עובדים
אפשר להסיר את האיפור?
בשבוע שעבר מותג האיפור גלוסייר הודיע כי יאלץ לפטר מעל 80 עובדים, כשליש מכוח העבודה בארגון. יכול להיות שזו רק ההתחלה בשינוי מגמה בשוק העבודה.
על מה מדובר?
אמנם החברה, שבסיסה בניו-יורק, סבלה מאוד בתחילת הקורונה עם סגירת נקודות המכירה, אך היא גם הצליחה להשלים גיוס של 80 מיליון דולר.
חברות רבות מגייסות מהר מדי, יותר מדי. הטירוף בשוק העבודה והכסף הזול, מובילים את הארגונים לגייס במלוא המרץ מבלי לשים לב להוצאות האדירות, אחוזי הנטישה וגם בינינו, פגיעה אנושה במותג. גיוס המוני גורר עימו אינספור בעיות.
אז מה זה אומר?
גיוס עובדים תמיד נתפס כמדד להצלחה בארגונים. בין אם זה נכון או לא, כל עוד ניתן לממן את זה, אז מספר העובדים מראה הצלחה. אבל עכשיו מתחילה להתבהר התמונה, צריך לצמוח נכון ולא סתם לצמוח.
צריך לדעת לשלם על זה.
חברות רבות מיהרו לגייס יותר מדי ופגעו באיכות המותג.
עובדים במיקור חוץ הם פתרון מעולה ואולי עדיף. אמנם עלותם הישירה יכולה להיות יקרה יותר, אך אם משקללים את עלות איתור, ראיון, וגיוס צוות, הם בהחלט פתרון מעולה.
ארגונים שישכילו לחשוב מחדש על המבנה הארגוני, יבינו שהם מקור הידע בכל הנוגע למוצר וקהל היעד אך אולי את כל שאר אנשי המקצוע או חלקם, ניתן לאתר במיקור חוץ?
מה עוד?
גם Peleton מותג הכושר שחטף מכה אנושה השנה, ימשיך לפטר ומותג המזרונים Casper, הודיע כי פיטר עשרות עובדים, וזאת לאחר שנאלץ לחתוך 20% מכוח העבודה ב-2020.
ומשהו נוסף?
מספר עובדים וגודל המשרדים, אינם מדד להצלחה. גיוס אינו מדד להצלחה, אלא עוד אבן דרך חשובה בדרך.