fbpx

שגרה שגרה שגרה
ועכשיו אפשר לחזור לעניינים.
השגרה תאפשר לנו לחזור לנשום, לחלום על חמישי שמח וגם להספיק משהו מהבוקר עד הערב.
לא יודעים מה אתכם, אנחנו שמחים לחזור לעניינים.

מה לא נכנס לניוזלטר שלנו?
פייסבוק תנסה להפוך להיות דפי זהב במלחמה עם גוגל וגם ב-6 באוקטובר תשנה את הדרך בה היא מגדירה “חשיפה פוטנציאלית”. כן, זה ישפיע על כל המפרסמים.
טיקטוק מכריזה על פלטפורמת חנויות למותגים ומכריזה שהיא מוכנה להתחרות באינסטה וסנאפ. יהיה שמח לקראת חג המולד.
תהנו, בהצלחה ואל תשכחו לעשות סאב לערוץ היוטיוב שלנו לתכנים נוספים.

איקומרס
מי החנות הגדולה בעולם?
שופיפיי עוקפת את אמזון בכמות הגולשים המבקרים באתריה. האם משמעות הדבר שהאתר הגדול ביותר בעולם, אמזון, יכול להתחיל לחשוש? השליטה עלולה להסתיים?
מה הסיפור?

אמזון האמריקאית היא חנות האיקומרס הגדולה ביותר בעולם ואחת החברות החזקות בעולם אבל מתחרות רבות מנסות לנשנש, אולי לנגוס בה, אבל שופיפיי מצליחה לתת ביס רציני. ברבעון השני של 2021 הצליחה שופיפיי לעקוף את אמזון במספר הכניסות וזה ענק בשבילה, אולי גם בשבילנו.
על מה מדברים פה?

שופיפיי היא פלטפורמה להקמת אתרי מסחר, חנויות מקוונות והיא צומחת בקצב. בעדכון הרבעוני האחרון, דיווחה החברה כי חצתה את רף מיליארד הדולר והרווח היה 879.1 מיליון דולר (בשנה שעברה בתקופה המקבילה נפל הרווח ל-36 מיליון אז זו יופי של התאוששות).
ומה עוד?

בשלושת החודשים עד יוני 2021, הצליחה שופיפיי לעקוף את אמזון כשהגיעה ל-1.16 מיליארד כניסות בממוצע לחודש לעומת 1.1 מיליארד באמזון. ביזנס אינסיידר צופה כי המספר ימשיך לצמוח ככל שאתרים נוספים ימשיכו לעבוד על התשתית של שופיפיי.
אמנם אמזון מתנהלת כחנות אחת מרכזית, אך יש לה אינספור סוחרים שפועלים בזירה ושופיפיי רוצה אותם, מאוד.

מעניין לראות שגם אמזון מבינה את המשמעות והקימה צוות מיוחד לאתר ולהביא את סוחרי שופיפיי הקטנים והמוצלחים אליה. בינתיים אמזון עדיין מציגה רבעון שני עם מחזור שחוצה את רף ה-100 מיליארד דולר, אז עדיין יש זמן.
תובנה קטנה

מלחמת הסוחרים טובה לנו, הצרכנים ובעלי החנויות הקטנות. חשוב לנו, האזרחים הקטנים לעודד תחרות ולזכור שאם שחקן אחד גדול מחזיק בשוק, אנחנו בבעיה. אמזון, פייסבוק, גוגל, כולם ממשיכים לצמוח ובכל פעם שצצים שחקנים קטנים שמראים יכולת, זה חשוב ומעודד עוד חברות לעשות מהלכים ולנסות לכבוש נתחי שוק.

סתם מספר בשביל הכיף: המניה של שופיפיי הונפקה במאי 2015 ומאז עלתה בכ-4,700%.


טכנולוגי
משלוחים? הגיע הזמן להתקדם 
בכל דבר שאנחנו עושים, אפשר לעשות אחרת, טוב יותר, נכון יותר. גם טירוף המשלוחים, שוק אולי משמעמם, חיייב לעבור שדרוג ושינוי.
השוק הישראלי מכיר מעט חברות ובעיקר את וולט, תן ביס ומשלוחה. התלונות מגיעות מכל הכיוונים החל במסעדנים שהתמכרו לשירות למרות עמלות המגיעות ל-27% ועד לנהגים והולכי רגל. אבל עקב הנוחות והקלות, עולם המשלוחים לא יעלמו מחיינו, הם פשוט, נו, מה נגיד, נוחים מאוד.
מדובר בשוק אדיר כאשר בארה”ב המספרים צפויים להתקרב ל-450 מיליארד דולר בשנת 2025 וכאן נכנסת חברה בשם Owner.com שרוצה לשבור את הכל.

אדם גילד בן ה-21 הוא המייסד והמנכ”ל של אתר המשלוחים שמציע מודל מהפכני. מסעדות משלמות 0, כן, אפס אחוז עמלה והלקוחות משלמים 5% עמלת נוחות. בכך המסעדות יכולות להציע מחירים מוזלים משמעותית ללקוחות דרך הפלטפורמה.
גילד מספר כי כעת, לאחר גיוס של 10.7 מיליון דולר, המטרה להמשיך ולהציע טכנולוגיות שיעזרו לעסקי מזון קטנים בארה”ב ובעולם לשרוד. כעת מעל 700 מסעדות כבר הצטרפו ואם אתם תוהים איך הוא הגיע לזה, אז אדם פשוט בנה מוצר שלא עניין אף אחד. רק כשהחל להתקשר למסעדות ולשאול מה הם צריכים, ההצלחה החלה להגיע.

ומה אתנו? בישראל? קדימה, תרימו את הכפפה, תשנו את המודל, תערערו על הקיים. אם יש לכם רעיונות, נשמח לשמוע.

מוצר
יש’ך קלפים?
חברת פנטיק טריידינג קרדס דיווחה על גיוס של 350 מיליון דולר לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר לקלפים ומוצרים שונים של ספורט. זוכרים קלפים? כשהיינו ילדים? זה שווה מיליארדים.
שוק האספנות של קלפים, כרטיסים, אמנות דיגיטלית, צעצועים, לגו, כל מה שעולה לכם לראש, אפשר לאסוף ולמכור. אם תמצאו משהו כזה בבית, אל תזרקו, אולי זו תהיה הפנסיה שלכם.

 זו שעתם היפה של מעצבים גרפיים, אגרני שטויות, ויזמים שמוכנים ללמוד מוצרים וטכנולוגיות חדשות. קהילת ה-NBA קפצה על ההזדמנות וכעת עוד ועוד ליגות מצטרפות. גם בצרפת הטירוף חוגג עם גיוס דומה של אתר הכדורגל Sorare, שרוצה לשלוט באספנות דיגיטלית בעולם הכדורגל.

קצת כיף ולשכוח מכל השאר 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp