כדי ליצור פרופיל לינקדאין חזק,התחילו מהבסיס.
שלושה אלמנטים חשובים יעזרו לכם לתפוס את העין של לקוחות פוטנציאלים: התמונה, הכותרת והתקציר שלכם (SUMMARY).
תמונה בלינקדאין-
תוך 40 אלפיות השנייה אנחנו יכולים להסיק מסקנה על בן אדם (כן, כן שופטים) רק על בסיס התמונה שלו. לכן, חשוב מאוד להשקיע בתמונת פרופיל איכותית. היא מעניקה לפרופיל שלכם זהות, ועוזרת לאנשים לזכור אתכם.
פרופיל ללא תמונה יכול לגרום לאנשים להרים גבה ולהטיל ספק באמינות ואפילו בקיומו של האדם שמאחורי הפרופיל. זה יכול לגרום לאנשים לחשוב שאותו אדם מסתיר משהו ומי רוצה את זה כשהוא מנסה למגנט אליו לקוחות?
תמונה איכותית יכולה לעזור לכם להגדיל את הצפיות והקשרים שלכם וגם את הסיכוי למצוא לקוחות חדשים והזדמנויות. אתם לא חייבים לגשת לסטודיו צילום ולהשקיע מאות שקלים בתמונה, אבל השתדלו להשתמש בתמונה באיכות גבוהה שתיתפס רצינית. טיפים קצרצרים:
- השתמשו ברקע נקי, או לפחות עמדו לפני משהו שאינו מסיח את הדעת.
- בחרו בגדים מכובדים. אתם לא חייבים לשכור חליפה, אבל לפחות תבחרו חולצה אחת שתייצג אתכם בצורה טובה.
- אל תזניחו את ה”קרופ”. זה סופר חשוב, אז תשקיעו בזה. התמונה צריכה להיות חתוכה מגובה חזה ומעלה. חיוך או פרצוף רציני? זו החלטה שלכם.
הכותרת (headline) בלינקדאין-
כאשר אנשים מחפשים בעל מקצוע בלינקדאין (למשל מנהל מדיה חברתית או כותב תוכן) תוצאות החיפוש מבוססות על הכותרות, לכן חשוב לכלול מילות מפתח רלוונטיות בכותרת. הכותרת צריכה לכלול את מי שאתם, מה אתם עושים ובשביל מי, אך בקצרה.
הכי חשוב, נסו לחשוב מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש כשהם בתוך הפלטפורמה ותשלבו את המילים הנכונות בכותרת. אם לדוגמה אתם קופירייטרים שעובדים כפרילנס, מומלץ לשלב את מילות המפתח האלה בכותרת כדי שיוכלו להגיע אליכם אך שימו לב: אתם רוצים להופיע ראשונים כשלקוח מחפש קופירייטר פרילנסר, ולכן הנה כמה טיפים שימושיים בשביל להשיג את המטרה הזאת:
1.השתמשו בביטויים ארוכים יותר – ביטויים שיהיה לכם סיכוי להיות מדורגים בהם ראשונים
מנועי החיפוש חכמים מספיק, ויפרקו את המשפט הזה לשני ביטויים: freelance biopharma writer והשני freelance healthcare writer.
2.בחרו שניים-שלושה תחומים שבהם יש לכם ניסיון והתמקדו בהם בכותרת שלכם.
3.כתבו את הכותרת והתיאור בגוף ראשון. למה? כי אנשים מרגישים מחוברים וקשורים יותר כאשר הם קוראים כותרת בגוף ראשון, מה שעוזר לבנות את האמון איתם.
4.תקשרו את עצמכם בצורה שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להזדהות איתה. מצד אחד אל תהיו רציניים וכבדים מדי, אך גם לא שטותניקים, נסו להעביר מי אתם בצורה מקצועית – ולא משעממת.
התיאור (summary) בלינקדאין-
החלק הזה הוא המקום בו אתם יכולים להעמיק קצת יותר במי אתם, מה אתם עושים ומה חשוב לכם. כאן תוכלו לספר את הסיפור שלכם, מעבר לתחום ההתעסקות שלכם. התקציר צריך לגבות את מה שכתוב בכותרת בצורה טובה ומעניינת – והכי חשוב, הוא צריך להבהיר למבקרים מה הולך לצאת להם, או במילים אחרות איך תוכלו לעזור להם לשפר את העסק שלהם.
כשאתם מספרים את הסיפור שלכם, זכרו תמיד עבור מי אתם כותבים אותו ומה הנקודה שאתם רוצים להעביר. אם אתם רוצים לשפר את האופן בו אתם מספרים את הסיפור, אנו ממליצים לכם להציץ בכתבה הבאה – 10 טיפים פשוטים לשיפור הקופי שלכם.
סיימו את התקציר עם הנעה לפעולה. אתם יכולים לכתוב משהו כמו: “אני תמיד פתוח להזדמנויות חדשות” או “צרו איתי קשר כדי לעבוד יחד”.