fbpx

מתלבטים אם לפתוח ערוץ יוטיוב?

מתלבטים אם לפתוח ערוץ יוטיוב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מה הופך סרטון יוטיוב למצליח? מאיפה מתחילים? ומה נגדיר כהצלחה?
רגע לפני שמתחילים את הערוץ ישנם אינסוף לבטים אבל אל דאגה, נתחיל בכמה נתונים. ליוטיוב עולים למעלה מ-500 שעות של סרטונים בדקה, למעשה אם תחליטו לצפות בכל התוכן הזה, כנראה שתאלצו להקדיש משהו כמו 80 שנה. אז איך בפלטפורמה כזאת מוצפת עדיין יש מי שהצליח? יוצרי התוכן המובילים מספרים, שמה שהוביל אותם להצלחה היה לייצר אינסוף תכנים ולהעלות אותם בזמנים ושעות קבועות. הם לא התלבטו, אלא התחילו ולמדו תוך כדי. החלטנו לשמוע בעצתם ולצאת לחקור, פתחנו ערוץ יוטיוב והנה מה שלמדנו עד כה. 

התוכן שלכם

פתחתם ערוץ? מזל טוב עשיתם את הצעד הראשון. השלב הבא הוא התוכן שאתם יוצרים. בחרו נושא שאתם אוהבים, מבינים וחוקרים עליו באופן קבוע. ככל שיותר תתמקצעו בנושא כך יהיה לכם יותר תוכן ליצור עליו. לפני שאתם מתחילים לצלם ערכו מחקר, אל תשכחו שאנשים צורכים את התוכן שלכם כדי להשיג ערך מוסף ממנו. בדקו מהם החיפושים האחרונים הרלוונטים ביותר לתחום שבחרתם ותדאגו שהם יופיעו בסרטונים שלכם. 

למרות שמומלץ להתמקד בנושא נישתי אחד ולבנות איתו את קהל היעד שלכם, אל תדאגו אתם רק בתחילת דרככם, נסו לדבר על נושאים שמעניינים אתכם, תתפלאו לגלות שבדרך כלל הם לא יהיו לגמרי רחוקים אחד מהשני. עם הזמן תלמדו מה יותר מושך את קהל היעד שלכם ובמה לכם יותר כיף להתמקד וכבר תמצאו את מקומכם בפלטפורמה הענקית. 

הקהל שלכם

כדי להניע את הערוץ ולמשוך אליו קהל היעזרו בכמה חברים טובים, וביקשו מהם לשתף את התכנים שלכם. שיתופים ותגובות חיוביות יגבירו את החשיפה שלכם, את הקהל ואת האמון שהצופים רוכשים לכם ולתוכן שאתם מעלים. תשתפו, ספרו על הערוץ לחברים, לאנשים בעבודה ופרסמו בשאר הרשתות החברתיות שאתם נמצאים בהן. אל תתביישו לבקש תגובה, לייק או שיתוף, תופתעו לגלות כמה אנשים יאהבו את התוכן שלכם ויבחרו להמשיך לעקוב אחריכם. 

צרו מעורבות עם הקהל- שאלו לדעתם, הקשיבו למה שיש להם להגיד והגיבו לתגובות שלהם.לא משנה מהו גודלו, אל תקחו את הקהל שלכם כמובן מאליו,תקשורת נכונה ותמידית היא זו שתניע אותו לפעולה ואף תגרום לו להפוך לכלי השיווק הטוב ביותר שלכם. צבירת קהל נאמן זהו תהליך ארוך, אך אל תתנו למספרים להלחיץ אתכם גם גרי ויינרצ’ק התחיל מקהל של עוקב אחד שגדל ל-3 מיליון.

על האלגוריתם של יוטיוב ועקביות.

למי שלא יודע, יוטיוב משתמשים באלגוריתם מסוים שקובע את סדר הופעת הסרטונים במקומות שונים באתר/אפליקצייה, לדוגמא בחיפושים או באתרי הבית שלכם. חשוב לדעת, האלגוריתם של יוטיוב מתעדף יוצרים המעלים תכנים באופן קבוע. ככל שתתמידו להעלות יותר תכנים בימים וזמנים קבועים כך הסיכוי לפרסום אורגני ע”י האלגוריתם הוא גבוה יותר. בנוסף, רמת מעורבות הקהל משפיעה מאוד על פעולת האלגוריתם ולכן כדאי להקפיד במהלך הסרטון לבקש מהצופים לעקוב, לשתף או להגיב. 

