שיווק
עידן המשפיענים עומד להיגמר
נכון, משפיענים זו מילה מעולה. כולם רוצים להיות משפיענים, לקבל כסף על תמונות יפות בשקיעה, בשביל לפרסם מותגים אבל הי, הרשת זזה מהר והשינוי עוד רגע יגיע גם לישראל. אתם מוכנים?
מה הסיפור?
משפיענים ברשתות החברתיות יוצרים תוכן, מקבלים חסות ומתוגמלים על ידי המותגים. כולם מרוויחים כל עוד יחסי הגומלין הללו נשמרים. עכשיו, יוצרי תוכן עוברים יותר ויותר לפלפטפורמות שמאפשרות להן לדבר עם הקהל ישירות אבל גם, לשלוט בתוכן ובתשלומים באופן מוחלט.
על מה מדברים פה?
המשפיענים מתחילים להיעלם ובמקומם מגיעים יוצרי תוכן איכותי או כאלו בעלי בסיס מעריצים גדול (אל תדאגו לאנשי האינסטה).
עבור כל אלו, ההצלחה כיום איננה יציבה. הם תמיד יהיו תלויים בגחמות של הרשתות. שינוי האלגוריתם באינסטגרם, פייסבוק או סגירת הערוץ על ידי יוטיוב ופוף, הכל נעלם.
ומה עוד?
יוצרי התוכן מוצאים אפשרויות נוספות ומספר האפשרויות צומח במהירות. בין Substack שמאפשרת לנהל ניוזלטר בתשלום או Gumroad שמאפשרת לגבות כסף על קורסים ואחרים, אין באמת סיבה להמשיך לסמוך באופן חד צדדי על צוקי וחבריו.
יוצרי התוכן אינם מתכוונים לנטוש את הרשתות, זו אינה מחאה אלא שלב חדש באבולוציה של הרשתות והיוצרים. בקרוב יאלצו הרשתות להתחיל לחזר אחרי המשפעינים והיוצרים השונים כדי לדאוג שאלו ימשיכו להעלות תוכן.
חשש רציני הוא שהרשתות יהפכו לזבל של תוכן המבוסס על קליקבייטים שמטרתם תהיה להביא את הגולשים לעמודי התשלום. מישהו אמר ספאם?
מעניין לדעת
הרעיון של היוצרים הוא לעבור ממצב בו הם משלמים שכירות למצב בו הם הבעלים של הנכס אם תרצו. מעל 57% מיוצרי תוכן שנשאלו בסקר ציינו כי הם מרוויחים ממודל מנויים וכי אלו קריטיים להצלחה של העסק שלהם.
תתכוננו, אם עדיין לא הבנתם, תוכן באינטרנט יהיה בתשלום. זה כבר החל עם מדיה, עכשיו יוצרים ובקרוב גם מותגים יוכלו להבין כיצד לייצר הכנסה מתכנים כאלו ושיתופי פעולה עם יוצרי תוכן שכאלו.