שיווק
אז מה? נתחיל מהתחלה?
אפל וגוגל נמצאות על קו הזינוק למלחמה הבאה. מי מהן תהיה יותר פנאטית על הגבלות הפרטיות?
התרגלנו לחלוק עם כל העולם את כל הפרטים שלנו, כל הפרטים.
כעת, מתחילה המלחמה ההפוכה של אפל וגוגל כאשר כל אחת תחייב את האפליקציות השונות לשמור על פרטיות ומפתחי האפליקציות כבר מתחילים להבין שהסוף קרב.
מה הסיפור?
לפני מספר שבועות הודיעה אפל כי הגיע הזמן להחזיר את הפרטיות למשתמשים שלה בתואנה לכך שחברות רבות מנצלות את המשתמשים (רמז רמז, פייסבוק).
המלחמה של המפרסמים והאתרים המובילים ברורה, הם רוצים לדעת עליכם הכל בכל זמן ובכל מקום. למה? כי זה פשוט שווה המון כסף ועולם הפרסום התמכר לידע.
פייסבוק החלה להילחץ ואף פרסמה מודעות בעיתונים מובילים בארה”ב. עד כאן הכל טוב ויפה, אך האם אפל עושה זאת באמת בשבילנו?
אז מה זה אומר?
מפתחי האפליקציות יתבקשו לוודא שאתם, הצרכנים, מוכנים לחלוק את המידע. עד כה, הנתונים היו חשופים. רובנו פשוט אישרנו את כל התנאים מבלי לקרוא והמפרסמים ידעו באיזו שעה תרצו לאכול ואיפה, או מתי הגיע הזמן לרכוש זוג נעליים לריצה. כעת, הצורך של משתמשים לאשר מאכזב, והמספרים נמוכים משמעותית מאלו שקיוו להם המפתחים. משמעות הדבר שאנו יכולים להיות בפתחה של מהפכה חדשה בעולם השיווק, כזו שתטרוף את הקלפים, את הפלטפורמות ואת החברות הגדולות.
אז מה זה באמת אומר?
השחקנים המרכזיים עלולים למצוא את עצמם בנפילה חופשית ודמיינו מצב בו פייסבוק איננה יודעת לתת למפרסם פילוחים ונתונים רלוונטיים, משהו שקצת מזכיר שלטי חוצות יותר מפרסום ממוקד.
הזוכים הגדולים יהיו אלו שמחזיקים את המכשיר, את האפליקציה ואת המידע, והריכוזיות תתחזק, התחרות תקטן עוד יותר והשליטה שלנו בפרטיות, תתגלה אולי יותר מתמיד כאשליה מיותרת.
משהו קטן אך חשוב
עולם השיווק עובר טלטלה בקצב מהיר בעשורים האחרונים וכל מהלך כזה מוחק או מייצר שחקנים חדשים. הרגולציה עוד יכולה להפתיע והמידע שלנו יהפוך אולי, יום אחד, להיות בדיוק כזה, רק שלנו. נחמד לראות שיש כיוון חדש בו מבקשים אישור לפני שפשוט ממטירים עלינו פרסומות. מאזינים לנו? אולי כן ואולי לא, מה שבטוח יודעים עלינו הכל.
איפה ההזדמנות?
בזמן שכל העולם ממשיך בשלו, ישנן לא מעט חברות שמתחילות לבדוק איך יראה היום שאחרי והרשו לנו להציע לכם לשקול שיווק אופליין היכן שניתן. ככל שמחירי הפרסום ברשת עולים, תופתעו לגלות שאפשר לעשות אינסוף דברים נפלאים בעלויות סבירות עם מגע אישי.
יש לכם פעילות שיווק מעניינת? מוזמנים לספר לנו במייל חוזר ואולי תזכו לטור אורח באתר.