלטר הזה

אם נהניתם מהתוכן והפקתם ממנו ערך, אל תשמרו אותו לעצמכם.

אנחנו רוצים להכיר גם את החברים שלכם.

הדביקו את הלינק הזה בווטסאפ של החבר’ה או המשפחה ותעזרו לנו להגיע אליהם: https://bit.ly/3nvUiVw 

הפרגון שלכם שווה מתנה, כי הגרביים שלנו יצאו הצגה.

 

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

  • הפרסומת חדשה של וירג’ין אטלנטיק עם הסלוגן: “לראות את העולם האחרת”, גרמה לנו לחיוך. והפרסמות הדרום אפריקאית המשוגעת הזאת כבר קרעה אותנו מצחוק 
  • מעריצי שאקירה הופתעו לגלות רובוט מסתורי שמופיע ברקע בכמה מהקליפים הישנים של כוכבת הפופ. הסיבה האמיתית? קידום לסינגל קיץ חדש ייצא בקרוב. פעם היה פה יותר פשוט…
  • שינוי בעולם שידורי הכדורגל? פיפ”א השיקה את פיפ”א פלוס שירות סטרימינג חינמי והתחייבה לשדר 40 אלף משחקי גברים ונשים בשנה וכן תוכן פרימיום, ראיונות ומשחקי עבר מגביעי העולם
  • אמנדה הירש, בעלת חשבון האינסטגרם הפופלארי not skinny but not fat, או אם תרצו, הבחורה שלמדה אנגלית באמבטיה בפרסומת של ג’רוזלם פוסט, הגשימה השבוע חלום וראיינה את קים קרדשיאן לפודקאסט שלה. הנה דברים שפעם לא היו יכולים לקרות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp