אינטרנט
שישי השחור לצרכנים
היום חוגג עולם הקמעונאות את שישי השחור אבל נראה שקמעונאים ויבואנים בעולם מבינים שזה כבר לא משרת אותם כמו בעבר, חלקם נמנעים, חלקם סוגרים. יכול להיות שזו תחילתו של סוף טירוף הקניות.
על מה מדברים פה?
שישי השחור החל ביום מחלה בכלל ב-1951 ואמנם המנהג לא תפס אבל המונח חזר בשנות ה-60 והפך לשגור ב-1975 והוא מתייחס ליום הקניות שאחרי חג ההודייה, זה המסמל את תחילת עונת הקניות של חג המולד.
לאורך השנים, הצטרף לזה גם סייבר מאנדיי שכלל קניות מקוונות. היום תוסיפו לזה את יום הרווקים, סתם יום שלישי ואת אלוהים יודע מה, העיקר לצרוך, לצרוך, לצרוך.
אבל הקורונה יצרה מצב חדש, בו המחירים לא צריכים לרדת כי הביקוש קשיח. ככל שמצב הייצור, התפוקה בסין וגם מצב השילוח העולמי (ספינות עם סחורה נתקעות חודשים מחוץ לנמלי ים, פשוט כי אין יכולת לפרוק את הסחורה). אלו יצרו מצב בו בעצם אין שום סיבה לתת הנחות מפליגות.
זו תהיה השנה בה הנחות יהיו קטנות בהרבה ובבריטניה המחאה אף החמירה. מעל 85% מאתרי המסחר בממלכה יהיו סגורים או יעבירו את הרווחים לצדקה. השיקולים הם כלכליים אחרי שנה קשה אבל גם העובדה שיש עודף כסף בשוק, חוסר במלאי ואין שום סיבה לחלק לצרכנים מתנות בחינם.
ומה עוד?
גם בארה”ב מעניין לראות מבצעים קטנים יותר ואמזון תנסה למקסם את המכירות ככל שתוכל. היתרון הגדול עבורכם הוא האונליין שמאפשר לכם לקנות לאורך מספר ימים בסוף השבוע הקרוב ואף לבצע משלוחים ללא עלות מעל סכום מסויים.
אבל האם הציבור בכלל צריך לצרוך כל כך הרבה? אינספור חברות וארגונים החליטו לבקש מהצרכנים לרכוש בצורה מושכלת, רק מה שצריך ולא בגלל ההנחות וגם הם, בחרו לתת הנחות מתונות יותר השנה.
מעניין לדעת
בארה”ב המחסור במוצרים כמו פלייסטיישן וצעצועי ילדים כל כך קשה שצרכנים רבים פונים לבוטים בעלות של 49-99 דולר בחודש. הבוטים הללו סורקים חנויות שונות כמו אמזון,וולמארט ועוד במטרה לאתר את המוצר ברגע שהוא עולה לאתר ולבצע רכישה. אולי זה, יותר מהכל, ממחיש את הדרישה ואת הטירוף ואת הסיבה למה הנחות הן לא חובה בעונה הקרובה.
בנימה אישית
אם למדנו משהו מהשנתיים האחרונות, מהחום והמזג אויר, זה שאנחנו לא באמת צריכים. בינינו, אנחנו לא צריכים עוד מסך טלויזיה ועוד זוגות נעליים. אם אתם חייבים, תקנו. אם בא לכם, תקנו. אבל אם אפילו תרכשו מוצר אחד פחות בתוך כל הטירוף הזה, זו גם תהיה התחלה יפה.