טיפ חשוב שאולי לא חשבתם עליו, ערכו בדיקה לגבי הכותרת שבחרתם לסרטון שלכם לפני העלייה לאוויר. ישנן מילות חיפוש מסוימות שיוכלו לעזור לכם להשפיע על האלגוריתם ולהגביר את החשיפה לסרטון שלכם. הקפידו על תיאור תואם ומפורט בחלקו התחתון של דף הסרטון, לכותרת שנבחרה והשתמשו בתגיות.

שימו לב שהאלגוריתם של יוטיוב כל הזמן משתנה ומתחדש. מומלץ לעקוב אחר השינויים כדי שתוכלו לגרום לו לעזור לכם להגדיל את החשיפה שלכם.

מוזמנים להיכנס לסרטון שמסביר קצת יותר על האלגוריתם.

אל תחשבו יותר מידי, פשוט תתחילו 

נוח קיגן אחד מיוצרי היוטיוב האהובים עלינו, מדבר בסרטונים שלו על חוק המאה. החוק אומר- תעשו לפחות מאה סרטונים לפני שאתם מוותרים. הוא מספר על ניסוי שנערך באחת מהאוניברסיטאות בארצות הברית. בקורס צילום חולקו תלמידים ל-2 קבוצות כמות ואיכות. כדי לעבור את הקורס, הקבוצה הראשונה התבקשה לספק 100 תמונות ואילו השנייה התבקשה לספק תמונה אחת העונות על סטנדרטים איכותיים שנקבעו מראש. תוצאות הניסוי הראו שקבוצת הכמות השיגה תוצאות טובות יותר בטווח הארוך, למה? 

כאשר התבקשו הסטודנטים להביא כמות של תמונות הם צברו ניסיון גדול יותר בצילום, למדו מהטעויות שעשו בתמונותיהם הראשונות והפכו לטובים יותר מתמונה לתמונה. הם עברו תהליך. 

ההתחלות הן תמיד קשות וההצלחה לא מגיעה ישר אבל עם התמדה במטרה אין סיבה שלא תצליחו להגיע אליה. 

הכל יראה חשוב והכרחי, אם זה באיכות השמע של הסרטון או צבע הקיר שמופיע בפריים מאחוריכם, אל תמהרו לנסות לתקן הכל. זכרו כי מאה הסרטונים הראשונים נועדו בשבילכם והם כאן כדי שנוכל ללמוד מהם. התמקדות ביעד המספרי תמנע מכם להתעסק בדברים שיוכלו לעצור אתכם מלהמשיך במסע, כמו דעות של אחרים או ביקורת עצמית. כך אחרי שתחוו את התהליך הראשוני ותטעמו מעולם היוטיוב, תוכלו להחליט אם להמשיך או לא.

תאתגרו את עצמכם וצאו למסע מאה הסרטונים, ההתמדה וההבנה שלפעמים יש סרטון שמצליח ולעיתים יהיו כאלו שפחות, יעזרו לכם להמשיך גם כשקשה וגם כשפחות. אם אתם מתכוונים להתחיל ערוץ כדי לעשות כסף קל זוהי לא הכתובת, יש המון עבודה מאחורי התוצר הסופי. תיצרו תוכן כי יש משהו שאתם רוצים לשתף ולדבר עליו, אולי לעזור לאחרים או לעצמכם. אל תשכחו שאת התשוקה שלכם, אתם תקרינו החוצה וזה יגרום לאנשים להיסחף אחריכם. תנסו ומקסימום תצליחו…

אם עדיין עוד לא פתחתם ערוץ יוטיוב הנה כתבה נוספת שלנו שאולי תוכל לעזור. נמשיך לשתף אתכם בתהליך שלנו בערוץ היוטיוב, נשמח לשמוע על הערוצים שלכם ומה אתם עשיתם כדי להצליח.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email