סטריטבלוג

כמה מעורבות מייצר המותג שלכם ברשתות? כל המספרים

הידעתם: פחות מאחוז אחד מהעוקבים שלכם ברשתות יוצרים מעורבות עם הפוסטים שלכם. המספרים בפייסבוק ובאינסטגרם בירידה, מה בכל זאת אפשר לעשות?  

אתם עובדים קשה כדי לקדם את המותג שלכם ברשתות החברתיות, אולי אפילו לקחתם מנהל.ת סושיאל מדיה גאונים ואתם מצפים לתוצאות – חשיפה, מעורבות, הגדלת הקהילה, אתם מחפשים עוד לייקים, עוד עוקבים וכמובן המטרה הסופית היא להגדיל מכירות. אבל רגע, אתם יודעים כמה מעורבות המותג שלכם מקבל מהעבודה ברשתות החברתיות? הנה כמה נתונים מסקר שפורסם לאחרונה. 

חברת Rival IQ בדקה 150 חברות מתעשיות שונות (ובסך הכל מעל 200 אלף מותגים), כולן בעלות חשבונות סושיאל מדיה גדולים (בין 25 אלף למיליון עוקבים בפייסבוק, מעל 5,000 באינסטגרם ובטוויטר). המחקר כלל אינטראקציות עם פוסטים אורגניים וממומנים: לייקים, תגובות, שיתופים וריטוויטים ביחס לכמות העוקבים הכללית של המותג. 

הממצא המסקרן של הסקר קשור בפייסבוק. ממוצע האינגייג’מנט עומד על 0.064 אחוז. כלומר, המותג הממוצע לא מייצר תגובה אפילו לא מאחוז אחד מהעוקבים. זה לא אומר שזו הכמות שנחשפת לכל פוסט, וככל הנראה במותגים קטנים וקהילתיים האחוז יהיה גבוה יותר, אבל זה עדיין מלמד על תופעה. פחות משתמשים בפייסבוק מרגישים צורך להגיב למותגים בימינו. ראוי להדגיש שמדובר בירידה מתמשכת לעומת 2019 ו-2020. 

האם זה אומר שאתם צריכים להפסיק להשקיע בפוסטים בפייסבוק או לחלופין להשקיע יותר בפרסום ממומן? לא בהכרח. פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הנצפית ביותר והמקום להגיע לקהל יעד רחב. המותגים שנבדקו, אגב, מפרסמים בממוצע 5.87 פוסטים בשבוע (לעומת 4.55 פוסטים באינסטגרם – לא כולל סטוריז). יחד עם זאת, אם גם אתם הרגשתם צניחה, תדעו שאתם לא לבד. 

באינסטגרם המצב מעט יותר טוב, אבל גם שם נרשמה ירידה לעומת 2020 מ-0.98 אחוז ל-0.67. ההסבר לירידה הוא המרדף אחר טרנדים. מותגים מפרסמים ביותר ויותר פלטפורמות, התחרות על תשומת הלב גדלה ואיתה באה ירידה במעורבות העוקבים. הטקטיקה לעקוף את זה באינסטגרם היא שימוש בתכני וידאו קצרים. הטרנד הזה ימשיך לשלוט ברשתות גם ב-2022. 

טוויטר תמיד הייתה פלטפורמה פחות מועדפת על מותגים בשל האופי המהיר והדינמי שלה, וגם שם יש ירידה – מ-0.045 אחוז ל-0.037. יחד עם זאת, התחושה הכללית היא שמותגים עדיין לא פיצחו על הסוף את פלטפורמת האודיו טוויטר ספייס ככלי שיווקי. 

הדו”ח מצביע על שינוי בנוף הרשתות החברתיות, אבל גם על ההזדמנות שהן מציעות. הוא מדגיש את הצורך להיות עם אצבע על הדופק, לשנות טקטיקות, להתאים אותן לתגובת הקהל, לזהות טרנדים ולרענן את ארגז הכלים. מה השורה התחתונה? תוכן טוב וחיזוק הקהילת העוקבים, יותר תכני וידאו קצרים, שימוש בהאשטאגים פופלריים ומודעות קרוסלה. אלו הטרנדים הפופולריים כרגע. דגש על כרגע. 

 מקווים שנתנו לכם קצת חומר לחשוב ואם אתם זקוקים לעוד רעיונות, הירשמו לניוזלטר שלנו. כל יום שישי, כשהכל מתחיל להירגע, תקבלו חמש דקות על כל מה שחדש בעולמות היזמות, השיווק והעסקים ישר למייל שלכם. מבטיחים לא להספים אתכם. לחצו כאן להרשמה.

nirz

Recent Posts

Sport Betting in South Africa: Your Guide to the Best Sites, Tips, and Bonuses

If you're a sports-loving South African, it's likely that you have a soft place for…

5 ימים ago

Spin the Wheel: The Uncertain Future of Bitcoin in the Crypto Roulette

Similar to the recognizable roulette wheel in a casino, the course of Bitcoin is uncertain…

שבוע 1 ago

Can Casinos Modify Slot Machine Payouts?

With the rise in popularity of online slots in recent years, many players are left…

3 שבועות ago

How to Win at Mega Ball Casino Strategy

Evolution Gaming is a well-known software company, and its original product, Mega Ball, has taken…

3 שבועות ago

Before the T20 World Cup, Rohit Sharma sent out a “call up Yashasvi Jaiswal” SOS: “He is attempting to kill each ball.”

  With a large number of young people trying out for the T20 World Cup,…

3 שבועות ago

What are the various variants of Rummy?

Undoubtedly, Rummy is the most popular card game in India. Since the incorporation of rummy…

4 שבועות ago