אפליקציות
נוכל הטינדר? גם טינדר נוכלת לא קטנה
מחקר חדש של קרן מוזילה מצא שטינדר, אפליקצית ההיכרות המוכרת, גובה סכומים שונים ממשתמשים לפי מידע פרטי שהיא אוספת. בחלק מהמהקרים, המחיר יכול להגיע לפי 5 באותה מדינה.
לפני שאתם מתחילים לנחש באיזה צד אתם, המרוויח או המפסיד, כדאי לדעת שהחברה מנסה להתחמק זה שנים מטענות כאלו ואף נתפסה בעבר.
על מה מדובר?
טינדר פלוס, מאפשרת למשתמשים לקבל אינסוף לייקים ועוד פיצ’רים בתשלום וכעת מסתבר שהאפליקציה גובה סכומים שונים ומתעדפת לפי גיל, מגדר, מעמד כלכלי ומין. ממש אחלה לתת להם מידע אה?
במהלך המחקר נמצא כי בין 96 נשאלים שונים בהולנד לדוגמא, התקבלו 31 מדרגות מחיר שונות עבור אותו שירות והפער נע בין 4.45 ל-25.95 דולר. עוד נמצא כי משתתפים סטרייטים משלמים יותר מחברי הקהילה וגברים בארה”ב יתבקשו לשלם 6.5% יותר מהנשים.
אז מה זה אומר?
נציג החברה מיהר להגיב כי אין שום כוונה לפלח בצורה שכזו את המשתמשים וכי זו ככל הנראה פשוט בדיקה של תמחורים שונים. קצת חארטה אם תשאלו אותנו והנה למה.
חברות רבות החלו להתנסות בשנים האחרונות במודל תמחור שונה לפי מיקום וגיל. טינדר עצמה, התמודדה עם תביעה ייצוגית בקליפורניה והסכימה לבסוף לשלם סכום צנוע של 23 מיליון דולר כדי ליישב את העניין.
במהלך התביעה התברר כי טינדר חייבה משתמשים מעל גיל 28 במחיר כפול עבור אותו שירות. אז הטענה הייתה שלצעירים יש פחות כסף. יהיה מעניין לראות אם טינדר תצליח להתמודד עם הסערה שמגיעה ומצד שני, אם היא יודעת כל כך הרבה שתנסה מודל על בסיס הצלחה אולי?
מה עוד?
טינדר היא חברת בת של Match.com, למי שלא מכיר, החברה מחזיקה כמעט כל אפליקציה ואתר הכרויות מוביל בעולם ביניהם, OkCupid, Hinge והשווי שלה מעל 36 מיליארד דולר. היא דרך אגב, הודתה מזמן שהיא מפעילה מודל תמחור לפי גיל.
ומשהו נוסף?
מחקר שנערך בשנת 2018 על ידי דלויט וסלייספורס מצא שמתוך 500 חברות שנבדקו, 40% עשו שימוש ב-AI כדי לתפור מחיר ומבצעים בזמן אמת למשתמשים. קצת גורם לכם לחשוב אם אתם בצד שמקבל הנחה או משלם יותר?
לנו זה גרם לחשוב