חדשות
זה יעלה לנו ביוקר
עדכון הפרטיות של אפל ממשיך להכות גלים אצל מפרסמים ברחבי העולם.
פייסבוק ממשיכה להאשים את אפל ובינתיים נראה שהנזק גבוה משמעותית מכל ההערכות שצפו האנליסטים וכמובן, כמו תמיד, שהקטנים נפגעים הכי קשה.
מה הסיפור?
מנהלי רכש מדיה ברחבי העולם חווים בשבועות האחרונים ירידה משמעותית בכמות הדאטה, התובנות והידע הנצבר, אך מנגד הם גם חווים ירידה משמעותית בתוצאות עם עליה גדולה בתקציבי השיווק.
אז מה זה אומר?
לאחר עדכון הגרסה ב- iOS מדווחים מנהלי מדיה כי ירידה של כמעט 50% ב- ROAS שזה בעצם החישוב של החזר על הוצאת פרסום, כמה כסף הצלחנו להחזיר על כל דולר שהשקענו במדיה.
פייסבוק מבינה שהיא חייבת לפתור את זה והיא כבר החלה להשתמש במונח בשם “signal Loss”- ובעצם איבוד האות הוא שמקשה על איסוף המידע, או פחות מידע.
אז מה זה באמת אומר?
כדי לפתור את העניין פייסבוק תשיק מדד חישוב החזר השקעה משלה בקרוב. זה עלול לקחת קצת זמן, אבל אם “מסדרים מחדש” את המספרים, הכל יראה חיובי יותר. בינתיים, מנהלי מדיה מנסים להשתמש בנתוני עבר, מועדוני לקוחות, איסוף טלפונים וכל כלי שיכול לעזור לבנות קהלים מלאים עם מספיק מידע שיניב תוצאות.
משהו קטן אך חשוב
אם אתם מפרסם קטן יחסית בשוק דעו שהירידה מורגשת ברחבי העולם וכדאי לנסות להבין שעם כל הרצון והעבודה הרבה, יקח יותר זמן לצבור את המידע, לצבוע את הקהלים הנכונים ולהבין כיצד לפעול.
במקביל כדאי לשקול להגדיל את תקציבי השיווק או לפנות לערוצים שונים.
איפה ההזדמנות?
היכולת של השחקנים הגדולים להשבית, להרוס, לשלוט לנו בהכנסות היא אדירה והיא לא נעלמת. זה הזמן לחשוב על מועדון הלקוחות שלכם, הניוזלטר שלכם, פעילות שמטרתה לבנות את קהל הלקוחות שלכם. כי מי יודע, מחר אולי פייסבוק, אפל או גוגל יחליטו שהגיע הזמן לסגור לכם את הברז.
רוצים עוד על עדכון הגרסה והמשמעות המלאה? לחצו על התמונה וצפו בסרטון הסבר מוצלח מאוד.