יזמות
מה לכם ולאסטרטגיה?
אתם יודעים לאן אתם הולכים? לאן אתם רוצים להגיע? בחיים או בעבודה, בעסקים?
אסטרטגיה – איזו מילה גדולה אה?
עושה רושם שכל העולם משתנה בקצב מסחרר. בעוד תעשיית ההייטק פורחת, המגיפה נעלמת והעתיד, לא ידוע. אבל איפה זה שם אותך? ואיך זה קשור לוולט דיסני?
מה הסיפור?
תכניות לחוד ומציאות לחוד או החיים קורים לנו בזמן שתכננו תכניות הם משפטים מוכרים שמסירים מאתנו אחריות, אבל אם תקחו לעצמכם קצת זמן ותחשבו לאן תרצו להגיע, תופתעו לגלות שתוכלו להגיע לשם.
יזמים רבים בונים תכנית עבודה שכוללת תהליך הנקרא ויזואליזציה, היכולת לדמיין כיצד היום שלהם יראה, מה מקיף אותם בבית ובעבודה, הכנסה ועוד.
בצורה דומה היכולת לדמיין, תסייע לבחור קריירה, להגדיר את העסק שלכם ואם אתם לא מרוצים מהמקום בו אתם נמצאים היום, אז קדימה, תתחילו לדמיין. בשנת 1957 פורסמה תכנית האסטרטגיה שתכנן וולט דיסני כחלק מחזון החברה שלו ואם יש מישהו שניחן ביכולת דמיון מפותחת, זה בהחלט דיסני.
אז מה זה אומר?
היכולת לדמיין היא רק שלב אחד, השלב הראשון. כעת, צריך לשבת לכתוב, לפרוט את החלום לאסטרטגיה ומשם לפרטים הקטנים ביותר, הטקטיקה.
אז מה זה באמת אומר?
המוח יודע לדמיין אינספור דברים החל מחזון ועד לדרקונים (למיטב ידיעתנו מעולם לא נראה דרקון במציאות) אבל מתקשה לתרגם את החזון לעשייה.
עליכם לפרק את הכל לחלקים הקטנים ביותר, משימות יומיות, מטרות, תקציבים, עלויות. כל שלב צריך לשרת את מטרת העל. אם החלטתם שאתם רוצים לעבוד פחות או להרוויח יותר, יש לפרוט מה עליכם לעשות כדי שהדבר יתממש.
אם זו העלאת מחירים, קדימה אל תפחדו, זה העתיד שלכם. ברגע שתתחילו לזוז, החלטות קטנות יובילו אתכם למשימה הגדולה, להגשים את החזון שלכם.
משהו קטן אך חשוב
אתם יכולים לזוז, אתם יכולים לשנות, יש לכם כוח לעשות כמעט כל דבר שרק תרצו, אתם שולטים. כשדברים לא מסתדרים, נסו למצוא נצחון אחד קטן שמקרב אתכם למטרה.
שיחה חיובית, טקסט או וידאו שהצלחתם להפיק, משהו קטן ללקוחות. אתם צריכים אוסף נצחונות קטנים כדי לייצר הצלחה גדולה.
איפה ההזדמנות?
בחיים האישיים כמו בעבודה, אנו נוטים לתת לדברים להשפיע עלינו, להוביל אותנו. יצירת אסטרטגיה תעזור לכם להוביל במקום להיות מובלים. קחו לכם שעה של שקט, בלי ניידים, בלי הסחות דעת וצרו לכם אסטרטגיה. מכאן, הכל אפשרי. מי יודע, אולי אפילו תראו דרקון עובר מעליכם.
יש לכם חזון או אסטרטגיה מעניינת? מוזמנים לספר לנו במייל חוזר ואולי תזכו לטור אורח באתר.