שוק
ככה תוכלו להרוויח יותר
תופעת אינפלציית ההתכווצות – כן, יש כזה דבר וכדאי שנכיר את זה. המחירים ימשיכו לעלות ברחבי העולם אבל האם אנחנו בכלל מקבלים את אותה כמות?
על מה מדובר?
מותגים רבים מתגאים בכך שאינם מעלים מחירים, אך בדיקה בפועל מראה שהם מקטינים את המוצר. בשילוב עם אינפלציה, אנחנו, הצרכנים, עתידים להפסיד פעמיים.
מה זה אומר?
באנגלית, המונח הוא shrinkflation וכדאי לכם לבדוק את המארזים. 5 צ’יפס פחות, 20 ריבועים פחות בנייר טואלט או משחת שיניים עם פחות לחיצות. כך מתכוונים המותגים להמשיך ולהרוויח על חשבוננו.
מה זה באמת אומר?
במהלך 2022, הספקנו כבר לחוות שווקים עצבניים, מטבעות קריפטו לא יציבים, מלחמה, משבר נפט ומחסור בחיטה. להזכירכם, עוד לא הגענו אפילו לאפריל.
כל אלו בשילוב עם שוק עבודה בעייתי, אינפלציה שעולה וריבית שתתחיל להרים את הראש. מה שנקרא, ברוכים הבאים למסיבה. כל אלו, ישפיעו עלינו ישירות, על הכיס ועל הכמות.
מה עוד?
תאגידי הענק יודעים שהעלאת מחירים מעוררת כעס אבל לאף אחד לא אכפת אם יקטינו בכמה אחוזים את הכמות. הקיטון הזה מאפשר לתאגידים לשמור על אחוז רווחיות ואף להגדיל אותו, כי בסוף מה שחשוב להם זו שורת הרווח ובעלי המניות.
גם אצלנו, המחירים עולים בקצב והמוצרים קטנים. מכירים מוצרים כאלו? ספרו לנו.
חושבים אחרת? שתפו אותנו